Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Printerprobleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Printerprobleem

    Ik heb al een ruime tijd een epson sx 400

    Het is maar heel af en toe dat ik eens zelf print, want ik ben niet tevreden over het resultaat.
    Mijn foto's zijn altijd veel te donker.
    Meestal komen mijn foto's van een fotolab en als ik die foto's vergelijk met mijn scherm is dit voor 90% identiek.
    Maar als ze uit mijn printer komen trekken ze op niets.

    ik print altijd vanuit photoshop,
    Hoe zoek je het juiste printprofiel? Want er staan er daar veel op hoor.
    Als ik die allemaal moet testen kost me dat een fortuin aan inkt, want die inkt vliegt hoor met die printer.
    Kan iemand me helpen?

    Thanks
    Nikon D90 + Tamron 17 - 50 f:2.8 VC + nikkor 50 f:1,8 + Sigma 150 2.8 macro + SB 900

  • #2
    Re: Printerprobleem

    Er zijn twee dingen die je moet doen:
    - calibreer je scherm
    - profileer je printer

    Alle info vind je hier: http://www.marc-en-ciel.be/
    De beste manier is om een printerprofiel te laten maken, bij marc-en-ciel kan dit voor een prikje.
    Uit ervaring kan ik zeggen dat dit prima werkt!
    www.bigducksix.be

    Comment


    • #3
      Re: Printerprobleem

      Zoals hierboven staat is het kalibreren van het scherm zeker nodig om goede resultaten te krijgen.
      Dat is het eerste wat je moet doen, dan over het profiel, als je niet zover wil gaan dat je een printprofiel wil laten maken
      kan je ook zeer goede resultaten behalen door gebruik te maken van het printprofiel U aangeboden door de papierfabrikant.
      Dat is te dowloaden op het Internet op de site van de fabrikant.

      MVG, Jeff C.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: Printerprobleem

        Volgens mij is het goedkoper om foto's te laten afprinten.

        Tegenwoordig laat ik mijn foto's afdrukken bij http://www.aldifoto.be/nl/ .

        Ik heb een keer foto's laten afdrukken bij Pixum, en dezelfde foto's had ik ook naar de Aldi fotoservice doorgestuurd om ze te vergelijken
        Toen de foto's hier aan kwamen zag ik geen verschil tussen de afdrukken, ze waren 100% hetzelfde.
        Dan keek ik toevallig op de adressen van de afzender, beide pakketten kwamen van hetzelfde adres...

        De afdrukken van Aldi en Pixum zien er hetzelfde uit als op mijn gekalibreerd LG IPS 236 scherm.
        De eerste keer dat ik foto's liet afdrukken bij Aldi was er bij hun ergens iets mis gelopen, want die foto's hadden een duidelijk zichtbare groenzweem.
        Maar die hebben ze dan gratis opnieuw afgedrukt, en toen zagen ze er wel prima uit.
        De service is dus ook in orde.

        Bij Pixum leveren ze goede afdrukken tegen een redelijke prijs, bij Aldi fotoservice leveren ze net dezelfde foto-afdrukken voor een nog lagere prijs.

        Ik heb het zelf ooit ook geprobeerd, foto's afdrukken met mijn eigen printer.
        Het grootste probleem is dat ik A4 gewoonlijk te klein vind, en de investering in een A3 printer is dan voor mij weer te duur omdat ik niet alle dagen foto-afdrukken nodig heb.
        Bovendien kost een A3 afdruk een heel wat meer aan fotopapier + inkt dan wat je bij Aldi (of Pixum) betaalt voor een afdruk van hetzelfde formaat.

        Als je een heel goede printer koopt, en je zorgt ervoor dat alles perfect gekalibreerd is voor de soort papier waar je op print, dan heb je alles in de hand om zelf perfecte afdrukken te maken.
        Maar of dat dan goedkoper is, dat is nog een andere zaak (je moet bij de inkt en het papier ook nog de afschrijvingskosten van de printer tellen).
        Last edited by Black B@ndit; 17 november 2012, 10:38.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment

        Working...
        X