Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony to Most People With DSLRs: You Are a Bunch of Imbeciles

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony to Most People With DSLRs: You Are a Bunch of Imbeciles

    Sony is trying to sell their new Nex e-mount camera by telling most DSLR users that they are dumb and stupid and clueless. According to their data, two thirds of all DSLRs users never take their camera out of the full-auto mode.


    Nieuwe manier van Sony om hun Nex toestellen te verkopen.

    Ik zou het wat anders aanpakken als ik hun was.

  • #2
    Re: Sony to Most People With DSLRs: You Are a Bunch of Imbeciles

    .. maar u bent gelukkig Belg ..?

    Comment


    • #3
      Re: Sony to Most People With DSLRs: You Are a Bunch of Imbeciles

      Puerte onthult zichzelf.......
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Sony to Most People With DSLRs: You Are a Bunch of Imbeciles

        Er zit wel wat waarheid in hé ...
        Hoeveel mensen zie je niet rondlopen met een instap DSLR tegenwoordig ?
        Redelijk veel ... en je haalt er zo de mensen uit die eigenlijk beter een compactje in hun handen hadden.
        Je hoeft zelfs niet te kijken of hun camera op auto staat ... je kan het van ver zien aan de manier waarop ze hem vastnemen en foto's nemen.
        S'nachts is het nog veel leuker ... als altijd maar de flash blijft opspringen

        Dus Sony is nog niet zo verkeerd denk ik ... verschil in het eindresultaat zal er toch niet zijn.
        Maar of de reclame succes gaat hebben ... dat is een heel andere vraag.
        Nikon shooter - Samyang fan

        Comment


        • #5
          Re: Sony to Most People With DSLRs: You Are a Bunch of Imbeciles

          Op de nieuwe NEX-en staat zeker geen AUTO mode ?

          Doet me denken aan de slogan van Mediamarkt "Ik ben niet gek". Het vervolg heeft het publiek erbij gedaan :
          "want ik koop op een ander".

          Comment


          • #6
            Re: Sony to Most People With DSLRs: You Are a Bunch of Imbeciles

            Oorspronkelijk geplaatst door Eanx Bekijk bericht
            Er zit wel wat waarheid in hé ...
            Hoeveel mensen zie je niet rondlopen met een instap DSLR tegenwoordig ?
            Daar ben ik het jammer genoeg toch ook wel mee eens.
            grappig filmpje wel, de reactie van de mensen spreekt boekdelen,
            Ik denk ook wel dat de idee van veel mensen als ze als ze een DSLR te hebben dat ze dan altijd perfecte foto's zoals uit de boekskes gaan maken
            stilaan wel zal over gaan zeker. 't is goed dat er compacte systemen zijn. of ze even lang meegaan dan hun grote broertjes dat moeten we maar afwachten natuurlijk.
            Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

            Comment


            • #7
              Re: Sony to Most People With DSLRs: You Are a Bunch of Imbeciles

              Van Sony beschouw ik dit als een compliment.

              Comment


              • #8
                Re: Sony to Most People With DSLRs: You Are a Bunch of Imbeciles

                Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                .. maar u bent gelukkig Belg ..?
                Belg, nee hoor

                Comment


                • #9
                  Re: Sony to Most People With DSLRs: You Are a Bunch of Imbeciles

                  Je kan Sony geen ongelijk geven...
                  Maar aan je eigen reactie merk je wel of je "geschikt" bent voor een DSLR..

                  1-> Ik wist waar de afkorting voor stond
                  2-> Mijn eerste bemerking, maar zo'n scherm geeft een vertekend beeld weer door de speling van het licht, terwijl door het oculair kijken meer licht uitsluit...
                  3-> De houvast van zelfs mijn kleine 400D is beter als zo'n compact met front-zware lens.
                  4-> De autostand heb ik al lang niet meer gebruikt...

                  kdurf wedden dat sommige vrienden van mij die een DSLR hebben, zeker in de groep horen dat evenveel kunnen bereiken met zo'n nex camera.
                  It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony to Most People With DSLRs: You Are a Bunch of Imbeciles

                    Oorspronkelijk geplaatst door paulmedusa Bekijk bericht
                    Belg, nee hoor
                    ah! .. toch een Hun?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sony to Most People With DSLRs: You Are a Bunch of Imbeciles

                      Ik denk ook dat het overgrote deel van de DLR's altijd op de automatische standen gebruikt wordt.
                      En dan zijn er nog een aantal die de "P" van professional gebruiken .
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sony to Most People With DSLRs: You Are a Bunch of Imbeciles

                        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        Ik denk ook dat het overgrote deel van de DLR's altijd op de automatische standen gebruikt wordt.
                        En dan zijn er nog een aantal die de "P" van professional gebruiken .


                        Ik heb dat altijd een grappige term gevonden.

                        Ik denk eigenlijk ook even terug aan een collega van mij, die me vroeg of hij niet beter een DSLR kon kopen omdat zijn foto's vaak onscherp waren.
                        Toen heb ik hem uitgelegd dat het probleem niet bij zijn camera lag ... en hem wat tips gegeven. Probleem opgelost.
                        Nikon shooter - Samyang fan

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sony to Most People With DSLRs: You Are a Bunch of Imbeciles

                          Ik vind het wel goeie reclame hoor. Ze zoeken klanten aan te trekken met een DSLR fobie. Wie kent ze niet de "Amai, zo'n schone camera ! Daarmee kunt ge schoon foto's maken zeker ?" fotografen. Nu hebben ze een sluitend antwoord klaar voor "jullie" soort fotografen Nu kun je je verwachten aan "Met zo'n klein baksken neem ik even goeie foto's dan jullie" Een professionele fotograaf heeft het gezegd. Toch ?

                          En als jullie in de mood zijn dan kunnen jullie hier nog 8 zo'n filmpjes bekijken. Herkenbaar ?

                          Tjerri

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sony to Most People With DSLRs: You Are a Bunch of Imbeciles

                            Ik vind de reclame helemaal niet beledigend.

                            Trouwens, het ridiculiseren van de Auto stand vind ik ook nergens voor nodig.
                            In veel gevallen werkt het gewoon, en als ik de fabrikanten mag geloven wordt er verschrikkelijk véél tijd gestoken in de algoritmes er achter.
                            Kijk, als wij in de tuin een BBQ doen, dan laat ik mijn camera rondslingeren, en iedereen mag al eens een fotoke maken op de auto stand. Als méér dan de helft van die foto's OK zijn is het prima toch...

                            Trouwens, in mijn auto rijdt ik ook met de automaat in D (of S), en gebruik de manuele stand heel uitzonderlijk.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sony to Most People With DSLRs: You Are a Bunch of Imbeciles

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                              Trouwens, in mijn auto rijdt ik ook met de automaat in D (of S), en gebruik de manuele stand heel uitzonderlijk.
                              Ik rij de eerste honderd kilometers altijd in eerste, de volgende in tweede,
                              ofwel bij het naar huis komen. De derde gebruik ik alleen in de Alpen. De
                              vierde als handrem. Maar ik ben dan ook een briljante chauffeur.

                              Comment

                              Working...
                              X