Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke objectief naast de 24/70 F2.8 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke objectief naast de 24/70 F2.8 ?

    Gezien ik aan het uitbreiden ben in mijn hobby merk ik al snel dat ik bereik te kort kom met mijn 24/70. Ik wil binnen enkele weken naar uitbreiding gaan kijken om deze vervolgens op te halen bij fotoklein of fotokonijnenberg. Zelf heb ik de Nikkor AF-S 70-200mm F2.8 G IF-ED VR II Nano op het oog maar het aantal MM´s mag gerust ook richting de 300 gaan. Wat raden jullie mij zelf aan? Ik zal het objectief gaan gebruiken op een Nikon D800, en dan met name landschap/nachtfotografie.
    Stormchasing / landschapsfotografie https://www.flickr.com/photos/140233977@N06/

  • #2
    Re: Welke objectief naast de 24/70 F2.8 ?

    70-200 is ook nog zeer goed met een tc14. Dan bekom je dus 300 mm en kan je nog altijd de 1.5 cropmode gebruiken in uw D800.

    Comment


    • #3
      Re: Welke objectief naast de 24/70 F2.8 ?

      Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
      70-200 is ook nog zeer goed met een tc14. Dan bekom je dus 300 mm en kan je nog altijd de 1.5 cropmode gebruiken in uw D800.
      Helder, Helaas dat het bij elkaar wel weer oploopt op een fiks bedrag samen met de TC14. Tevens heb ik ook naar de Nikon AF-D VR 80-400mm/4.5-5.6 ED gekeken. Ik vraag mij alleen af of aan de hoeken van dit objectief geen fouten optreden gezien de resolutie van de D800?
      Stormchasing / landschapsfotografie https://www.flickr.com/photos/140233977@N06/

      Comment


      • #4
        Re: Welke objectief naast de 24/70 F2.8 ?

        70-200 is een droom lens en is idd zoals playerfwar schrijft met een tc14 = 98-280.
        En naar mijn mening nog betaalbaar in vergelijking tegenover een lens met meer mm.
        Ik weet wel niet wat het kwaliteits verschil is van de plaatjes genomen met een 70-200+tc14 vs. bv. met een 200-400 f4. K'heb dit nog nooit getest.
        Maar een 70-200 is hoe dan ook een mooie aanvulling bij je 24-70
        Grt, Amaat
        The fun begins where the road ends
        BD Lidnummer : BD2057BE

        Comment


        • #5
          Re: Welke objectief naast de 24/70 F2.8 ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Amaat Bekijk bericht
          70-200 is een droom lens en is idd zoals playerfwar schrijft met een tc14 = 98-280.
          En naar mijn mening nog betaalbaar in vergelijking tegenover een lens met meer mm.
          Ik weet wel niet wat het kwaliteits verschil is van de plaatjes genomen met een 70-200+tc14 vs. bv. met een 200-400 f4. K'heb dit nog nooit getest.
          Maar een 70-200 is hoe dan ook een mooie aanvulling bij je 24-70
          Bedankt voor de reactie! Ik ben momenteel erg aan het twijfelen tussen de 70-200+TC14 en de 80-400. Heeft iemand ervaring met de Nikon AF-D VR 80-400mm/4.5-5.6 ED in combinatie met de D800? Op het internet lees ik geen geweldige dingen over dit objectief...
          Last edited by Ricky93; 17 november 2012, 16:47.
          Stormchasing / landschapsfotografie https://www.flickr.com/photos/140233977@N06/

          Comment


          • #6
            Re: Welke objectief naast de 24/70 F2.8 ?

            Dit objectief is gewoon nog niet geupgrade, waardoor ze niet tegemoed komt aan de noden van de high mp camera's van tegenwoordig.
            Met een 70-200 heb je wel een f/2.8 als je die zonder tc gebruikt, wat zeer handig is. Ik heb hem persoonlijk nog nooit met een tc 14 kunnen proberen (wil er wel graag 1 ), maar het is werkelijk een messcherp opjectief dat ik zeer vaak gebruik. En met een tc, heb je zoals eerder gezegd een 100-280 f/4, wat mij ook niet mis lijkt.
            Als je toch een prime wil, zal je waarschijnlijk het best wachten op de 300 f/4 vr.

            Comment


            • #7
              Re: Welke objectief naast de 24/70 F2.8 ?

              Als je een al een 24-70/2.8 hebt en je wenst een gelijkaardige performantie van een snel zoom-objectief dan is er maar 1 enkele keuze en dat is de 70-200/2.8. In geval van een crop sensor kan ik de ondertussen 2de hands goeikopere vr1 versie aanraden; zoniet in geval van een FF-sensor kan je niet missen met de 70-200/2.8 VRII. Alle andere opties zijn (goedkopere) consensussen.

              Veel succes,
              F.

