Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe controleren of een toestel van Nikon Belgie of Nikon Nederland is

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe controleren of een toestel van Nikon Belgie of Nikon Nederland is

    Hallo,

    Ik zou graag een nieuw toestel kopen een d7000.Er zijn echter winkels waar het wel een stuk goedkoper is dan op een ander.
    Wat mij hierbij opvalt is dat van deze winkels ook Nederlandse vestigingen zijn.
    Nu mijn vraag.
    Wat als ik zo een goedkoper toestel koop,hoe gaat het dan met de garantie moest dit een toestel zijn van
    Nikon Nederland.En hoe kan ik dit eventueel controleren.

    Alvast bedankt

    Groeten Danny
    Nikon D7000 - nikon 18-200mm VR I - Nikon Micro 105mm VRII -Nikon 50mmG f1.8 - Nikon 70-200mm f4 - SB800

  • #2
    Re: Hoe controleren of een toestel van Nikon Belgie of Nikon Nederland is

    Bij garantie is het het gemakkelijkst om hem terug te brengen naar de winkel naar de winkel waar je hem gekocht hebt. Indien je hem dus in België koopt, zie ik het probleem niet of dat hij van 'Nikon België' of 'Nikon Nederland' is? OVerigens, is er een aparte Nikon voor BE en NL? Is het niet gewoon Nikon Benelux?
    70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

    Comment


    • #3
      Re: Hoe controleren of een toestel van Nikon Belgie of Nikon Nederland is

      Dacht ook dat het Nikon Benelux was maar Callumet werkt met 2 prijslijsten
      Een lens van Nikon 759€ hier in Belgie in Nederland kost dezelfde lens 699€
      Daarom mijn twijfels
      Nikon D7000 - nikon 18-200mm VR I - Nikon Micro 105mm VRII -Nikon 50mmG f1.8 - Nikon 70-200mm f4 - SB800

      Comment


      • #4
        Re: Hoe controleren of een toestel van Nikon Belgie of Nikon Nederland is

        Ik ga zelfs speciaal in nederland kopen omdat het daar goedkoper is
        Garantie.... ja dat is de eeuwige vraag natuurlijk. Je moet bij deffect gaan aankloppen daar waar je het aangekocht hebt.
        Maar meestal is het zo dat in de fotografie die dingen lang genoeg meegaan om de garantieperiode te overbruggen zonder probleem.
        Dus eigenlijk heb je geen garantie nodig.
        Wat je wel eventueel nodig hebt is herstelling NA de garantieperiode.
        En dan is het meestal zo dat reparatie duurder is dan nieuw kopen.
        Tevens zit je ook met de zeer snelle veroudering op fototoestellen, bij lenzen gaat het minder hard.

        Dus mijn redenering is dan eerder, i dont give a dam, ik koop en zie wel wanneer het sneuveld en dan gaat het de vuilbak in.

        Comment


        • #5
          Re: Hoe controleren of een toestel van Nikon Belgie of Nikon Nederland is

          Geen zorgen, je garantie is continentaal. Dus je kan er normaal gezien overal mee terecht.

          Dat controleren is niet mogelijk, en dus ook niet nodig.

          Comment


          • #6
            Re: Hoe controleren of een toestel van Nikon Belgie of Nikon Nederland is

            Wat de fabrikant (Nikon, of wie dan ook, voor elk product) ook moge pennen in zijn algemene of andere voorwaarden, de EU heeft regels uitgevaardigd over garantie. In het kort (en ik ben verder ook geen expert) mag je je in een lidstaat aangekocht toestel in iedere lidstaat waar je je bevindt (al dan niet resident) voor garantie aanbieden. De garantie dient ook in elke lidstaat dezelfde te zijn, behoudens bepaalde uitbreidingen die in bepaalde landen van kracht zijn.
            Greymarketing (dus het verkopen in bv België van toestellen die voor een andere markt bedoeld waren) doet hier geen afbreuk aan. De consument kan niet weten voor welke markt zijn aankoop bestemd was, en handelt te goeder trouw. Of moet je, vóór de aankoop, het serienummer crosschecken met Nikon Benelux?
            D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

            Comment


            • #7
              Re: Hoe controleren of een toestel van Nikon Belgie of Nikon Nederland is

              Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
              Of moet je, vóór de aankoop, het serienummer crosschecken met Nikon Benelux?
              Biedt maar eens een Amerikaans of uit Azië komend toestel ter garantie herstelling aan bij Procirep, veel succes.

              Probeer ook maar eens zo een toestel te registreren op Nikon Belux, objectieven daarentegen geen probleem.
              Last edited by Guest42; 30 november 2012, 06:36.

              Comment


              • #8
                Re: Hoe controleren of een toestel van Nikon Belgie of Nikon Nederland is

                Bedankt allemaal,
                Zal dan toch maar voor de goedkoopste gaan.
                Dan kan er misschien nog een extraatje bij

                Danny
                Nikon D7000 - nikon 18-200mm VR I - Nikon Micro 105mm VRII -Nikon 50mmG f1.8 - Nikon 70-200mm f4 - SB800

                Comment


                • #9
                  Re: Hoe controleren of een toestel van Nikon Belgie of Nikon Nederland is

                  Is er nog altijd het verschil van 1 jaar garantie in NL en 2 jaar in BE ?
                  Of is dit ondertussen gelijkgetrokken ?
                  Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hoe controleren of een toestel van Nikon Belgie of Nikon Nederland is

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Biedt maar eens een Amerikaans of uit Azië komend toestel ter garantie herstelling aan bij Procirep, veel succes.

                    Probeer ook maar eens zo een toestel te registreren op Nikon Belux, objectieven daarentegen geen probleem.
                    Vandaar dat er staat "binnen de EU" en "in elke lidstaat".

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hoe controleren of een toestel van Nikon Belgie of Nikon Nederland is

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Biedt maar eens een Amerikaans of uit Azië komend toestel ter garantie herstelling aan bij Procirep, veel succes.

                      Probeer ook maar eens zo een toestel te registreren op Nikon Belux, objectieven daarentegen geen probleem.
                      Bied het aan met de aankoopfactuur (verkoper gevestigd in de EU, zoals ik in mijn post zei). MAG NIET geweigerd worden. Het feit dat objectieven wel probleemloos kunnen geregistreerd worden, duidt aan dat dit willekeur van Nikon is. Juridisch hebben ze geen poot om op te staan (en die dualiteit body/objectief verzwakt hun positie nog meer).
                      D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hoe controleren of een toestel van Nikon Belgie of Nikon Nederland is

                        bel eens naar procirep... dan weet je het meteen...
                        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hoe controleren of een toestel van Nikon Belgie of Nikon Nederland is

                          Garantie moet toch gewoon afgehandeld worden door de leverancier en waar hij dat laat doen, is zijn probleem.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hoe controleren of een toestel van Nikon Belgie of Nikon Nederland is

                            In NL is/was er toch een ander (lager) BTW tarief? Toen ik mijn D7000 kocht in NL (iets goedkoper dan in BE) kon ik mij via de website van Nikon NL registreren en zo heb ik ook twee jaar garantie.
                            Flickr één
                            Flickr two

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hoe controleren of een toestel van Nikon Belgie of Nikon Nederland is

                              Helaas was......
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                              Comment

                              Working...
                              X