Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe op reis van grote foto volumes een back-up maken?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe op reis van grote foto volumes een back-up maken?

    Op langdurige reizen kan je massa's (lees: vele gigabytes) aan fotokaartjes mmenemen maar dat is economisch misschien niet de beste oplossing.
    Ik vraag me of je via een smartphone en een grote USB schijf (bv. een 1 TB passport van WD) back-ups kan maken van geheugenkaartjes (evt. via een USB adapter). Vraag hierbij is of een smartphone kan zorgen voor de stroomvoorziening van zo'n harde schijf.
    Persoonlijk zie ik op tegen het gebruik van een laptop voor dit doel: hoe minder extra gewicht, hoe beter.

    Maar misschien bestaan er eenvoudiger (en goedkoper?) oplossingen.
    Laat maar horen hoe jullie op reis grote data volumes bewaren.
    Dank bij voorbaat voor alle voorstellen.
    mijn foto's: www.reneheylen.be

  • #2
    Re: Hoe op reis van grote foto volumes een back-up maken?

    Laptop of Netbook naargelang de ruimte, en minstens twee harde schijven. Voordeel, je kan 's avonds al een selectie maken en de mislukte opnames deleten. En met een laptop of netbook werkt het ook makkelijker om het thuisfront al te laten genieten van enkele (opgepepte) foto's via FB en blog Voila, zo doe ik het.

    Comment


    • #3
      Re: Hoe op reis van grote foto volumes een back-up maken?

      Inderdaad met een Netbook en USB HDD en dan de ene in de carry in- en de andere in de chck-in bagage.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Hoe op reis van grote foto volumes een back-up maken?

        Als je met meerdere personen tegelijk op reis bent, dan kan je de foto's op een Netbook en een compacte externe harde schijf zetten, die externe harde schijf laat je dan door iemand anders meenemen die je kan vertrouwen.
        Als dan de bagage jouw bagage (of die van je medereiziger) vermist raakt, dan heb je nog een kopie over.

        Netbooks hebben gewoonlijk geen harde schijf met een grote capaciteit, maar je kan daar een andere inzetten, of je moet twee externe harde schijven meenemen met een grotere opslagcapaciteit dan die van de Netbook.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Hoe op reis van grote foto volumes een back-up maken?

          Ik neem mijn netbook (origineel 500GB) mee en een externe harde schijf (1TB). Foto's bekijken, deleten en bewerken doe ik al wel eventjes op vakantie, maar ze on-line zetten nooit : je weet nooit wie dat ziet en denkt van : ow, die zijn niet thuis....
          Fotografie is leren kijken.
          http://johanluyckx.weebly.com

          Comment


          • #6
            Re: Hoe op reis van grote foto volumes een back-up maken?

            Vroeger toen de CF kaartjes nog heel veel kosten eens een Epson P4000 imagetank gekocht en die gebruik ik nog heel af en toe.

            Tegenwoordig gewoon meerdere kaartjes en regelmatig eens wisselen (ook voor de veiligheid). Als je toestel gestolen wordt dan ben je toch niet al je foto's kwijt.


            Steven
            1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

            Comment


            • #7
              Re: Hoe op reis van grote foto volumes een back-up maken?

              Oorspronkelijk geplaatst door canonex Bekijk bericht
              Tegenwoordig gewoon meerdere kaartjes en regelmatig eens wisselen (ook voor de veiligheid). Als je toestel gestolen wordt dan ben je toch niet al je foto's kwijt.
              Ik zet mijn foto's iedere avond(hoe weinig ook) over op de netbook en HDD, dan ben ik niks(hoogstens een dag, kwijt bij een gestolen camera en vind het risico kleiner dan bij kaartjes: verliezen, 2x gebruiken ed.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment

              Working...
              X