Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Firmware update voor lenzen ??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Firmware update voor lenzen ??

    In eerste instantie dacht ik dat het hier om foute informatie ging ... een firmware update voor bepaalde Canon lenzen, maar het schijnt dus toch juist te zijn.
    Ook lenzen kunnen een firmware update krijgen, weliswaar de allernieuwste maar toch .... dat zegt al veel over wat er tegenwoordig in een lens zit, dus niet alleen glas blijkbaar.

    KLIK

    grts
    Sieg
    Last edited by Sieg; 12 november 2012, 18:38. Reden: typo
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

  • #2
    Re: Firmware update voor lenzen ??

    Bestaat bij Nikon ook voor flitsers, lenzen heb ik nog niet gezien.

    Comment


    • #3
      Re: Firmware update voor lenzen ??

      Bij Sigma kan je binnenkort met een lens dock waarmee je nieuwe firmware op de lenzen kan zetten, maar dan moet de lens natuurlijk ook wel compatibel zijn.
      Deze lens zal je al kunnen upgraden: http://www.dpreview.com/news/2012/11...s-street-price

      Dan kan de firmware aangepast worden als een lens niet meer wil werken op een nieuwe camera.
      Bij Sigma en Tamron kan dat handig zijn, want die maken de lenzen zodat ze werken op bestaande camera's, maar ze weten nooit wat de camerafabrikanten in de toekomst allemaal zullen aanpassen waardoor die lens plots onbruikbaar wordt.

      Ik heb zo een probleem met een Kenko 1,4 teleconverter, die in combinatie met bepaalde lenzen de 5D MKIII laat blokkeren.
      (de Sigma 150mm Macro zonder OS en de Canon 300mm f4 L IS hebben dat probleem in combinatie met de 5D MKIII + Kenko 1,4x).
      Als je daarvan de firmware zou kunnen updaten, dan kan dat probleem opgelost worden.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Firmware update voor lenzen ??

        Ja inderdaad Bart qua compatibiliteit kan ik me dat voorstellen, maar dat moet volgens mij dan ook te doen zijn met een firmware update van het toestel toch ?
        Maar dat ze een lens sneller en accurater kunnen maken door een nieuwere firmware op de lens zelf vind ik wel straf !

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment

        Working...
        X