Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe PC of laptop ( met apart scherm ) ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe PC of laptop ( met apart scherm ) ?

    Hallo iedereen,

    De titel zegt al veel. Ik wil nieuwe elektronica aankopen, nu heb ik een oude pc, waar amper PSE9 op draait en een scherm van medion.

    Ik overweeg om een nieuwe laptop te kopen ipv een pc, dit omdat het handig is om deze te verplaatsen, zodat je op verschillende plaatsen op internet kunt, films kunt kijken enz MAAR, ik heb al verschillende keren gelezen dat een laptopscherm niet zo handig is om fotobewerking mee te doen. Dus vroeg ik me af of het mogelijk is om er een goed extern scherm op aan te sluiten en zo mijn laptop eigenlijk als pc gebruik. Zijn er mensen die dit nog zo doen ? En is het mogelijk om beide schermen te kalibreren ?

    Of zou het toch beter zijn om gewoon een nieuwe pc te kopen ?

    Alle tips, voor en nadelen, ervaringen zijn welkom.

    Alvast dank

    Mvg John
    http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

  • #2
    Re: Nieuwe PC of laptop ( met apart scherm ) ?

    Het is meestal de erg beperkte kijkhoek van laptopschermen die ervoor zorgt dat een laptop minder goed bruikbaar is voor fotobewerking (het scherm moet dan 100% juist gericht zijn ten opzichte van je ogen om het correcte beeld te krijgen).
    Maar er zullen ook wel laptops zijn in de hogere prijsklasse die dat probleem niet hebben.

    Een full HD scherm is ook handiger omdat je dan in Photoshop Elements in verhouding meer plaats hebt voor de foto.
    De meeste laptops hebben een scherm met een lagere resolutie.

    Ik heb zelf geprobeerd om een laptop + een extern scherm te kalibreren, maar dat wil niet lukken.
    Waarschijnlijk doe ik iets verkeerd, want er zijn er hier die dat wel kunnen (het is ook mogelijk dat mijn laptop die mogelijkheid gewoonweg niet heeft).
    Ik kan dus maar één van de twee schermen juist krijgen, het andere ziet er dan heel slecht uit.

    Hier wordt de pc veel meer gebruikt dan de laptop.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe PC of laptop ( met apart scherm ) ?

      Alvast bedankt voor de reactie black bandit. Nu ben ik na veel lezen op het net en een gesprek met mijn vriendin tot het besluit gekomen dat het toch beter zal zijn om een nieuwe pc de kopen ipv een laptop.
      Ook hier heb ik hierover al een aantal draadjes gelezen en heb ook al eens een link ( alternate ) gevolgd om zelf een pc samen te stellen. Nu ik ken er dus niet zoveel van. Ik weet niet welk moederbord goed is, welke merken geheugen goed zijn e.d
      Wat ik wel weet is dat ik een budget heb van max 1000 euro (mag ook minder natuurlijk) , pc moet hoofdzakelijk dienen voor fotobewerking, dagelijks internetgebruik, evt filmpje op kunnen kijken en een spelletje spellen ( zeker niet de zwaarste games)
      graag had ik er ook een ssd in gehad voor het besturingssysteem en programma's ( want heb gelezen dat het een immens verschil maakt) en een hdd van een 1000Gig voor opslag.
      Zijn er mensen die me evt een configuratie kunnen aanraden? Of zijn er mensen die een goede betrouwbare pc bouwer in Limburg weten waar ik eens langs kan gaan.

      Alvast dank

      Mvg John
      http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe PC of laptop ( met apart scherm ) ?

        Ik heb aan de hand van beoordelingen op alternate eens gekeken wat ik kon samen stellen en dit is eruit gekomen.

        Videokaart:
        ASUS EAH6570/DI/1GD3(LP)
        VGA, DVI, HDMI, CrossFireX, Low-Profile
        € 64,90*

        besturingssysteem
        Microsoft Windows 8 Pro 64-bit
        Nederlands
        € 149,90*

        Processor :
        AMD FX-8120
        "Zambezi"
        € 157,90*

        voeding :
        OCZ ModXStream Pro 500W
        1x PCIe, 1x 6+2-pin PCIe
        € 64,90*

        case :
        Antec Performance One P-280
        USB 3.0
        € 119,90*

        optics :
        Samsung SH-222BB
        € 17,99*

        harde schijf ssd 60G :
        OCZ AGT3-25SAT3-60G
        SATA 600, Agility3 Series, MLC, TRIM
        € 69,90*

        Moederbord :
        ASRock 970 Extreme3
        RAID, Gb-LAN, Sound, ATX
        € 79,90*

        harde schijf :
        Western Digital WD1002FAEX
        SATA 600, Black
        € 99,90*

        Geheugen :
        GeIL 8 GB DDR3-1333 Kit
        GB38GB1333C9DC, Black Dragon
        34.99

        Is het iets of is het TE naar mijn behoeften ? Zijn er dingen die anders moeten/aan te raden zijn.

        Mvg John
        http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe PC of laptop ( met apart scherm ) ?

          vergeet niet de kosten voor alles in elkaar te laten steken of ga je dat zelf doen?
          persoonlijk heb ik het niet zo voor amd processors meer, eerder voor intel processors

          als case zou ik een coolmaster nemen , eentje van rond de €60 is al voldoende
          dan heb je iets meer budget over om een betere processor te nemen van intel

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe PC of laptop ( met apart scherm ) ?

            Hey Gert , dank je voor het respons. Intel processor kan ik ook eens bekijken, welke zou je dan aanraden ? OK ik kan ook eens kijken naar een andere case. Ik had eigenlijk enkel naar het ontwerp van de case gekeken en deze vond ik wel mooi.
            Zelf in elkaar steken daar ga ik me niet aan wagen. Moest ik het bij alternate kopen dan stellen zij hem voor 40 euro extra hem samen en testen hem.

            Ik wou alleen eens even zien of de configuratie OK was, want eigenlijk ken ik er niet zoveel van en heb me alleen gebaseerd op beoordelingen op alternate.

            Mvg John
            http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe PC of laptop ( met apart scherm ) ?

              je kan even goed een gewone windows 8 nemen ipv een pro
              dat scheelt snel €50
              Pc’s op maat, laptops, gaming gear en meer koop je snel bij ALTERNATE. Volgende werkdag geleverd of binnen 30 minuten af te halen in onze showroom!

              die is speciaal voor nieuwe pc's die je al dan niet zelf in elkaar steekt
              kwestie processor zou ik voor minimum een I5 gaan
              als je wat wikt en weegt kan je makkelijk wat besparen en het gene dat je uitspaart investeren in een goed scherm (IPS scherm)

              Comment

              Working...
              X