Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 1100D schokkende beelden bij filmen - help?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 1100D schokkende beelden bij filmen - help?

    Als ik film met mijn Canon 1100D krijg ik op mijn computer enkel schokkende beelden, geluid blijft wel mooi doorlopen.
    Heb nu kaartje 8GB 400x speed SDHC10.

    Ik gebruik een Apple en speel af met Quicktime Player.

    Aan wat ligt dit? Kan iemand mij helpen?

    En is het mogelijk om de reeds gemaakte filmpjes (die schokken) te bewerken naar 'niet-schokkende' filmpjes?

    Bedankt!

  • #2
    Re: Canon 1100D schokkende beelden bij filmen - help?

    Bedoelt u met schokken dat hij afspeelt op 10 fps ipv 30, of beweging van het beeld zelf?
    Zien de filmpjes er wel goed uit op de camera?

    Comment


    • #3
      Re: Canon 1100D schokkende beelden bij filmen - help?

      Ik had vroeger ook (soms) schokkende beelden en/of beeld&geluid dat niet mooi samen liep.
      Maar sinds ik mijn 5 jaar oude computer vervangen heb door een nieuwe, speel ik die zelfde filmkes probleemloos af.

      Comment


      • #4
        Je geheugenkaart zou in principe snel genoeg moeten zijn lijkt me, maar als je een reserve hebt, test daar dan eens mee en zie wat dat geeft.

        Verder zou ik aanraden vlc te installeren als videospeler. Deze heeft een massa codecs ingebouwd (speelt dus nagenoeg alle formaten af) en is gratis. Mijn vaste videospeler op Mac

        Comment


        • #5
          Re: Canon 1100D schokkende beelden bij filmen - help?

          Bedankt voor de snelle reacties!

          De beelden zien er op de camera wel goed uit. En de schokken lijken precies een reeks foto's die achtereen worden afgespeeld.

          De computer is redelijk recent en het besturingssysteem ook Mac os X 10.5.8

          Hebben ervoor ook al es geprobeerd met kaartje van 8GB 30x speed en SDHC 6.

          Ook al geprobeerd met VLC, die geeft een ander soort schokken (blokjes), af en toe loopt de film mooi door maar begint dan terug te schokken of beeld wordt terug in blokjes...

          Comment


          • #6
            Re: Canon 1100D schokkende beelden bij filmen - help?

            Oorspronkelijk geplaatst door Brama Bekijk bericht
            Bedankt voor de snelle reacties!

            De beelden zien er op de camera wel goed uit. En de schokken lijken precies een reeks foto's die achtereen worden afgespeeld.

            De computer is redelijk recent en het besturingssysteem ook Mac os X 10.5.8

            Hebben ervoor ook al es geprobeerd met kaartje van 8GB 30x speed en SDHC 6.

            Ook al geprobeerd met VLC, die geeft een ander soort schokken (blokjes), af en toe loopt de film mooi door maar begint dan terug te schokken of beeld wordt terug in blokjes...
            OSX 10.5.8 is vrij oud al. Heb je al eens je systemupdates geïnstalleerd? Quicktime in het bijzonder? Misschien eens testen op een andere PC/Mac. Met een recentere versie van Mac OSX kan je ook een recentere VLC installeren.
            Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

            Comment


            • #7
              Re: Canon 1100D schokkende beelden bij filmen - help?

              Waarschijnlijk is uw grafische kaart te traag, denk niet dat je er een nieuwe in kan steken (Apple ). Een herinstallatie vh OS kan al helpen.

              Comment


              • #8
                Re: Canon 1100D schokkende beelden bij filmen - help?

                Bedankt voor de reacties.

                Ondertussen filmpjes in Imovie geïmporteerd en ze spelen wel perfect af!
                maar een update van de software op mijn mac zal ook geen kwaad kunnen
                Last edited by Brama; 19 november 2012, 18:42.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 1100D schokkende beelden bij filmen - help?

