Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

overstappen Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • overstappen Nikon

    Hallo

    Ik speel al een tijdje met het idee om over te stappen naar Nikon. Dit om een aantal redenen. als ik zo de huidige tendenzen bekijk bij canon gaat alles daar in prijs serieus omhoog. Als ik zo de prijs van de nieuwe body's, pro grade lenzen en flitsers bekijk liggen die steeds een pak hoger dan de nikon tegenhanger.

    Momenteel werk ik met een 7d en een setje sigma 2.8 zooms, canon 1.8 primes. Op zich zeer tevreden geweest van mijn materiaal. 7d is een heerlijke camera enkel opt gebied van iso voldoet hij niet aan mijn noden. Daar ik gereglmatig concerten en evenementen doe loop ik vaak tegen die beperking aan. Ik doe nog slechts een paarkeer per jaar sport evenementen dus die hoge burst heb ik zelden nodig. een goeie focus daartegen wel.

    Als ik dan bij canon ga kijken naar een upgrade voor mijn body kom ik bij een 5d mkIII uit en die vind ik te duur vermits ik weinig tot geen inkomsten haal uit wat ik momenteel doe. 5dII> focus. 6d overtuigd mij niet. Vermits ik toch mijn standaardzoom moet vervangen bij overstap naar fullframe kwam het in mij op om volledig de overstap te maken naar een ander merk. buiten de iso beperking is het vooral de hoge prijzen bij canon die mij richting nikon doen kijken. momenteel ben ik nog niet professioneel bezig maar de kans dat dit in de toekomst wel het geval is zit er wel in.

    Al even bij nikon gekeken en al enkele opties gevonden die volgens mij een goeie start zouden zijn. d600 met ofwel 24-120 f4 of 24-70 f2.8 + flash sb 700/910. ofwel een d800 met één van reeds eerder vermelde lenzen + flash. ik zal natuurlijk wel een tijdje zonder een 70-200 zitten maar die kan ik nog steeds huren indien ik echt die mm nodig heb voor een opdracht. deze opties komen nog altijd goedkoper uit dan een 5d +24-70 mk II. Misschien is het nu dan wel wat duurder als je een nieuwe 70-200 erbij rekent maar als nikon steeds enkele 100de € goedkoper blijft in de toekomst spaart dit in de toekomst wel een pak geld uit.

    Nu ik blijf wel twijfelen omdat het een hele omschakeling is en ik er toch wel wat geld bij inschiet als ik alles tweedehands verkoop. daarom deze post. Ik wil graag jullie meningen hierover hebben. Zie ik misschien een andere optie over het hoofd? alsook andere setup's van nikon.

    alvast bedankt
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

  • #2
    Re: overstappen Nikon

    Persoonlijk zou ik de D600 met 24-70 nemen, of een D800 als uw pc snel genoeg is en deze in uw budget ligt (nog snellere focus, zeker bij weinig licht).
    Neem de D600 en D800 ook eens vast, want het zal wel wennen zijn als je van Canon komt (een Canon body wringt gewoon in mijn handen, terwijl de D600 en D800 als gegoten zijn ).
    Als flash zou ik voor een sb-900 gaan, want de sb-910 is niet veel beter en kost toch een stuk meer. Momenteel is er ook een grote korting in de winkel bij de D800, en lenzen (200€ voor D800). D600 is er nog geen korting voor (te nieuw veronderstel ik).

    Comment


    • #3
      Re: overstappen Nikon

      Is Canon momenteel duurder dan Nikon ???????
      Gow zeg .......

      Comment


      • #4
        Re: overstappen Nikon

        @ player: d800 of d600 zal wat afhangen van wat mijn huidige setup nog opbrengt. zal er zeker eens mee in de winkel liggen spelen alvorens ik eventueel over ga tot een aankoop. mijn pc is hier zeker zwaar genoeg voor. is een sb 900 nog nieuw te krijgen. daarnet eens bij studio en konijn gekeken en daar vind ik enkel de 700 en 910. een tweedehands sb 800 zou ook goed zijn vertelde iemand mij. klopt dit?

