Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verboden om audio-of videobeelden vast te leggen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verboden om audio-of videobeelden vast te leggen

    Dit stond op het ticket van een optreden van Flip Kowlier. Ik had wel mijn G5 mee, maar heb geen foto's genomen Ik heb wel een fotograaf gezien, maar die zag er toch ietsje professioneler uit. Controloren ze echt of je foto's neemt? Wat zijn de sancties als ze je 'pakken'?

    Btw, Flip Kowlier was schitterend

  • #2
    Camera in een grote ton bij de ingang!!!
    #Dyslexie#
    Fotoacademie Amsterdam Digitaal

    Canon 10D / Canon 420 EX Sigma 28-105 F2.8-4 /Sigma APO 70-200 F2.8 EX / 1GB IBM microdrive

    Comment


    • #3
      Hehe nee mijn zat een beetje weggestoken in mijn zacht buidelzakje. Niet zo veilig natuurlijk en eigenlijk wel stom achteraf aangezien ik toch geen foto's heb genomen.

      Maar wat bedoel je, ze "leggen voorzichtjes" je fototoestel in een grote ton aan de ingang? En na het optreden daar op te halen?

      Comment


      • #4
        Als ik naar een voorstellign ga en er wordt expliciet gevraagd om niet te fotograferen zal ik mij daar ook aan houden.
        Mijn camera zit wel altijd in mijn handtas en ik ben nog nooit gevraagd hem eruit te halen. Nou kunnen ze hem ook amper zien/herkennen. Hij is gewoon plat en klein :P
        Echter....laatst was ik bij de voorstelling van The Lion King en daar werd ook omgeroepen geen foto's/video opnamen te maken. Op het laatst bij het "applaus" kwamen er een heel stel tv lui en fotografen het podium op en die begonnen te fotogaferen i.v.m. een prijs. Toen heb ik mijn camera gepakt en ook een paar foto's genomen (zonder flits!)...de voorstelling was immers toch gelopen!
        Bij tentoonstellingen, kerken en in musea wil ik de bordjes "verboden te fotograferen" nog wel eens 'niet zien' maar zal nooit fotograferen met een flits :P
        Statische dingen zijn voor mij anders dan levende performences.
        Dag dag
        Vonne
        The only real failure is to give up trying!

        http://www.yvonnew.com
        http://www.vonne.web-log.nl
        and HFC forever!

        Comment


        • #5
          Ik trek toch foto's...
          Als ze iets zeggen... "OOO, sorry, dat wist ik echt niet... excuseer me, ik zal de foto's dan direct wissen hoor."
          Meestal zeggen ze dan niets meer. Ofwel vlieg je buiten...

          Comment


          • #6
            Ofwel vlieg je buiten...
            D600 | Nikkor 50mm | Nikkor 18-200mm | Sigma 10-20mm

            Comment


            • #7
              Gewoon niks van aantrekken en foto's maken...
              Zolang je geen flits gebruikt kijken ze er niet zo streng op toe.
              Vorig jaar naar Gras Metal Pop geweest waar in principe ook geen foto's mochten genomen worden. Had mijn EOS 30 mee + Sigma 100-300 (geleend van een vriend ). Een paar prachtige dia's genomen. Geen reactie gekregen (en een 100-300 Sigma is nu toch niet wat ik onopvallend zou noemen)...
              http://www.digifotofreak.nl

              Comment


              • #8
                Vorig jaar ook naar een concert geweest, een vriendin van mij had een fototoestel mee, maar het was maar een klein en plat ding dus dat mocht binnen, toen het mijn tour was om binnen te gaan en ze in men handtas men nikon CP5700 zagen zitten, moest ik het afgeven: "het zag er te professioneel uit"... Ik heb tegen die madam gezegd dat als je een beetje een respectabele fotograaf bent dat je zelf met die prullen die ze wel binnenlaten goede foto's kan maken
                Nikon D200

                Comment


                • #9
                  In de Arena moest ik laatst ook m'n toestel afgeven (Minolta Dimage 7) - maar toen ik iemand zag met een veel beter toestel ben ik eens teruggegaan...en m'n toestel teruggekregen.
                  ***Canon 300D * kitlens * ...

