Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Top 10 beste fotoalbums + vraag cewe

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Top 10 beste fotoalbums + vraag cewe

    Ik heb ondertussen al menig uur rondgesurfd op het www om te weten te komen welke fotoalbums van degelijke kwaliteit zijn en stootte onlangs op deze hitlijst (ik doel dus op budget/medium en niet op luxe zoals Asuka + heb geen idee hoe betrouwbaar dit is):
    Bekijk de fotoalbum test 2018 en ontdek waar u het beste fotoboek maken kan. In een uitgebreide fotoboek vergelijking hebben wij vele aanbieders getest.


    Hier zie je een schema van de opties en de prijzen per aanbieder (ook niet 100% correct want bij Delhaize kan formaat/kwal nog gewijzigd worden tijdens het opmaken van het boek)
    Wilt u een fotoboek maken? Bekijk dan de fotoalbum test die wij ook in 2016 weer hebben gedaan. Bekijk de uitgebreide fotoboek vergelijking op de site


    Ik heb al wat ervaring met Delhaize (Cewe-software) en dat valt echt goed mee om die albums samen te stellen.
    Naar aanleiding van die top 10 had ik de nummer 1 Fotogoed geprobeerd met Kodak-software maar dat werkte (voor mij) absoluut niet wat betreft foto's met elkaar uitlijnen en vergroten/verkleinen dus die valt af. Maar toch wil ik nog ergens anders een album laten maken zodat ik 3 soorten geprobeerd heb. Elka staat niet in de lijst maar de Prestige heb ik en die is ok buiten dat de hond er een stuk uit beet, dus de smaak is niet goed tegen hondenverweer.

    Mijn vraag: ik zie dat zowel Pixum, Delhaize en fotoalbum.nl werken met die CEWE software, maar wil dat zeggen dat de albums dan ook bij Cewe gedrukt worden en dat ze dus in kwaliteit en opzet dezelfde gaan zijn ? Bij Pixum heb je max 98 pagina's terwijl er dat bij de andere 2 130 zijn, dus ergens is er wel verschil.
    Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

  • #2
    Re: Top 10 beste fotoalbums + vraag cewe

    kan je hier op verder gaan?

    Als je volgende link bekijkt, krijg je een heel ander beeld.

    Hier staan verschillende afdrukcentrales in die in bovenstaande link ook terug te vinden zijn, maar worden toch wel anders gewaardeerd.

    Deze mooie domeinnaam is nog niet in gebruik, maar is er wel helemaal klaar voor. Iets voor jou? Doe eens een openingsbod. Wie weet komen we een passende prijs overeen en kun je starten.


    Voor mij persoonlijk, na ook al vanalles geprobeerd te hebben:

    voor mooie prints, vooral de vergrotingen 20*30 - 40*60 - 50*75 met goede kwaliteit en zeer betaalbaar --> Colruyt (dit is Fujifilm)

    voor trouw/communie e.d. --> profotonet.nl

    met de bedoeling om meerdere exemplaren te maken voor verkoop --> blurb.com


    tegenvaller voor mij
    Albelli.nl--> enkele jaren geleden trouwboek daar laten maken, printkwaliteit is goed, maar binding van het boek is echt slechte kwaliteit, boek is niet veel uit de kast geweest en valt bijna uitéén
    Elka Color--> algemeen goed, maar ook niet wauw voor zijn prijs

    mvg, Marc
    1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
    www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

    Comment


    • #3
      Re: Top 10 beste fotoalbums + vraag cewe

      dank u, dat is nuttig ! Het gaat me vooral om albums op dit moment maar info over kwaliteit van posters/foto's is altijd welkom.

      Ik denk dat het probleem is dat de meeste niet-fotogekke mensen elk album zowat WAAUW vinden en dat zie ik o.a. op trouwwebsites etc waar elkeen een ander soort album besteld heeft en elkeen dat album super vindt.
      Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

      Comment


      • #4
        Re: Top 10 beste fotoalbums + vraag cewe

        Bij Elka moet je vragen naar de silver line, op de blueline, die je via internet kan bestellen, daar voeren ze steeds nog een eigen kleurcorrectie op uit, wat je natuurlijk niet wilt. De professionele afdrukken zijn wel héél mooi.
        Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

        Comment


        • #5
          Re: Top 10 beste fotoalbums + vraag cewe

          Silverline is idd zonder manuele correctie. Heb het in mijn Elka-prijzenboek een keer gezien maar ik bestel verder niet bij Elka.. beetje stom maar omwille van tegenvallende kleuren bij Blueline (en niet verder gedacht) ben ik bij een locale fotozaak gaan bestellen. Heb daar toen ook een keer het vinkje bij 'manuele correctie' vergeten uit te zetten met 30 dezelfde donkere prints als gevolg Als ne mens zich met teveel verschillende zaken wilt bezighouden gaat er zowiezo vanalles mis.

          Die Profotonet albums zien er goed uit. Maar er is zowel 'gewone kwaliteit' (30 euro ongeveer) als 'pro kwaliteit' in albums (150 euro voor 30x30). Ne mens moest winkel beginnen met van alle merken 1 boek en dan lidmaatschap vragen om iedereen te laten kijken en voelen.
          De meeste reviews stammen uit de tijd dat echt fotopapier nog niet overal verkrijgbaar was, dus dan krijgen die duurdere albums op fotopapier altijd alle lof. Ik zal nog een beetje verder googlen over profotonet.
          Last edited by monstertruckess; 24 november 2012, 10:39.
          Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

          Comment

          Working...
          X