                  Een van de kenmerken van de filmpjes die zo uit de Canon camera komen (.mov) is dat de beelden zwaar gecomprimeerd zijn. Hierdoor is het mogelijk dat er lekker veel filmmateriaal op de geheugenkaart gepropt kan worden. Nadeel is dat veel video player (VLC of een andere) alles uit de kast moet halen om de beelden vlot af te spelen. Hij moet ze nl tijdens het afspelen ook uitpakken of decomprimeren. Hierdoor kunnen de beelden gaan schokken. Via veel video bewerkingsprogramma;s zijn deze (.mov) files uit te pakken in een bestand dat ook weer (.mov) kan zijn, maar na het weer opslaan zijn ze een stuk groter van formaat geworden, maar wel heel simpel door een video player zijn af te spelen.

                  Nu zal de volgende vraag zijn hoe dan? Nou dat is als je niets van video weet wel wat ingewikkeld. Er zijn met de meer professionele versies van de video bewerkings pakketten plugins mee geleverd die het werk doen, zoals compressor voor de apple. Maar ook Canon levert een plugin voor final cut. http://www.learn.usa.canon.com/resou..._article.shtml
                  Op die pagina staat ook info over de compressie. Maar al met al vergt het hele gebeuren wel wat studie.

                  De bedoeling is natuurlijk dat je de video gaat bewerken in een pakket, en zo uit de camera afspelen, vergt nogal wat van de soft en hardware. Ik heb hier een iMac met een i7 processor en ook die vind de kale files zo uit de camera afspelen in VLC niet zo fijn.
                  De nieuwe versie van Final Cut Pro X decomprimeerd de files zelf als je ze importeert. Er is dus niets mis met je pc of videokaart, maar het probleem zit in de zwaar gecomprimeerde files uit je camera.

                  Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
                  Canonvijfdeemarkdrie

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 1100D schokkende beelden bij filmen - help?

                    Oorspronkelijk geplaatst door steldat Bekijk bericht
                    Een van de kenmerken van de filmpjes die zo uit de Canon camera komen (.mov) is dat de beelden zwaar gecomprimeerd zijn. Hierdoor is het mogelijk dat er lekker veel filmmateriaal op de geheugenkaart gepropt kan worden. Nadeel is dat veel video player (VLC of een andere) alles uit de kast moet halen om de beelden vlot af te spelen. Hij moet ze nl tijdens het afspelen ook uitpakken of decomprimeren. Hierdoor kunnen de beelden gaan schokken. Via veel video bewerkingsprogramma;s zijn deze (.mov) files uit te pakken in een bestand dat ook weer (.mov) kan zijn, maar na het weer opslaan zijn ze een stuk groter van formaat geworden, maar wel heel simpel door een video player zijn af te spelen.

                    Nu zal de volgende vraag zijn hoe dan? Nou dat is als je niets van video weet wel wat ingewikkeld. Er zijn met de meer professionele versies van de video bewerkings pakketten plugins mee geleverd die het werk doen, zoals compressor voor de apple. Maar ook Canon levert een plugin voor final cut. http://www.learn.usa.canon.com/resou..._article.shtml
                    Op die pagina staat ook info over de compressie. Maar al met al vergt het hele gebeuren wel wat studie.

                    De bedoeling is natuurlijk dat je de video gaat bewerken in een pakket, en zo uit de camera afspelen, vergt nogal wat van de soft en hardware. Ik heb hier een iMac met een i7 processor en ook die vind de kale files zo uit de camera afspelen in VLC niet zo fijn.
                    De nieuwe versie van Final Cut Pro X decomprimeerd de files zelf als je ze importeert. Er is dus niets mis met je pc of videokaart, maar het probleem zit in de zwaar gecomprimeerde files uit je camera.

                    Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
                    zeker en vast! bedankt! ben al blij dat het idd niet aan de camera of geheugenkaart ligt!

                    Comment

                    Working...
                    X