Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schoonmaken lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Schoonmaken lens

    Ik ben in het bezit van een Pentax-M 100mm Macro objectief, die in de loop der jaren stofzuigertje gespeeld heeft. Ik denk althans aan stof, of is het haze? Ik ben er niet uit.
    Nu is mijn vraag of er een zaak bestaat, die objectieven schoonmaakt en of dat een dure aangelegenheid is.
    Een idee?
    quidam

  • #2
    Re: Schoonmaken lens

    Er is een pentax service centrum in België:
    H. De Beukelaer & Co. n.v./s.a.
    Boomsesteenweg 77 B-2630 Aartselaar
    (32)-3-870-5900
    Deze zullen je objectief wel kunnen schoonmaken. Geen idee wat dat gaat kosten ...

    Zijn de optische prestaties van je objectief ook aangetast ? Stof in/op je objetief zie je meestal niet terug in je foto's.
    Nikon shooter - Samyang fan

    Comment


    • #3
      Re: Schoonmaken lens

      De prestaties lijken ok, hoewel ik ze niet kan vergelijken met een stof(nevel)-vrije lens. De nevel schijnt zich enkel binnenin het voorste glas voor te doen. Of het sop de kolen niet waard zijn blijft natuurlijk de hamvraag.
      quidam

      Comment


      • #4
        Re: Schoonmaken lens

        Doe eens een telefoontje naar daar. Ze moeten je toch een prijsindicatie kunnen geven ?
        Je kan eens een stof-test-foto nemen om te zien of je ook vlekjes ziet. Daarna best even met een andere lens ook om het verschil te zien tussen stof op je sensor en stof in je lens.
        Nikon shooter - Samyang fan

        Comment

        Working...
        X