Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opvolger voor Nikon D70s

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Opvolger voor Nikon D70s

    Ik denk aan vernieuwing maar weet er niet zoveel van om een goede keuze te maken.
    Ik ben een "huis-tuin en keuken fotograafke". Maak veel foto's van de familie en als we op reis gaan.
    Ik heb nu een Nikon D70s en een lens AF-S Nikkor 18-200mm 3.5-5.6 G ED - flits Nikon SB600
    Dit is allemaal al een aantal jaren oud en ik vermoed dat er nu beter en misschien lichter materiaal op de markt is. Camera+lens zijn nogal zwaar en "lomp" om te hanteren.
    Hebben jullie tips ? Alles vervangen, camera+kit-lens kopen,?????
    Wat raden jullie aan ?

  • #2
    Re: Opvolger voor Nikon D70s

    Een MFT-systeem camera van Panbasonic of Olympus.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Opvolger voor Nikon D70s

      Elke Nikon vanaf het instapmodel zal beter zijn dan je D50.
      Momenteel begint het bij de D3200, die body is ook een stuk kleiner dan je D50. En dan kan je lens blijven dienen.
      Je hebt idd tegenwoordig mft en nex'en van sony maar dan stap je wel uit de reflex-wereld. Als je echter altijd op auto trekt maakt het weinig uit.
      Maar als je hetzelfde zoombereik wil zijn die hun lenzen ook niet meer zo compact.
      D800 en een goed glasservies

      Comment


      • #4
        Re: Opvolger voor Nikon D70s

        Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
        Ik denk aan vernieuwing maar weet er niet zoveel van om een goede keuze te maken.
        Ik ben een "huis-tuin en keuken fotograafke". Maak veel foto's van de familie en als we op reis gaan.
        Ik heb nu een Nikon D70s en een lens AF-S Nikkor 18-200mm 3.5-5.6 G ED - flits Nikon SB600
        Dit is allemaal al een aantal jaren oud en ik vermoed dat er nu beter en misschien lichter materiaal op de markt is. Camera+lens zijn nogal zwaar en "lomp" om te hanteren.
        Hebben jullie tips ? Alles vervangen, camera+kit-lens kopen,?????
        Wat raden jullie aan ?
        Als je een Nikon D70s met 18-200 reeds te lomp vind, dan zit er maar één ding op, overstappen naar een compacter systeem,
        bijvoorbeeld http://www.nikon.be/nl_BE/product/di...n-1/nikon-1-v2
        Laat je in ieder geval niet vangen door de beloftes van Sony NEX

        Comment


        • #5
          Re: Opvolger voor Nikon D70s

          Nikon 1 is inderdaad het compactste systeem en met werkelijk uitzonderlijke kwaliteit (en zeer groot dynamisch bereik, maar toch contrastvol recht uit de camera) de J1\2 is enorm licht, de V1/2 is nog steviger maar wel zwaarder en met wat meer manuele controls en viewfinder. Persoonlijk neig ik naar de J1/2 dat ik al uitvoerig heb kunnen testen, omdat de extra controls, viewfinder en features niet nodig zou hebben, zeker ook omdat ik ook een D7000 heb voor het grote werk. De snelheid van de J1 is werkelijk ongeloofelijk in combinatie met 10-30 en afdruktijd is quazi 0.

          Comment


          • #6
            Re: Opvolger voor Nikon D70s

            Dank voor de suggesties van oa Nikon J1,
            maar ik zou toch graag bij een reflexcamera blijven.
            D5200 ? met kitlens 18-105 ?

            Comment


            • #7
              Re: Opvolger voor Nikon D70s

              Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
              D5200 ? met kitlens 18-105 ?
              ja...
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • #8
                Re: Opvolger voor Nikon D70s

                D5200 is zeker goed maar waarom in combinatie met die 18/105? Die is niet veel lichter of kleiner dan je eigen 18/200 en zeker niet beter. Ook qua bouw is de 18/200 een stuk steviger.
                D800 en een goed glasservies

                Comment


                • #9
                  Re: Opvolger voor Nikon D70s

                  hallo,

                  als je wilt gaan voor 'ongeveer hetzelfde maar beter qua kwaliteit' : de nikon 3200 of 5200 ( vind je verstelbaar scherm nuttig of niet ). zelf gebruik ik vaak de 18-105 mm en vind die voor huis- en keuken-gebruik ( vooral om sabayone te kloppen ) prima. wat kun je verwachten: de merkbare kwaliteitsverbetering door leeftijdsverschil , toestel ( en lens ) die er zeker compacter uitzien en wat minder zullen wegen ; maar echt wezenlijk is dat niet : het blijft 'iets' ( reflex+zoomlens) van ongeveer dezelfde grootte en zelfde manier van dragen en opbergen.
                  ( zelf ook indertijd een stapje gezet van D70 naar D60 (compacter maar vooral sensorreiniging)) Uw grootste verschil zul je waarschijlijk zien in betere kwaliteit op hogere iso ( of asa of din) : minder nood aan flits

                  qua prijs/kwaliteit kun je wellicht niet beter dan een 3100, 3200 body kopen en jouw lens houden ( of de goede 18-105mm erbij als die voordelig is).

                  als 'groot' en 'lomp' letterlijk doorwegen kun je niet om systeemcamera's heen.
                  Aangehaalde nikon V of m43 cameras toch eens overwegen ( olympus, panasonic) : in gebruik ( huis- en keuken) moeten ze niet onderdoen voor reflexcamera's ( en ze zien er nog zo uit ook ( olympus omd, panasonic G3-G5), hebben een zoeker en vooral de lensjes zijn werkelijk veel kleiner en lichter ( en kwalitatief goed).

                  hopelijk heb je hier iets aan, grten, Geert.

                  Comment

                  Working...
                  X