Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tokina

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tokina

    stond op het punt een tokina lens te kopen, stuitte toevallig op het net op tokina problemen(google tokina repair of problemen).
    blijkbaar vele gekende problemen, steeds dezelfde...en plots staan er verschillende tokinas te koop.
    telkens wanneer ik naar de garantie vraag zijn er onduidelijke antwoorden.
    volgens forum, lens binnendoen bij tokina kost steeds 130 euro...

    iemand ervaringen?

  • #2
    Re: tokina

    Met elk merk kun je problemen ervaren met een objectief, maar als je geen duidelijk antwoord krijgt als je naar de garantie vraagt dan is dat wel vreemd. Of er zit geen garantie meer op of je hebt nog fabrieksgarantie. Al met al kan ik je alleen maar adviseren om objectieven goed te testen alvorens je deze koopt.

    Als je een objectief aanbied bij een reparatie centrum dan zitten hier onderzoekkosten aan verbonden. Deze kunnen bij sommige reparatie centrums vrij fors zijn. Kan dus geen kwaad om even rond te bellen.

    Comment


    • #3
      Re: tokina

      allee ervaring met Tokina in mijn analoge tijd.
      zeer tevreden toen over dat merk.
      nu werk ik met Canon.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: tokina

        Voor landschappen en architectuur werk ik heel vaak met mijn Tokina 11-16 f2.8.
        Wat de prijs/kwaliteit verhouding betreft is dit echt een super lens! Deze lens is inmiddels 2 jaar oud en zeer intensief gebruikt.
        Nog nooit problemen mee gehad.
        “Your first 10,000 photographs are your worst.” ― Henri Cartier-Bresson

        Canon EOS 5D MKII -- Canon EOS 500D -- Canon 24-70 f/2.8 -- Canon 18-55 f/3.5-5.6 -- Canon 50mm f/1.8 -- Canon 70-200 IS f/2.8 -- Tokina 11-16 f/2.8

        Comment


        • #5
          Re: tokina

          Welke tokina lens wil je kopen ?
          Ik heb een tokina 100mm macro en daar ben ik ook tevreden van.

          Wat wel een mogelijk probleem is ... ik weet niet waar er een tokina repair centrum is ?
          Nikon/Canon/Sigma (en Tamron ook denk ik), die hebben toch allemaal wel een afdeling overal.
          Maar Tokina ? Don't know
          Nikon shooter - Samyang fan

          Comment


          • #6
            Re: tokina

            Het Europese servicepunt voor Tokina objectieven zit in Almere, Nederland. Alle Europese reparaties komen hier. Onze service staat bekend als uitstekend. Op diverse fora zijn er zowel negatieve als positieve berichten. Mensen die niet blij zijn posten eerder dan mensen die wel blij zijn en dus zijn de negatieve - per definitie - in de meerderheid. De meest voorkomende storing betreft het model 12-24. Dit objectief werd door alle onafhankelijke magazines zeer geprezen en is daardoor heel erg veel gekocht. Met zoveel gebruikers is het logisch dat er ook veel meldingen ontstaan. Maar op het aantal verkochte objectieven gaat het om een zeer klein percentage. Onze reparatieduur is in het algemeen minder dan een week en onze garantie en service is zeer coulant.
            Natuurlijk, ik ben zelf van Tokina Service en wil wel graag aangeven dat wij zeer ons best doen het topmerk Tokina van een zo goed mogelijke service te voorzien. Zowel het merk als de serviceorganisatie zijn uw vertrouwen waard.

            Comment


            • #7
              Re: tokina

              Goed om weten dat we toch redelijk dichtbij terecht kunnen voor Tokina repairs
              Ik hoop wel dat ik het nooit nodig heb.
              Nikon shooter - Samyang fan

              Comment


              • #8
                Re: tokina

                Tokinas zijn wel degelijk zeer goede objectieven.
                Ik bezit een 12-24 en ben daar zeer tevreden over.
                Men zegt wel eens dat Tokinas gebouwd zijn als een tank en dat is ook zo. Je kan er perfect een paal mee in de grond heien. Altijd handig als je geen statief bij je hebt...

                Groeten,
                Geert

                Comment

                Working...
                X