              Comment


              • #8
                Re: Welke objectief naast de 24/70 F2.8 ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Fibonacci Bekijk bericht
                Als je een al een 24-70/2.8 hebt en je wenst een gelijkaardige performantie van een snel zoom-objectief dan is er maar 1 enkele keuze en dat is de 70-200/2.8. In geval van een crop sensor kan ik de ondertussen 2de hands goeikopere vr1 versie aanraden; zoniet in geval van een FF-sensor kan je niet missen met de 70-200/2.8 VRII. Alle andere opties zijn (goedkopere) consensussen.

                Veel succes,
                F.
                Helder, keuze wordt helder door de info welke mij gegeven wordt. het is een dure aankoop maar daar krijg je dan inderdaad wel een schitterend stuk glaswerk voor terug!
                Stormchasing / landschapsfotografie https://www.flickr.com/photos/140233977@N06/

                Comment


                • #9
                  Re: Welke objectief naast de 24/70 F2.8 ?

                  Mocht de 200mm je toch te kort zijn dan kan je ook nog voor een sigma 100-300 f4 kijken. Gebruik hem zelf ook af en toe op de d800. Ben er zelf wel tevreden mee. Hij heeft iets vignettering op een fullframe maar met de lensprofielen van adobe haal je dit er direct uit.
                  Groeten Remco.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke objectief naast de 24/70 F2.8 ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Fibonacci Bekijk bericht
                    Als je een al een 24-70/2.8 hebt en je wenst een gelijkaardige performantie van een snel zoom-objectief dan is er maar 1 enkele keuze en dat is de 70-200/2.8. In geval van een crop sensor kan ik de ondertussen 2de hands goeikopere vr1 versie aanraden; zoniet in geval van een FF-sensor kan je niet missen met de 70-200/2.8 VRII. Alle andere opties zijn (goedkopere) consensussen.

                    Veel succes,
                    F.

                    +1, volledig mee eens
                    D800 en een goed glasservies

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke objectief naast de 24/70 F2.8 ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Ricky93 Bekijk bericht
                      Bedankt voor de reactie! Ik ben momenteel erg aan het twijfelen tussen de 70-200+TC14 en de 80-400. Heeft iemand ervaring met de Nikon AF-D VR 80-400mm/4.5-5.6 ED in combinatie met de D800? Op het internet lees ik geen geweldige dingen over dit objectief...
                      Ikzelf heb de combinatie D800 + 24-70 en 70-200 vrII en ook de 80-400mm , echter deze 80-400mm valt in het niet bij de 70-200 Mm kwa snelheid en scherpte. Uw beste keus zou voor mij zijn de 70-200 Mm vrII, echt een zeer goede combinatie, zeker gezien je 24-70mm lens.
                      Nikon en glaswerk

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke objectief naast de 24/70 F2.8 ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jacques1 Bekijk bericht
                        Ikzelf heb de combinatie D800 + 24-70 en 70-200 vrII en ook de 80-400mm , echter deze 80-400mm valt in het niet bij de 70-200 Mm kwa snelheid en scherpte. Uw beste keus zou voor mij zijn de 70-200 Mm vrII, echt een zeer goede combinatie, zeker gezien je 24-70mm lens.
                        Helder. Sparen voor de 70/200 dan maar en mogelijk later de tc14 nog erbij.

                        Mogelijk is dit iets? http://vernieuwd.marktplaats.nl/a/au...reviousPage=lr is alleen geen VRII... wat denken jullie?
                        Stormchasing / landschapsfotografie https://www.flickr.com/photos/140233977@N06/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke objectief naast de 24/70 F2.8 ?

                          Deze lens is zeker zijn centen waard, echter op een FF krijg je last van vignetering in de hoeken. Deze lens heb ik ook op mijn d300 gehad, maar na aanschaf van de d800 erbij ben ik overgestapt op de VII versie. Begrijp me niet verkeerd: de vrI is ook zeer goed, zeker het prijskaartje is bijna de helft van de VII.
                          Met de VI vele foto's gemaakt met de d300 .echter op de d800 toch minder in de hoeken.
                          Ik kan je hier wel een foto van laten zien indien je wilt.
                          Maar er zijn genoeg reviews te vinden, overtuig je zelf.

                          Mvg, Jacques
                          Nikon en glaswerk

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke objectief naast de 24/70 F2.8 ?

                            Vergelijkings materiaal is altijd goede zaak. Juist gezien ik in veel gevallen op F2.8 moet gaan schieten is vignetering niet erg gewenst. Daarintegen is de prijs wel aantrekkelijk...
                            Stormchasing / landschapsfotografie https://www.flickr.com/photos/140233977@N06/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke objectief naast de 24/70 F2.8 ?

                              De vignettering van de oudere 70-200VR heb ik op full frame nooit zo'n probleem gevonden, wel was de 1e versie met een 2x converter de mindere t.o.v. de 80-400, terwijl dat met de nieuwere VR II versie juist andersom was. Dit was wel getest met de TC versie III op de D700.
                              Op een D800 zal dat natuurlijk niet anders uitpakken, maar je hebt zo veel pixels, dat croppen ook mogelijk wordt en dan is een TC-14e zo gek nog niet.
                              Sony en Olympus
                              Fotoseries

                              Comment

                              Working...
                              X