Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma AF 70-300mm f/4.0-5.6 met Nikon 5100

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma AF 70-300mm f/4.0-5.6 met Nikon 5100

    Ik heb me kortgeleden een D5100 aangeschaft, met de 18-55mm lens. Omdat dit me echter wat beperkt (ik zou meer willen fotograferen dan feestjes en vakantiekiekjes) zou ik me nog een extra lens aanschaffen.
    Ik liet mijn oog vallen op de Sigma AF 70-300mm f/4.0-5.6 APO DG MACRO Nikon (Built-in AF). Heel goedkoop voor zo'n lens, ik zie dat ze net als de (veel) duurdere Nikkor AF55-300mm f4.5/5.6G ED VR voorzien is van 2 ED-glaselementen en 1 HRI-glaselement. Heeft ook de benodigde ingebouwde autofocusfmotor, en blijkbaar ook een "macrofunctie".
    Maar heeft ze een soortgelijk systeem als de VR ? Heeft iemand ervaring met deze lens en waarom zou ik ze wel of niet kopen ? Indien beter niet, wat raden jullie me dan wel aan ?

    mvg,
    Simon

  • #2
    Re: Sigma AF 70-300mm f/4.0-5.6 met Nikon 5100

    Deze lens heeft geen stabilisatie. Sigma gebruikt hiervoor de afkorting OS.
    Kijk eens naar de tamron 70-300 VC. Tamron gebruikt de afkorting VC.
    Kwestie van het makkelijk te maken...
    vr/OS/IS/VC is allemaal hetzelfde
    Nikon shooter - Samyang fan

    Comment


    • #3
      Re: Sigma AF 70-300mm f/4.0-5.6 met Nikon 5100

      Alvast bedankt voor de tip.
      Ik zie echter dat die lens méér kost dan die van Nikon, en ook 200 gram meer weegt.. Is ze dan ook beter ? Want ik zag dat de sigma lens met "OS" exact zoveel kost als eentje van Nikon, dus waarom dan de keuze maken voor een Sigma of Tamron ?

      Comment


      • #4
        Re: Sigma AF 70-300mm f/4.0-5.6 met Nikon 5100

        Je vergelijkt met de verkeerde nikon lens.
        Je moet met de nikon 70-300 af-s vr vergelijken. Niet met de 55-300.
        Dat is een lens voor crop camera. De 70-300 zijn voor fullframe, maar werken natuurlijk ook op een crop camera.
        Daarom dat ze ook wat zwaarder zijn.

        Jouw 5100 is een crop, dus dat maakt eigenlijk niet zoveel uit.
        Ik denk niet dat sigma nog een 50-250 heeft. Wel een 50-200 maar die is niet goedkoper.

        De nikon 55-300 is geen slechte lens voor jou hoor
        Nikon shooter - Samyang fan

        Comment


        • #5
          Re: Sigma AF 70-300mm f/4.0-5.6 met Nikon 5100

          Ach zo, nuttige info alweer
          Geeft zo'n lens die vooral ontwikkeld is voor fullframe camera's ook op cropcamera's een even goed beeld ? Of zelfs beter ?
          Misschien is zo'n VR 55-200 wel iets ? Die is zeer betaalbaar, maar die is blijkbaar wel al 5jaar oud...

          Comment


          • #6
            Re: Sigma AF 70-300mm f/4.0-5.6 met Nikon 5100

            Je zou kunnen stellen dat je met een FF objectief op een crop camera het beste gedeelte gebruikt, dus meer het centum van de lens, daar sommige lenzen last hebben van randonscherpte.
            https://ggpics.be/

            Comment

            Working...
            X