Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 35 mm f 2 stroeve lensvatting

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 35 mm f 2 stroeve lensvatting

    Beste collega's

    Mijn 50 mm f1.4 is stuk gegaan (buiten garantie) en ik gebruikte hem toch niet veel. Geen zin om een nieuwe 50 mm f1.4 te kopen. Ik keek uit naar een iets wijdere lens. De 35 mm f1.4 vond ik te duur, dan maar voor de 35 mm f2 gegaan.

    Dat is wel een iets oudere lens maar naar t schijnt goede prijs/kwaliteitsverhouding.

    Bij Saturn hadden ze er nog eentje, die ik uitvoerig getest heb.

    Wat me wel direct opviel was de heel stroeve lensvatting. Als ik hem op een demotoestel in de winkel schroefde, had ik al schrik om het toestel te beschadigen !

    Aangezien dat ik dacht dat het een productiefout was, heb ik hem daar niet gekocht, maar wel online besteld.

    Nu ik die lens thuis heb gekregen, valt me op dat deze lens hetzelfde 'probleem' heeft.

    De vraag is of dit wel een probleem is ?

    Ik zou hem vooral op mijn fullframe gebruiken, maar dat is n heel duur toestel. Ik heb schrik om de lensvatting van de camera te beschadigen of dat er microstukjes metaal loskomen en krassen op de sensor maken.

    Kan iemand me meer vertellen ?
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

  • #2
    Re: Canon 35 mm f 2 stroeve lensvatting

    Wat is er stuk aan je 50mm Johan? Kan het misschien wel maken, onlangs in de mijne nieuwe AF motor gestoken.

    Comment


    • #3
      Re: Canon 35 mm f 2 stroeve lensvatting

      Lensje aan kant van de lensvatting viel eruit. Heb het allemaal al weggegooid... Wschl lensje te hard neergezet op n podium of zo ... Nu ja, t was iets wat ik nog maar n paar keer gebruikt heb. Wel zonde van de 350 euro natuurlijk.
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

      Comment


      • #4
        Re: Canon 35 mm f 2 stroeve lensvatting

        Haja Jeroen, bedankt voor de hulp, maar t is niet meer nodig.
        Canon-man. Concerten en natuur.
        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

        Comment


        • #5
          Re: Canon 35 mm f 2 stroeve lensvatting

          Niemand dezelfde ervaringen ? Ik lees overal op t net dat de 35 mm f2 n goeie lens is voor zijn prijs maar over de schurende lensvatting lees ik nergens iets. t Zou maar straf zijn moesten de 2 lenzen die ik vasthad dezelfde 'fout' hebben. Ik vermoed dus dat het geen fout is.
          Canon-man. Concerten en natuur.
          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

          Comment


          • #6
            Re: Canon 35 mm f 2 stroeve lensvatting

            Ik heb ook deze 35 mm f2, maar al een tijdje niet meer gebruikt. Heb zojuist deze nog eens op mijn 550D gezet en vergeleken met de 17-70 Sigma die er op zat. Het opschroeven gaat IETS stroever inderdaad, maar ik heb toch niet de indruk iets te gaan beschadigen. Het gevoel is inderdaad wel een beetje schurend...

            Comment


            • #7
              Re: Canon 35 mm f 2 stroeve lensvatting

              Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
              Lensje aan kant van de lensvatting viel eruit. Heb het allemaal al weggegooid... Wschl lensje te hard neergezet op n podium of zo ... Nu ja, t was iets wat ik nog maar n paar keer gebruikt heb. Wel zonde van de 350 euro natuurlijk.

              Jammer dat je hem hebt weggegooid.
              Bij mij valt die lens uit mijn kast vanaf een hoogte van 1,50 m.

              Werkte niet meer, stelde niet automatisch scherp.
              Achterste lensje lag er los in.
              Voorzichtig met en doekje hem er weer ingedrukt.
              Omdat ik dacht dat de lens toch onbruikbaar was , draaide stroef met licht klemmend punt,
              heb ik teflon aan de voorkant tussen gespoten en voortdurend draaiend , enkele spuiten herhaald.
              Na een aantal dagen voortdurend draaien en teflon herhaald.
              De lens stelt nu weer automatisch scherp.

              Comment


              • #8
                Re: Canon 35 mm f 2 stroeve lensvatting

                Die 35 2.0 is inderdaad een fijn lensje voor zijn geld. Ik gebruik die voor alles.
                Maar stroef is ze toch niet. Toch niet stroever dan mijn andere lenzen.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 35 mm f 2 stroeve lensvatting

                  Hier even de 35 f/2 vergeleken met een paar andere lenzen wat betreft "stroefheid" lensvatting.
                  Moet zeggen dat deze misschien iets meer weerstand geeft bij het opschroeven,
                  maar ik kan toch niet zeggen dat dit me té lijkt of dat ik zou vrezen voor micro vijlsel of zo...
                  If livin' in the dark is bad, I don't wanna be good !
                  flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 35 mm f 2 stroeve lensvatting

                    Bedankt voor de tips. En na meermaals gebruik 'slijt' het misschien wel en past het beter ?
                    Canon-man. Concerten en natuur.
                    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 35 mm f 2 stroeve lensvatting

                      Oorspronkelijk geplaatst door aadg Bekijk bericht
                      Jammer dat je hem hebt weggegooid.
                      Bij mij valt die lens uit mijn kast vanaf een hoogte van 1,50 m.

                      Werkte niet meer, stelde niet automatisch scherp.
                      Achterste lensje lag er los in.
                      Voorzichtig met en doekje hem er weer ingedrukt.
                      Omdat ik dacht dat de lens toch onbruikbaar was , draaide stroef met licht klemmend punt,
                      heb ik teflon aan de voorkant tussen gespoten en voortdurend draaiend , enkele spuiten herhaald.
                      Na een aantal dagen voortdurend draaien en teflon herhaald.
                      De lens stelt nu weer automatisch scherp.
                      Ik had t zelfde probleem, lensje aan de kant van de vatting viel er ook uit. Terug ineen kunnen steken en t werkte wel, maar ze was niet meer scherp en autofocussen ging ook niet meer...
                      Canon-man. Concerten en natuur.
                      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                      Comment

                      Working...
                      X