Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 24-105 of Tamron AF 24-70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF 24-105 of Tamron AF 24-70

    De vraag van 1000 euro .

    De tijd om een "betere" wandellens te kopen is aangebroken . Momenteel heb ik de Tamron 28-75 . Zeer tevreden over maar mis regelmatig een snelle(re) AF .

    Ik dacht eerst aan de 24-105, maar de nieuwe Tamron brengt me toch aan het twijfelen . Zeker omdat de bouw beter is geworden (niet dat ik daar nu van klaag) en is toch een stop sneller dan de Canon . Anderzijds zal de Canon wel prijsvaster zijn .

    Beide blijven ook bruikbaar bij eventuele aanschaf full-frame camera en voor de huidige croptoestellen heb ik mijn Tokina groothoek .

    Nog twijfelaars ?

    Stef
    EOS400D & 40D en glas allerhande van 12 tot 400mm .

  • #2
    Re: Canon EF 24-105 of Tamron AF 24-70

    ik zou voor de 24-105 gaan. voor het bereik dat je dan hebt. je hebt al een goede groothoek.
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

    Comment


    • #3
      Re: Canon EF 24-105 of Tamron AF 24-70

      + 1

      Grtz, Michel

      Comment


      • #4
        Re: Canon EF 24-105 of Tamron AF 24-70

        afhankelijk van het belangrijkste moet je de lenzen mogelijks gaan aftesten

        ik heb de tamron even kunnen testen in de winkel van kamera-express en gewoon de scherpstelring ergens gepositioneerd, nadien laten focussen en de snelheid even in het oog gehouden en ik vond deze toch vrij behoorlijk.
        ik kan wel niet vergelijken met de 24-105 op dat vlak

        daarom, is AF-snelheid voor jou het belangrijkste, zou ik beide lenzen eens huren voor een dag en vergelijken.
        dan kan je zelf het beste je keuze maken

        ik ga vermoedelijk persoonlijk gaan voor de 24-70 2.8 VC, mede omdat ik ook die lichtsterkte kan gebruiken voor bepaalde opdrachten.
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Re: Canon EF 24-105 of Tamron AF 24-70

          De snellere AF en behoud van 2,8 als grootste opening plus stabilisatie is inderdaad een mooi pakket . Anderzijds stel ik wel vast dat mijn andere lenzen beter (lijken te) verouderen dan de Tamron .

          En voor dat geld mag de kwaliteit toch ook al iets zijn .

          Stef
          EOS400D & 40D en glas allerhande van 12 tot 400mm .

          Comment

          Working...
          X