Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Book of Fame 2012: Mededeling

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Book of Fame 2012: Mededeling

    Al vijf keer werd een selectie van de Hall of Fame foto’s samengebracht in een jaarlijks Book of Fame. Velen onder jullie hebben van deze prachtige boeken kunnen genieten.

    Het BoF-project betekende echter ook elk jaar een belangrijke verliespost voor Belgiumdigital vzw. Vorig jaar werden we extra getroffen door een kwaliteitsprobleem bij de productie, waardoor het BoF 2011 pas begin 2012 beschikbaar kwam: uiteindelijk hebben niet meer dan een 150-tal mensen het boek gekocht. Daarmee lopen de gecumuleerde verliezen aanzienlijk op.

    Belgiumdigital ziet dan ook helaas geen mogelijkheid om het Book of Fame project in de huidige (boek)vorm verder te zetten. Met andere woorden: er zal geen BoF 2012 verschijnen…

    Het BD-bestuur gaat nu op zoek naar een andere manier om de beste Hall of Fame foto’s op een passende wijze de aandacht te geven die ze verdienen. Intussen blijven we – zoals voorheen – jullie meest geslaagde foto’s verzamelen en bijhouden.

    Bij deze gelegenheid wenst het bestuur nogmaals alle medewerkers te danken die in vorige jaren de samenstelling en uitgave van het Book of Fame mogelijk gemaakt hebben. Het stopzetten van ons boekproject heeft zeker niets te maken met de inzet van deze vrijwilligers, noch met het wekelijkse aanbod aan inspirerende foto’s.
    Last edited by LesC; 20 november 2012, 14:53. Reden: typo verbeterd

  • #2
    Re: Book of Fame 2012: Mededeling

    das jammer.
    was er ook met SHOOT niet wat te regelen.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Book of Fame 2012: Mededeling

      Inderdaad, zeer jammer maar niet getreurd.
      Zoeken naar een passende budgetvriendelijke oplossing.

      Een HoF-special in Shoot, extra dik nummer met louter en alleen die foto's? ( eindejaarsnummer?)
      www.fluidr.com/photos/fotofilip3

      Comment


      • #4
        Re: Book of Fame 2012: Mededeling

        simpelweg het boek laten reserveren en betalen op voorhand ...

        Comment


        • #5
          Re: Book of Fame 2012: Mededeling

          Dit is een erg spijtige beslissing want volgens mij kijken enorm veel leden uit naar dit mooi initiatief .
          Kan hier nu niemand een oplossing voor vinden zodat alle mensen die er naar uit keken toch nog aan het prachtige jaaroverzicht kunnen geraken ?
          Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150

          Comment


          • #6
            Re: Book of Fame 2012: Mededeling

            Heeft het nog zin dan om alle formaliteiten voor de BOF (formulieren invullen, foto's doorsturen etc.) te doen?
            Al doende leert men...

            Flickr

            Comment


            • #7
              Re: Book of Fame 2012: Mededeling

              Dag Nena,

              Ja hoor - zoals in het openingstopic al staat:
              Het BD-bestuur gaat nu op zoek naar een andere manier om de beste Hall of Fame foto’s op een passende wijze de aandacht te geven die ze verdienen. Intussen blijven we – zoals voorheen – jullie meest geslaagde foto’s verzamelen en bijhouden.


              We zoeken dus nu naar een andere manier om al dat moois te verzamelen ...

              Jaja

              Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
              Heeft het nog zin dan om alle formaliteiten voor de BOF (formulieren invullen, foto's doorsturen etc.) te doen?
              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

              Comment


              • #8
                Re: Book of Fame 2012: Mededeling

                Erg jammer. Verbaasd ook dat er zo weinig afname is...
                Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

                Comment


                • #9
                  Re: Book of Fame 2012: Mededeling

                  Oorspronkelijk geplaatst door parrotman Bekijk bericht
                  Erg jammer. Verbaasd ook dat er zo weinig afname is...
                  Ja,mij ook eigenlijk?
                  Zo dus blijven jullie met een groot deel van boeken zitten?

                  Mss een oplossing zet de BoF online
                  In boek vorm met als voordeel dat wie meerdere HoF foto's heeft deze ook getoond worden.

                  Is maar een gedacht hè

                  Comment


                  • #10
                    Re: Book of Fame 2012: Mededeling

                    Misschien een beetje meegaan met uw tijd. Maak er een kookboek van, die
                    verkopen als zoete broodjes.
                    Ach ja, misschien een ipad versie.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Book of Fame 2012: Mededeling

                      Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                      Dag Nena,

                      Ja hoor - zoals in het openingstopic al staat:
                      Het BD-bestuur gaat nu op zoek naar een andere manier om de beste Hall of Fame foto’s op een passende wijze de aandacht te geven die ze verdienen. Intussen blijven we – zoals voorheen – jullie meest geslaagde foto’s verzamelen en bijhouden.


