PDA

Volledige versie bekijken : Mogelijke thema's voor de maand december 2012

LesC
24 november 2012, 09:11
Na de donkere foto's van de nachten van november, slechts verlicht door een stukje maan of een lantaarn in de nevel, gaan we het deze maand eens over een andere boeg gooien, gewoon om de duistere dagen voor kerstmis een beetje op te lichten. Wat had je gedacht van de volgende thema's? Zoals altijd wint de opdracht die de meeste stemmen vergaart. Dus stemmen maar, en vergeet ook niet je punten toe te kennen aan de foto's in de nu gesloten BD-Challenge van november: http://challenge.belgiumdigital.com/thumbnails.php?album=18

lilybie
24 november 2012, 14:21
mmmmmmm volopig gaan we de zoete toer op:love:

LesC
29 november 2012, 09:41
Chocolade! :love:
De meerderheid kiest inderdaad voor de lekkernij(en). Dus begin alvast na te denken, maar wacht tot het startschot om je deelnemende foto te maken. Er zijn er nog steeds teveel (hoewel, doorgaans nieuwkomers) die een archieffoto insturen (foto gemaakt vóór de start van de Challenge).

Erven
29 november 2012, 10:29
Misschien mijn boek "verslaafd aan chocolade" uit de challenge "boek" van een tijd geleden eens bovenhalen ;)

bouk
29 november 2012, 10:44
niet veel stemmen deze keer..?
grt,bouk.

LesC
29 november 2012, 11:46
Misschien mijn boek "verslaafd aan chocolade" uit de challenge "boek" van een tijd geleden eens bovenhalen ;)

Plaats gerust een link zo je de foto nog kunt vinden.

niet veel stemmen deze keer..?
grt,bouk.

Bwa... ik ga natuurlijk niet verder terug dan de nieuwe software.
Voor Aug-Sept stond het thema vast (geen enquëte)
Okt 2012: 25 stemmen
Nov 2012: 27 stemmen
Dec 2012: 28 stemmen.

We gaan er dus langzaam op vooruit.
Ook ietjes meer inzendingen voor de Nov-Challenge dan voor de Okt-Challenge (35 vs 33)
Ik zou natuurlijk altijd graag meer stemmen zien op de ingezonden foto's (ligt momenteel ook rond de 35 scores), vandaar dat ik probeer reclame te maken via de Mededelingen bovenaan.

http://i269.photobucket.com/albums/jj46/LesC_photos/Screenshots/Schermafbeelding2012-11-29om125248.jpg

Onder het motto: je hoeft zelf niet mee te doen, om toch je stem uit te brengen. Al wat ik vraag is een eerlijke en faire score. En van de deelnemers uit: geen stemmengeronsel zoals op Facebook of Seniorennet.

lilybie
29 november 2012, 12:08
Chocolade! :love:
De meerderheid kiest inderdaad voor de lekkernij(en). Dus begin alvast na te denken, maar wacht tot het startschot om je deelnemende foto te maken. Er zijn er nog steeds teveel (hoewel, doorgaans nieuwkomers) die een archieffoto insturen (foto gemaakt vóór de start van de Challenge).

als je hier een beetje creatief mee om kan kanje alle drie de mogelijkheden benutten
choco lade in een kleurenxplosie met mooi sfeerlicht;)
heb al ideeën genoeg die door mijn hoofd gaan

Bwa... ik ga natuurlijk niet verder terug dan de nieuwe software.
Voor Aug-Sept stond het thema vast (geen enquëte)
Okt 2012: 25 stemmen
Nov 2012: 27 stemmen
Dec 2012: 28 stemmen.

We gaan er dus langzaam op vooruit.
Ook ietjes meer inzendingen voor de Nov-Challenge dan voor de Okt-Challenge (35 vs 33)
Ik zou natuurlijk altijd graag meer stemmen zien op de ingezonden foto's (ligt momenteel ook rond de 35 scores), vandaar dat ik probeer reclame te maken via de Mededelingen bovenaan.

http://i269.photobucket.com/albums/jj46/LesC_photos/Screenshots/Schermafbeelding2012-11-29om125248.jpg

Onder het motto: je hoeft zelf niet mee te doen, om toch je stem uit te brengen. Al wat ik vraag is een eerlijke en faire score. En van de deelnemers uit: geen stemmengeronsel zoals op Facebook of Seniorennet.

neen je moet anoniem blijven tot het laatste en zeker geen stemmen gaan ronselen gewoon afwachten wat andere van je foto denken;)

fijn dat de challenge toch in beweging is ,in opwaartse vorm:G:G
het blijft steeds een uitdaging waardoor je als beginnend fotograaf je grenzen leert kennen en zeker een goede leerschool is om deze te verleggen :G

