Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto op groot formaat op aluminium of achter acrylglas

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto op groot formaat op aluminium of achter acrylglas

    Een kennis van mij wil een van mijn foto's graag gebruiken voor een foto op een formaat van 60x90 cm. Ze stelde daarbij ook de vraag of het mooier zou zijn om de foto- een aantal gebouwen bij nacht- te laten afdrukken op aluminium of achter (acryl)glas. ikzelf heb geen ervaring met dergelijke materialen. Heeft een van jullie een mening over de meerwaarde van zulke alternatieven?

    Alvast bedankt voor jullie reactie!

    Humphrey

  • #2
    Re: Foto op groot formaat op aluminium of achter acrylglas

    Op alumnium wordt vrij vak gedaan voor winkels e.d.

    Zelf vind ik acryl mooier. Probleem bij acryl is wel dat je vaak lijmresten hebt (ziet).
    Dat is de reden waarom ik foto's die ik verkoop via kunstgallerijen altijd afwerk in diasec.
    Hier wordt een lambdaprint gemaakt van je foto (lasertechnologie) en vervolgens wordt deze tussen twee plexiplaten gezet via een chemisch proces (dus geen lijm).
    Het geheel wordt afgewerkt met een alu profiel.
    Ik heb al vaak voor klanten en ook andere fotografen deze afwerking laten verzorgen. (kijk eens op mijn website bij fine-art, daar staat nog iets meer uitleg : www.fotobedrijf.be)

    Mvg. Peter
    www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

    Comment


    • #3
      Re: Foto op groot formaat op aluminium of achter acrylglas

      Ik heb een printer staan die op 160cm breed kan drukken op folie en zo.
      Mijn website (http://www.dvcgraphics.com) is ff aan veranderingen bezig, maar ik hoor het graag als je grote stickers en zo wilt laten drukken. :-)
      Ben nu aan het kijken om een website op te zetten waar je meteen je ontwerp kan maken op de site en dan doorsturen.
      http://www.busimatch.com

      Comment


      • #4
        Re: Foto op groot formaat op aluminium of achter acrylglas

        Oorspronkelijk geplaatst door hapa Bekijk bericht
        ...formaat van 60x90 cm. Ze stelde daarbij ook de vraag of het mooier zou zijn om de foto- een aantal gebouwen bij nacht- te laten afdrukken op aluminium of achter (acryl)glas...
        Dag Humphrey,
        De kwaliteit van het uitvergrote formaat is uiteindelijk afhankelijk van de kwaliteit van de oorspronkelijke foto. Als je kennis graag graag een strakke (lees:modern) uitziende verwerking wenst is acryl absoluut de weg die je moet volgen. Die acryllaag verbergt niet enkel uitvergrote printpunten (die je wel ziet op canvas, dibond,...) en zelfs lichte noise (tenzij je er met je neus opstaat) maar vergroot tevens ook het diepte-effect dat je bekomt op landschappen. Hoe dikker die opliggende acryllaag, des te meer het effect dat je ermee bekomt. De standaard dikte is weliswaar 2mm maar dikker is beschikbaar maar dat is dan ook duurder. De negatieve kant van acryl is dat het niet krasbestendig is en statisch wel stof aantrekt... enkel maandelijks af te vegen met swifferkes zonder er te hard op te wrijven want dan geef je nog meer statiek aan het oppervlak... De goedkope acryl verwerking zijn de UV-prints recht op de achterkant van de acryl plaat. De duurdere zijn de foto prints die tegen een acryl plaat worden gekleefd. Afhankelijk van het budget moet je hiertussen en keuze nemen. Dat er lijm of andere oneffenheden zouden zichtbaar zijn op acryl platen is pure bull****. Kies een deftige fabrikant uit voor je verwerking zoals een Authentic (Brussel) of een Witewall (Munchen, dacht 'k). Doe trouwens maar een UV-print recht op acryll bij Whitewall, je zal niet ontgoocheld zijn. Mocht je twijfelen, stuur 'ns een link van je full size foto aan me door via PM. In no time weet 'k je daar mee te zeggen wat je er best mee aanvangt...

        dvcgraphics, jouw link is genoteerd... als 'k ooit stickers nodig heb

        Cheers,
        F.