                      We zoeken dus nu naar een andere manier om al dat moois te verzamelen ...

                      Jaja

                      jaja, ik maak me hieromtrent weinig illusies ....
                      Wie zijn foto heeft ingezonden, heeft toestemming gegeven voor een publicatie in het Book of Fame en niet voor een "andere manier". Of gaan jullie al die fotograferen opnieuw contacteren en nieuwe contracten toesturen????


                      "Art. 4 : De duur en geografische reikwijdte van de niet-exclusieve licentie
                      De krachtens art. 2 verleende niet-exclusieve licentie wordt verleend voor een oplage van het Book of Fame 2013 van maximaal 1000 exemplaren.
                      en
                      Art. 6 : De exploitatieplicht
                      Indien het werk binnen een termijn van 1 jaar, te rekenen vanaf datum van ondertekening van huidige overeenkomst niet commercieel geëxploiteerd zou zijn, dan vervallen de niet-exclusieve rechten automatisch voor de licentienemer.





                      Ondertussen is het Bof 2012 al bijna 6 maand afgelopen en verzamelen jullie Bof 2013 al in. Geef die mensen geen valse hoop !

                      BD live annulatie ....
                      Bof 2012 en 2013 annulatie .....
                      Leegloop RvB & medewerkers ....
                      van 8000 leden naar nog net 5000 ....
                      na 7 vette jaren nu ....
                      mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                      IMac/IPad/Mac Air 
                      D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                      Comment


                      • #12
                        Re: Book of Fame 2012: Mededeling

                        Soort van Oypyo misschien. Online bestellen?
                        Ik vind het erg jammer.
                        https://www.naturephotoportal.com/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Book of Fame 2012: Mededeling

                          Dag Devid,

                          Bedankt voor de zéér constructieve bijdrage.
                          Die gaat ons zeker verder helpen ...

                          Jaja

                          Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                          jaja, ik maak me hieromtrent weinig illusies ....
                          Wie zijn foto heeft ingezonden, heeft toestemming gegeven voor een publicatie in het Book of Fame en niet voor een "andere manier". Of gaan jullie al die fotograferen opnieuw contacteren en nieuwe contracten toesturen????


                          "Art. 4 : De duur en geografische reikwijdte van de niet-exclusieve licentie
                          De krachtens art. 2 verleende niet-exclusieve licentie wordt verleend voor een oplage van het Book of Fame 2013 van maximaal 1000 exemplaren.
                          en
                          Art. 6 : De exploitatieplicht
                          Indien het werk binnen een termijn van 1 jaar, te rekenen vanaf datum van ondertekening van huidige overeenkomst niet commercieel geëxploiteerd zou zijn, dan vervallen de niet-exclusieve rechten automatisch voor de licentienemer.





                          Ondertussen is het Bof 2012 al bijna 6 maand afgelopen en verzamelen jullie Bof 2013 al in. Geef die mensen geen valse hoop !

                          BD live annulatie ....
                          Bof 2012 en 2013 annulatie .....
                          Leegloop RvB & medewerkers ....
                          van 8000 leden naar nog net 5000 ....
                          na 7 vette jaren nu ....
                          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Book of Fame 2012: Mededeling

                            En toch ben ik het volledig eens met Devid.
                            Leer toch eens luisteren naar jullie leden ,zit soms veel waarheid in hun verhalen.....communicatie kan een goed hulpmiddel zijn om iets te bereiken!!
                            Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                            Dag Devid,

                            Bedankt voor de zéér constructieve bijdrage.
                            Die gaat ons zeker verder helpen ...

                            Jaja
                            Groeten. Ronald

                            Comment


                            • #15
                              Re: Book of Fame 2012: Mededeling

                              Als bd-lid kan ik getuigen dat het bestuur heel duidelijk en open naar de leden heeft gecommuniceerd op de laatste algemene vergadering. De problemen met bd-live en het bof-boek werden heel open aangekaart.

                              Als de grote sponsors omwille van de crisis afhaken voor de sponsoring van bd-live, als het aantal verkochte bof-boeken dermate laag is dat een rendabele productie onmogelijk is. Als blijkt dat zelfs niet alle fotografen wiens foto vermeld staan in het boek kopen, als je alle mogelijkheden en alternatieven hebt onderzocht, moet je een moeilijke beslissing nemen.

                              Maar als ik de vele reacties op het forum lees, als ik de vele leuke en unieke sd-s meemaak die vaak de mogelijkheid bieden om kennis te maken met een nieuwe en/of onbekende omgeving, dan zeg ik dat bd wel degelijk leeft en goed werk levert. De website is dankzij de leden, moderators en diegenen onder ons die steeds weer bereid zijn om te antwoorden op de vragen, toch nog steeds een referentie in Vlaanderen. En dit naast andere sites, die elk op hun specifieke manier voor ons een forum zijn om te discussieren, fotos te publiceren, vragen te stellen,...

                              Peter

                              Comment

                              Working...
                              X