        @paul: het kan aan mij liggen maar geen idee wat u juist met die reactie bedoelt
        A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

        Comment


        • #5
          Re: overstappen Nikon

          Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
          Is Canon momenteel duurder dan Nikon ???????
          Gow zeg .......
          Het verschil is zelfs vrij groot.
          Als je bij Nikon een D800 + 24-70 f2,8 +70-200 f2,8 VR koopt, dan ben je in totaal 6217 euro kwijt.
          Voor een Canon 5D MKIII + 24-70 f2,8 L IS II + 70-200 f2,8 L IS II moet je 7477 euro neertellen (prijzen Studio 73).

          Het verschil is dus 1260 euro voor een vergelijkbaar setje.
          Als je er dan nog eens de nieuwste flitser bij wil , dan betaal je bij Canon ook nog eens 150 euro meer voor de 600EX dan voor de Nikon SB-910.

          Ik weet niet wat ze bij Canon van plan zijn, misschien is hun productiecapaciteit te klein, en willen ze op die manier wat minder klanten aantrekken...
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: overstappen Nikon

            U veel laten betalen, en je laten geloven dat je iets uitzonderlijk hebt, er zijn er nog die dat gedaan hebben en er zelfs een religie van gemaakt hebben.You know
            https://ggpics.be/

            Comment


            • #7
              Re: overstappen Nikon

              tsja veel betalen klopt idd, maar een overstap met upgrade is ook wel een investering
              A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

              Comment


              • #8
                Re: overstappen Nikon

                Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
                @ player: d800 of d600 zal wat afhangen van wat mijn huidige setup nog opbrengt. zal er zeker eens mee in de winkel liggen spelen alvorens ik eventueel over ga tot een aankoop. mijn pc is hier zeker zwaar genoeg voor. is een sb 900 nog nieuw te krijgen. daarnet eens bij studio en konijn gekeken en daar vind ik enkel de 700 en 910. een tweedehands sb 800 zou ook goed zijn vertelde iemand mij. klopt dit?

                @paul: het kan aan mij liggen maar geen idee wat u juist met die reactie bedoelt
                sb800 is ook mogelijk (maar je merkt wel onmiddelijk dat het een ouders exemplaar is en dat er wat minder opties zijn dan op de SB-900/910 (waar ik zeer graag mee werk). Ik weet niet als je de sb-900 nog zal vinden nieuw, maar soms is er wel een 900 te koop in het aangeboden gedeelte.

                Comment


                • #9
                  Re: overstappen Nikon

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Het verschil is zelfs vrij groot.
                  Als je bij Nikon een D800 + 24-70 f2,8 +70-200 f2,8 VR koopt, dan ben je in totaal 6217 euro kwijt.
                  Voor een Canon 5D MKIII + 24-70 f2,8 L IS II + 70-200 f2,8 L IS II moet je 7477 euro neertellen (prijzen Studio 73).

                  Het verschil is dus 1260 euro voor een vergelijkbaar setje.
                  Als je er dan nog eens de nieuwste flitser bij wil , dan betaal je bij Canon ook nog eens 150 euro meer voor de 600EX dan voor de Nikon SB-910.

                  Ik weet niet wat ze bij Canon van plan zijn, misschien is hun productiecapaciteit te klein, en willen ze op die manier wat minder klanten aantrekken...
                  Ja hallo zeg Bart, nu ben ik even in de mond geblazen
                  Ik leef dus al een half leven met het idee dat Nikon voor zowat alles duurder was

                  Comment


                  • #10
                    Re: overstappen Nikon

                    Ik verschoot toch ook wel even van dat verschil

                    Dacht dat die vroeger ongeveer hetzelfde waren met soms is een lens bij de ene en soms één bij de andere.


                    Ze zullen wel denken omdat ze House MD met deze toestellen gefilmd hebben dat ze de prijs ook maar als consultatie moeten aanrekenen


                    Mvg

                    Steven
                    1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

                    Comment

                    Working...
                    X