Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ijssculpturen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ijssculpturen

    Hallo iedereen,

    het is al een lange tijd geleden dat ik nog eens op dit forum geweest ben.
    Al de hele dag aan het kijken naar die prachtige fotos van jullie.

    Maar nu had ik nog een vraagje,

    Binnenkort is er terug een ijssculptuur in brugge, en voor het eerst heb ik eens tijd om een kijkje te gaan nemen. nu iweet ik dat dit in een tent plaatsvind en er achter het ijs soms wat gekleurde lampen staan.
    Men vraag is nu: wat zouden goede instellingen zijn om mooie fotos te maken (hogere iso?/...)? En moet ik met bepaalde dingen rekening houden (geen flits?)

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Ijssculpturen

    Een statief (als je dat mag gebruiken) en lage iso. Indien je geen statief mag gebruiken, een hoge(re) iso, hoog genoeg dat je een foto krijgt zonder bewegingsonscherpte.
    70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

    Comment


    • #3
      Re: Ijssculpturen

      Wat ik wel eens doe op zo'n events is vanop een statief werken met een héééél lange sluitertijd (kan je doen met 8 - 10 stops nd filter) om zo de mensen die daar rondlopen uit te blurren. Of die zelfs bewust onscherp in je beeld weer te geven (dan kan je ook inflitsen op je achterste gordijn zodat je een "bewegingsspoor" krijgt)

      Voor de beelden die geen gekleurde lampen hebben kan je altijd nog je flits op een apart statiefje zetten met een gekleurd filter ervoor en zo zelf voor een gekleurd lampje zorgen :-) Wel zien dat ze het boeltje dan niet jatten. Je zou ervan verschieten tot wat sommige mensen in staat zijn.
      FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

      Comment


      • #4
        Re: Ijssculpturen

        *flauw mopje*
        Geen warm licht hebben in de foto
        *einde flauw mopje*
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

        Comment


        • #5
          Re: Ijssculpturen

          Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
          *flauw mopje*
          Geen warm licht hebben in de foto
          *einde flauw mopje*
          Nhaha, kvind de mop geslaagd,
          Jammergenoeg beschik ik niet over een statief.
          Dit omdat ik nog maar een beginner ben, maar als ik het begrijp moet ik wat met
          De iso waarde spelen en sluitertijd? Wat is het nut nu precies om zo'n hele lange
          Sluitertijd te nemen?

          Comment


          • #6
            Re: Ijssculpturen

            heel vroeg gaan voor de grote massa er is!!!
            anders heb je amper de kans om rustig nen foto te maken
            nikon stuff

            Comment


            • #7
              Re: Ijssculpturen

              Oorspronkelijk geplaatst door nickske93 Bekijk bericht
              Nhaha, kvind de mop geslaagd,
              Jammergenoeg beschik ik niet over een statief.
              Dit omdat ik nog maar een beginner ben, maar als ik het begrijp moet ik wat met
              De iso waarde spelen en sluitertijd? Wat is het nut nu precies om zo'n hele lange
              Sluitertijd te nemen?
              Een rijstzak of zak met kersepitten werkt ook wel hoor. Tis maar om je camera stil te houden.
              WB lange sluitertijd: Als je een lange sluitertijd gebruikt, blijft hetgeen sowieso al stil staat (in dit geval de sculpturen) ook in je beeld stilstaan en hetgeen beweegt (de mensen) word wazig. Als je sluitertijd lang genoeg is gaan die zo wazig worden dat ze niet meer te zien zijn.
              FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

              Comment

              Working...
              X