Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotoalbum

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotoalbum

    Goeieavond!

    Meeste van mijn foto's hou ik puur digitaal bij. Maar van een 40-tal foto's van een feest wens ik graag een echt fotoalbum te laten maken. Op het internet worden tal van dergelijke services aangeboden maar ik had graag het kaf wat van het koren gescheiden. Vandaar mijn vraag, met welke afdrukdiensten van fotoalbums hebben jullie goede ervaringen? Ik denk dan voornamelijk prijs/kwaliteit, gemakkelijke te hanteren software, veel artistieke vrijheid, goede levering enzovoort.

    Alvast bedankt!

  • #2
    Hi Godspeed

    Dit jaar ben ik in september voor ruim 3 weken naar Amerika geweest, en heb daarvan een album gemaakt via mybks.nl

    Qua fotografie ben ik waanzinnig perfectionistisch, en zelden écht tevreden. Maar van deze dus wel.

    Degelijke software (ook voor Mac, gelukkig), zeer flexibel (album ging van 20 tot ca 150 pagina's), kleuren en helderheid bijzonder accuraat, alles zelf te bepalen (eigen fonts gebruikt, werkt zonder problemen), en snelle levering (minder dan een week) in een stevige verpakking.

    Nee, ik heb geen aandelen 't was gewoon goed.

    Bon, een negatief puntje horen?
    't Is niet goeiekoop. Maar ik heb er nog geen seconde spijt van gehad!

    Succes met je keuze

    Comment


    • #3
      Re: Fotoalbum

      De professionele lijn van Elka lijkt me ook wel wat.
      Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

      Comment


      • #4
        Re: Fotoalbum

        Bedankt Muse en Yves, hier kan ik wat mee! Ga beiden eens uitpluizen! Superhandig dit forum waarbij je zoveel kan leren uit de ervaringen van anderen.

        Comment


        • #5
          You're welcome!

          Idd, fora zijn lang m'n ding niet geweest, maar eigenlijk is 't best wel handig ja

          Comment


          • #6
            Re: Fotoalbum

            Ook tevreden van de boeken Pixum.
            Groetjes,
            FilMar, Beeldbrouwer ;-)
            * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

            Comment


            • #7
              Re: Fotoalbum

              Ik heb tot mijn grote tevredenheid een album laten maken bij Albelli. Het
              was mooier dan verwacht. En dat is bij mij toch vaak omgekeerd het geval.

              Comment


              • #8
                Re: Fotoalbum

                Albelli heeft vaak een probleem met de rug van het boek die gemakkelijk loskomt ....
                Fuji X100 | Canon 60D | Canon EOS550D | 10-24 f/3.5-4.5 |17-50 f/2.8 | 50mm f/1.8| 60 mm f/2.8 macro | 85mm f/1.8 |70-200 L f/4 | Speedlite 430 EXII & Yongnuo 560 | LR

                Comment


                • #9
                  Re: Fotoalbum

                  Oorspronkelijk geplaatst door Deiter Bekijk bericht
                  Albelli heeft vaak een probleem met de rug van het boek die gemakkelijk loskomt ....
                  Dat zou jammer zijn. Ik heb er een trouwalbum laten maken, die vaak en
                  veelvuldig bekeken wordt, maar tot nog toe nog altijd in perfecte staat.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fotoalbum

                    Nogmaals bedankt allemaal voor de inbreng. Heb ze allemaal eens bekeken en afgewogen. Denk uiteindelijk voor Pixum te gaan. Laat achteraf nog mijn eigen bevindingen weten!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fotoalbum

                      Uiteindelijk na bijna 2 weken, kerstperiode zat er nu wel tussen, mijn fotoalbum ontvangen. Ben uiteindelijk niet geheel tevreden. Het programma dat Pixum gebruikt om de foto's in te laden voelt sterk verouderd aan. Bovendien is het wat puzzelen om het juiste formaat van achtergrondfoto te zoeken (een foto die de gehele pagina bedekt). Het formaat dat ze zelf opgeven geeft niet de gewenste resultaten in het programma. En van het formaat dat wel mooie resultaten in dit programma gaf bleek in realiteit meer bovenaan dan onderaan de pagina afgeknipt. De foto's op het gekozen fotopapier vielen bovendien wat donker uit, deze op de kaft minder. Al bij al ben ik wel tevreden van het fotoalbum, maar na de toekomst toe ga ik toch ook eens elders een album laten ontwikkelen...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fotoalbum

                        Albelli eens proberen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fotoalbum

                          Je kan eens gaan vragen bij een Elka-fotograaf om de "moments"-boeken van Elka te mogen bekijken, meestal hebben ze daar wel voorbeelden van. Als jij daar dan je bestanden binnen doet, kunnen zij die voor jou bestellen. Dat kan je wel niet zelf als particulier.
                          Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fotoalbum

                            Bedankt voor de verdere feedback. Ga ik naar de toekomst toe inderdaad eens proberen!

                            Comment

                            Working...
                            X