LesC
29 november 2012, 12:26
Ik ben ook altijd blij als alle (of de meeste) foto's wat commentaar krijgen, liefst positief, opbouwend en zeker geen onderlinge discussie tussen commentators. Ach, ik vraag zoveel, maar kan toch maar proberen, hé. ;)

marie-anne
29 november 2012, 17:30
Ach, ik vraag zoveel, maar kan toch maar proberen, hé

LesC, de Sint heeft je vraag wel gehoord... :)

jill.tje
29 november 2012, 18:52
Oei ik moest nog gaan stemmen... :( Ben vlug gaan stemmen!

jill.tje
29 november 2012, 19:30
Gestemd . :)

LesC
29 november 2012, 22:49
Bedankt, Jill, ik was jouw scores nog niet tegengekomen, en zo verbeter je de democratie bij BD toch weer eens! :G
Je had nog wel tijd tot morgen een stuk in de late avond, hoor... ;)
Morgen om middernacht is de winnaar van de november Challenge gekend.
Grz,
Les

Erven
29 november 2012, 22:51

Link naar mijn vroegere challengefoto voor het thema boek: "Verslaafd aan chocolade" (http://archive-challenge.belgiumdigital.com/images/114/img_114_9831.jpg) , om inspiratie op te doen of gewoon goesting te krijgen achter een stuk.

jill.tje
29 november 2012, 22:52
Bedankt, Jill, ik was jouw scores nog niet tegengekomen, en zo verbeter je de democratie bij BD toch weer eens! :G
Je had nog wel tijd tot morgen een stuk in de late avond, hoor... ;)
Morgen om middernacht is de winnaar van de november Challenge gekend.
Grz,
Les
Ik ga echt proberen volgende maand mee te doen. Maja, 't wordt chocola... :rolleyes: Ik wilde het eerste. ;)
Ik vergeet het gewoon iedere keer mee te doen, zit nochtans genoeg op BD...
Kan je hier geen herinneringsmails instellen? :D

LesC
30 november 2012, 08:39
Link naar mijn vroegere challengefoto voor het thema boek: "Verslaafd aan chocolade" (http://archive-challenge.belgiumdigital.com/images/114/img_114_9831.jpg) , om inspiratie op te doen of gewoon goesting te krijgen achter een stuk.

Mooie foto, Erven! En laat het een inspiratie zijn voor iedereen. Maar laat het duidelijk zijn: ik wil hier geen dertig kopieën van zien! ;)

LesC
30 november 2012, 08:41
Ik ga echt proberen volgende maand mee te doen. Maja, 't wordt chocola... :rolleyes: Ik wilde het eerste. ;)
Ik vergeet het gewoon iedere keer mee te doen, zit nochtans genoeg op BD...
Kan je hier geen herinneringsmails instellen? :D

Awel, zo'n chocolademannetje dat wegsmelt onder een sfeerlichtje? :D
Check de boodschap bovenaan het forum regelmatig; op die manier moedig ik de mensen aan om deel te nemen.

(ik heb jouw post niet gewijzigd; alleen ging er iets mis toen ik wilde citeren, en was ik in jouw post bezig zonder daar erg in te hebben :o)

lilybie
30 november 2012, 18:41
chocolade hé
ben er vandaag tegengekomen in Maastricht op de markt
in alle vormen
meestal werk gereedschap
van moeren en moersleutels tot schroevendraaiers eigenlijk een hele gereedschapskist vol
prachtig op te zien zo mooie nagemaakt in chocolade:G
als je het zou fotograferen zou je haast niet geloven dat dit chocolade was:eek:
zelfs een redelijk groot fototoestel stond er tussen maar als je bedenkt dat een klein hangslot al 5€ kost en met een antieke sleutel 10€ heb ik maar niet meer gevraagd naar de prijs van dat toestel
dat zal wel zeker meer dan 25 € zijn geweest aan de grote te zien:green:

rooman
30 november 2012, 20:22
chocolade hé
ben er vandaag tegengekomen in Maastricht op de markt
in alle vormen
meestal werk gereedschap
van moeren en moersleutels tot schroevendraaiers eigenlijk een hele gereedschapskist vol
prachtig op te zien zo mooie nagemaakt in chocolade:G
als je het zou fotograferen zou je haast niet geloven dat dit chocolade was:eek:
zelfs een redelijk groot fototoestel stond er tussen maar als je bedenkt dat een klein hangslot al 5€ kost en met een antieke sleutel 10€ heb ik maar niet meer gevraagd naar de prijs van dat toestel
dat zal wel zeker meer dan 25 € zijn geweest aan de grote te zien:green:

En als je dan wat veel focust en scherpstelt met zo'n chocolatoestel ist vlug gesmolten he :rolleyes:
Het is een mooi thema, maar niet gemakkelijk om origineel uit den hoek te komen hé . . . maar ik heb weeral gedachten zulle :p