Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fujifilm finepix S100 fs slechte foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fujifilm finepix S100 fs slechte foto's

    Ongeveer 2 jaar heb ik nu mijn camera, fujifilm finepix S100 fs.
    De camera heeft altijd mooie foto's genomen maar onlangs heeft er iemand anders foto's mee genomen en ik denk dat hij in de instellingen heeft zitten rommelen en sedert die dag zijn de foto's niet meer goed.
    Ik ben er al mee naar de winkel geweest die hem terug heeft ingesteld maar de foto's blijven slecht.
    Op mijn werk zit een fotograaf in bijberoep en die heeft er ook naar gekeken en zei dat het in orde moet zijn.
    Ik ben DJ in bijberoep en vrijdag had ik een bruiloft, ik neem dan ook altijd wat foto's en van de 100 foto's mag ik er steeds altijd een 80 tal wegsmijten wegens slecht, het gaat voornamelijk om bewegende objecten, stilstaande objecten zijn meestal goed.

    Ik overweeg nu mijn fujifilm te vervangen door een nikon D90?

    Hier een voorbeeld van slechte foto's.








    Dit zijn de goede foto's.




  • #2
    Re: Fujifilm finepix S100 fs slechte foto's

    Als je de exifgegevens in de foto's laat, wordt een advies een stuk makkelijker.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Fujifilm finepix S100 fs slechte foto's

      Flits niet gewerkt? Want anders waren de bewogen mensen bevroren. Dus te trage sluitertijd door onvoldoende licht in de slechte foto's. En zelfs een trage sluiter met flits geeft scherpe beelden, omdat de flits de mensen bevriesd. De trage sluitertijd geeft dan de sfeerverlichting weer.Zie in het menu of de flits aanstaat. Ik ken wel uw camera niet alsook de instellingen, en mochten er andere meningen zijn zal je dat wel lezen hier. Of ga eens kijken bij het topic over partyfotografie. grt
      https://ggpics.be/

      Comment


      • #4
        Re: Fujifilm finepix S100 fs slechte foto's

        De flits werkt en ik gebruik die ook steeds, ook buiten gebruik ik de flits terwijl het buiten niet nodig is
        Ik werk wel met de standaard flts, dus de flits die uit het toestel klapt, de persoon op het werk zei dat ik een aparte flits moet kopen die je erop schuift.

        EDIT:

        Net de camera nog even getest en als je te snel een volgende foto neemt dan werkt de flits niet, je moet tussen elke foto een 4tal seconden wachten.
        Waarschijnlijk zal ik mooiere foto's hebben als ik hiermee rekening mee zal houden.
        Een vriend heeft de nikon D90 en hij kan zonder probleem snel achter elkaar een foto nemen.
        Last edited by Jacky Vandevijvere; 4 november 2012, 15:12.

        Comment


        • #5
          Re: Fujifilm finepix S100 fs slechte foto's

          Hallo,


          Heb het toestel ook een jaar of drie gehad tot ik hem liet vallen. Misschien is de batterij versleten. Nooit problemen gehad om foto's te nemen. Als ik me goed herinner kan je het toestel resetten (zoek eens op internet hoe).

          Succes
          Fuji x 100 f

          Comment

          Working...
          X