Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welk telezoom objectief voor beginners?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welk telezoom objectief voor beginners?

    Hallo,
    ik heb eind augustus een canon eos1100d gekocht, ik ben er zeer tevreden over tot nu toe. Maar ik zou graag een groter bereik hebben, ik dacht aan de ef-s 55-250mm lens omdat deze perfect aansluit op de kitlens. Ik zou met deze lens natuurfoto's, dieren en portretten wjllen maken. Ook belangerijk is dat ik 15 jaar ben en dus een budget heb :-) zijn er andere lenzen die het beter zouden doen die wel betaalbaar zijn?

  • #2
    Re: welk telezoom objectief voor beginners?

    de 55-250 is een goede aansluiting op een 18-55mm kitlens. Verder kan je eens kijken voor een 70-300mm IS, of indien budget nog iets meer toelaat een 70-200mm f4 (eventueel 2dehands).

    Comment


    • #3
      Re: welk telezoom objectief voor beginners?

      De nieuwste Tamron 70-300 is ook redelijk goed. Hij haalt het niet bij de duurdere 70-300 van Sony/Canon maar zit er toch dichtbij.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #4
        Re: welk telezoom objectief voor beginners?

        +1 voor de tamron
        Canon 50D, Sigma 17-50 2.8, canon 70-300 IS, 430EXII, Cactus triggers en wat filters...
        Panasonic GH3 met 14-140

        Comment


        • #5
          Re: welk telezoom objectief voor beginners?

          In een 70-300 test in WDC kwam de Tamron, let op de USD VC versie, als best uit de test met uitzondering van de Canon L en een Sony, maar die waren vele male duurder.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: welk telezoom objectief voor beginners?

            dus ik merk dat de 70-300 van Tamron wel aangeraden word, deze komt toch ook neer op een 400 euro heb ik gezien. den ef 70-300 IS van canon is ook zoiets van prijs, welke van deze twee is het best? en heeft iemand ervaring met één van deze lenzen?

            Comment


            • #7
              Re: welk telezoom objectief voor beginners?

              Enkel ervaring met de tamron ( en dan nog op een nikon ), en is voor zijn prijs een zeer goeie lens.
              Het is idd die van ongeveer 370 euro denk ik.
              Ik geloof dat er hier op het forum eentje aangeboden stond. Kan je wel nog wat uitsparen zo.

              Groeten
              http://www.flickr.com/photos/timpirotte/ commentaren welkom !

              Comment


              • #8
                Re: welk telezoom objectief voor beginners?

                Ik heb de Tamron vorig jaar gekocht, omdat de 70-200 en 80-400 niet mee konden in het vliegtuig en merk nu op dat ik hem opmerkelijk veel gebruik en altijd goede resultaten.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment

                Working...
                X