Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's verkopen als student

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's verkopen als student

    Hallo,

    Ik kreeg de vraag van een bedrijf om hun enkele foto's te verkopen.
    Nu beschik ik als student (uiteraard) niet over een BTW-nummer en dergelijke waardoor het moeilijk is om 'officieel' enkele foto's te verkopen.
    Om dit op te lossen dacht ik op www.oypo.be een account aan te maken en zo mijn foto's toch nog (met wat minder opbrengst) te kunnen verkopen. Zij houden reeds 21% BTW af van de prijs die betaald wordt door de klant.

    Nu vroeg ik me af of ik als student het bedrag dat ik uiteindelijk krijg ook nog moet aangeven bij de belastingen (en of ik dan nog 'iets' ga overhouden)?
    En of er hierop bijvoorbeeld een maximum staat om kindergeld en dergelijke te behouden? (Al denk ik niet direct nog veel van deze aanbiedingen te krijgen)

    Ik hoop dat er hier enkele mensen aanwezig zijn die iets kennen over deze materie.

    Mvg,
    Ruben
    www.rubenvdb.be

  • #2
    Re: Foto's verkopen als student

    normaal gezien kun je iets legaal bijverdienen tot een 1500 euro per jaar en dat kun je in je gewone belastingen aangeven.

    of mss eens kijken bij bepaalde stocksites en dergelijke en laten betalen via paypal ofzo. tis maar een idee.

    Comment


    • #3
      Re: Foto's verkopen als student

      Oeps, foutje gemaakt

      Cheers,
      Philippe
      Last edited by Photophil (De); 18 november 2012, 08:54.
      beeldbank www.arterra.be
      persoonlijke site www.wildeyes.be
      Before You Attempt To Beat The Odds. Be Sure You Could Survive The Odds Beating You.

      Comment


      • #4
        Re: Foto's verkopen als student

        ik heb al communiefoto's van in de kerk op Oypo verkocht. De kwaliteit van de foto's was goed en ze hebben me goed uitbetaald, dus ik gebruik het nu nog altijd als ik de kans krijg.

        Wat ik hierover vond via google is inderdaad ook die 1250 euro bijverdienen zonder dat aan te moeten geven (alhoewel) en deze site met info over belastingen/fiscaliteit.
        Ben er zelf niet zo'n held in

        Ik ga als particulier éénmalig bij mijn buurman in de tuin werken.
        Hiervoor krijg ik een vergoeding van 70 euro voor 7uur werk.
        Is dit zwartwerk? Moet ik dit aangeven bij de belasting? Moet ik dan zelfstandige worden?

        Kan ik als particulier voor andere particulieren occasioneel werken zolang ik minder dan € 1.393,96 verdien op jaarbasis?
        Read more at http://euro-bijverdienen.be/fiscalit...Y2tsdwXETZG.99
        Antwoord:
        'Eenmalig een werkje verrichten is occasioneel, doe je het voor meerdere particulieren dan is het geen occasioneel inkomen meer.'
        Last edited by monstertruckess; 18 november 2012, 08:42.
        Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

        Comment

        Working...
        X