Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opvolger voor Nikon D70s

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Opvolger voor Nikon D70s

    Ik denk aan vernieuwing maar weet er niet zoveel van om een goede keuze te maken.
    Ik ben een "huis-tuin en keuken fotograafke". Maak veel foto's van de familie en als we op reis gaan.
    Ik heb nu een Nikon D70s en een lens AF-S Nikkor 18-200mm 3.5-5.6 G ED - flits Nikon SB600
    Dit is allemaal al een aantal jaren oud en ik vermoed dat er nu beter en misschien lichter materiaal op de markt is. Camera+lens zijn nogal zwaar en "lomp" om te hanteren.
    Hebben jullie tips ? Alles vervangen, camera+kit-lens kopen,?????
    Wat raden jullie aan ?

  • #2
    Re: Opvolger voor Nikon D70s

    Een MFT-systeem camera van Panbasonic of Olympus.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Opvolger voor Nikon D70s

      Elke Nikon vanaf het instapmodel zal beter zijn dan je D50.
      Momenteel begint het bij de D3200, die body is ook een stuk kleiner dan je D50. En dan kan je lens blijven dienen.
      Je hebt idd tegenwoordig mft en nex'en van sony maar dan stap je wel uit de reflex-wereld. Als je echter altijd op auto trekt maakt het weinig uit.
      Maar als je hetzelfde zoombereik wil zijn die hun lenzen ook niet meer zo compact.
      D800 en een goed glasservies

      Comment


      • #4
        Re: Opvolger voor Nikon D70s

        Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
        Ik denk aan vernieuwing maar weet er niet zoveel van om een goede keuze te maken.
        Ik ben een "huis-tuin en keuken fotograafke". Maak veel foto's van de familie en als we op reis gaan.
        Ik heb nu een Nikon D70s en een lens AF-S Nikkor 18-200mm 3.5-5.6 G ED - flits Nikon SB600