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Annetje
                    In de Arena moest ik laatst ook m'n toestel afgeven (Minolta Dimage 7) - maar toen ik iemand zag met een veel beter toestel ben ik eens teruggegaan...en m'n toestel teruggekregen.
                    Vraag me af wat dat veel beter toestel dan wel was. De Dimage 7 is toch niet zó slecht...
                    http://www.digifotofreak.nl

                    Comment


                    • #11
                      uw toestel afgeven ?????

                      alle jong dat doet ge toch niet !!!!!!!
                      dat ze uw vrouw verkrachten, uw kind doodmartelen, uwen bmw in brand steken, uwen villa ( met zwemkom ) afbreken ... OK, Maar uw toestel afgeven ??? NOW WAY !!! NOOIT
                      Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by lieven lens
                        uw toestel afgeven ?????

                        alle jong dat doet ge toch niet !!!!!!!
                        dat ze uw vrouw verkrachten, uw kind doodmartelen, uwen bmw in brand steken, uwen villa ( met zwemkom ) afbreken ... OK, Maar uw toestel afgeven ??? NOW WAY !!! NOOIT
                        http://www.digifotofreak.nl

                        Comment


                        • #13
                          Tijdens een lang weekend in Parijs eens naar het Louvre geweest, daar hingen ook overal bordjes dat je geen foto's mocht trekken. Nu had ik wel m'n camera bij, maar eens binnen merkte ik dat er echt wel "deftig op los getrokken" werd. Ik heb toen ook onmiddelijk m'n cam bovengehaald en foto's beginnen trekken. zonder flits. Zoals iedereen.... mensen die wel eens "flitsten" werden daar meestal wel direct over aangesproken door het personeel.
                          Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

                          Comment


                          • #14
                            @Marcfoto: dus naar Graspop geweest
                            ben je fan van zo'n soort muziek ? (pokkeherrie zoals sommigen dat noemen )
                            ikke in ieder geval wel

                            en je mocht daar binnen met dat kanon !?!
                            ik heb er nl. ook zo één
                            staan die foto's online ?

                            'k ga naar Rock Werchter op vrijdag 02/07
                            maar 'k zie da ni zitten om mijn apparatuur af te geven aan de ingang
                            en heb geen goesting om dan alles terug te dragen naar de auto
                            als ik geen perskaart heb, zullen ze me zeker ni binnenlaten met mijn gear ?
                            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                            Comment


                            • #15
                              @DirtyHarry
                              ik hou van alle soorten muziek; ik ben al te zien geweest op alle soorten festivals overal te land van TW (toen dat nog Torhout Werchter was) over Antilliaanse en Dour tot Couleur Café en alles wat er tussenzit. Dus ook Graspop.
                              Da was eigenlijk meer om een vriend van me plezier te doen (die is fervente fan van Type O Negative, vandaar). Er zaten een paar heel goede concerten tussen (oa. Type O neg), er zat ook zoiets tussen wat ik beleefd wil omschrijven als 'drilboormuziek'... Maar wel genoten (al weet ik van de laatste paar uur nog bitter weinig ) Was jij er ook vorig jaar?

                              Van al die concerten heb ik hier of daar wel een dia rondslingeren: zo staan namen als Rolling Stones, david Bowie, Santana, Randy Newman, Metallica, Neil Young, Khaled, etc, etc bij mij reeds lang doorstreept. Nu dat ik er aan denk: zou zo eens moeten denken om die dia's commercieel te maken...
                              Als ik binnen kon met dat kanon is dat omdat het altijd hetzelfde is: ze hebben niet voldoende tijd en goesting om alle rugzakken van top tot teen te onderzoeken. Als je je toestel goed wegbergt in je rugzakske dan hebben ze het nooit gezien... Meer vertel ik niet, want straks ben ik er ook aan voor de moeite (ik heb namelijk een zelfbedacht trucske dat altijd werkt en dat ik aan niemands neus hang )...

                              Let wel: dat was de eerste maal dat ik met een lens van zo'n kaliber binnenstapte...
                              De eerste keer dat ik een camera meenam naar een concert/festival (Torhout '87) dan zat ik te trillen als een rietstengelke in een tropische storm, maar met de jaren word je dat gewend. Met de Rolling Stones in Werchter '94 , '95 , '96 werd ik geklist. Ik kon kiezen: mijne camera afgeven en terug komen ophalen (ik kreeg er een bonnetje voor) of teruggaan. Ik koos voor het eerste. Na een kwartier kwam ik terug en zei vriendelijk: "ik heb mij bedacht en ga hem terugleggen in de wagen." Ik kreeg de camera terug, maar ben niet teruggeweest naar de wagen en dus toch nog foto's kunnen maken...

                              En nee, er staan geen foto's van concerten online. Zou daar zo onderhand eens werk moeten van maken... Zucht...
                              http://www.digifotofreak.nl

                              Comment

                              Working...
                              X