        Comment


        • #5
          Re: Foto op groot formaat op aluminium of achter acrylglas

          grootste nadeel van acryl vind ik de reflecties die je onvermijdelijk hebt. Hoe donkerder je foto, hoe meer je kader op een spiegel begint te lijken, en als je spreekt over gebouwen bij nacht, dan vermoed ik dat dat donker zal zijn. Voor de rest is het een heel strak en sjiek ogend product. Milo Profi in Kontich is ook een adres.

          ch.
          www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

          Comment


          • #6
            Re: Foto op groot formaat op aluminium of achter acrylglas

            Oorspronkelijk geplaatst door Fibonacci Bekijk bericht
            Dag Humphrey,
            De kwaliteit van het uitvergrote formaat is uiteindelijk afhankelijk van de kwaliteit van de oorspronkelijke foto. Als je kennis graag graag een strakke (lees:modern) uitziende verwerking wenst is acryl absoluut de weg die je moet volgen. Die acryllaag verbergt niet enkel uitvergrote printpunten (die je wel ziet op canvas, dibond,...) en zelfs lichte noise (tenzij je er met je neus opstaat) maar vergroot tevens ook het diepte-effect dat je bekomt op landschappen. Hoe dikker die opliggende acryllaag, des te meer het effect dat je ermee bekomt. De standaard dikte is weliswaar 2mm maar dikker is beschikbaar maar dat is dan ook duurder. De negatieve kant van acryl is dat het niet krasbestendig is en statisch wel stof aantrekt... enkel maandelijks af te vegen met swifferkes zonder er te hard op te wrijven want dan geef je nog meer statiek aan het oppervlak... De goedkope acryl verwerking zijn de UV-prints recht op de achterkant van de acryl plaat. De duurdere zijn de foto prints die tegen een acryl plaat worden gekleefd. Afhankelijk van het budget moet je hiertussen en keuze nemen. Dat er lijm of andere oneffenheden zouden zichtbaar zijn op acryl platen is pure bull****. Kies een deftige fabrikant uit voor je verwerking zoals een Authentic (Brussel) of een Witewall (Munchen, dacht 'k). Doe trouwens maar een UV-print recht op acryll bij Whitewall, je zal niet ontgoocheld zijn. Mocht je twijfelen, stuur 'ns een link van je full size foto aan me door via PM. In no time weet 'k je daar mee te zeggen wat je er best mee aanvangt...

            dvcgraphics, jouw link is genoteerd... als 'k ooit stickers nodig heb

            Cheers,
            F.
            Ik heb ook een service beschikbaar op http://www.pixel-vector.com om foto's kwalitatief te vergroten en ook om te vectoriseren.
            Wil het wel ff gratis doen voor je.
            http://www.busimatch.com

            Comment


            • #7
              Re: Foto op groot formaat op aluminium of achter acrylglas

              Oorspronkelijk geplaatst door Fibonacci Bekijk bericht
              Dat er lijm of andere oneffenheden zouden zichtbaar zijn op acryl platen is pure bull****. Kies een deftige fabrikant uit voor je verwerking zoals een Authentic (Brussel) of een Witewall (Munchen, dacht 'k).

              Cheers,
              F.
              Grote stijl weeral... pfft

              Je verwijst zelf naar Authentic.
              Welke methode gebruiken zij voor plexi denk je ?
              Diasec, zoals ik eerder vermeld heb in mijn antwoord...
              Hier wordt een chemisch proces gebruikt waardoor er geen lijmresten zijn.
              Gewone afdrukcentrales die verlijmen via dubbelzijdige lijm op acryl geven zichtbare lijmresten.

              Schol,
              P.
              www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

              Comment


              • #8
                Re: Foto op groot formaat op aluminium of achter acrylglas

                Weet je wat ik doe?
                Ik print in spiegelbeeld op doorzichtige folie met etsimmitatie er op.
                Heeft een heel mooi effect, en je kan kiezen welke dikte van de plexi.
                Enige nadeel is dat de kleur (vooral wit) een beetje grijzer is.
                Maar geen enkele klant heeft tot nu toe er over geklaagd.
                http://www.busimatch.com

                Comment


                • #9
                  Re: Foto op groot formaat op aluminium of achter acrylglas

                  Profotonet bied dit momenteel ook aan
                  Geprint op hun goede papier.
                  Deze verlijmd op een plexi achterwand (passe partout)
                  Daar bovenop een dikke 10 mm plexiplaat ter grote van de foto
                  KLIK
                  Nog niet gedaan maar vrees dat dit wel heel mooi kan zijn.
                  Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Foto op groot formaat op aluminium of achter acrylglas

                    We kunnen deze webshop bieden (http://www.nikkel-art.be) . Foto op glas is rechtstreeks geprint met UV inkt op de achterzijde van het Glas. Wij printen met een witte inkt en dit geeft een prachtig effect. Alles is gemaakt op maat.

                    Comment

                    Working...
                    X