Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotoalbum geprint en al via internet UPDATE

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fotoalbum geprint en al via internet UPDATE

    Een tijd geleden las ik ergens dat het mogelijk is foto's te uploaden, ze vervolgens in een soort van virtueel album te schikken en de schikking verder te layouten om vervolgens de hele zaak te laten printen en alles netjes in een echt fotoalbum thuis toegestuurd te krijgen. Het prijskaartje was nog net te doen en de resultaten zouden goed zijn. Ik weet echter niet meer op welke website dit mogelijk was.
    Heeft iemand hiermee ervaring, kan iemand mij de URL bezorgen?

    Met vriendelijke groet, Hugoke

  • #2
    Dag Hugoke,

    Is het dit?


    Mvg
    Bert

    Comment


    • #3
      Beste Bert,

      Inderdaad, dit is wat ik zocht.

      MVH Hugoke

      Comment


      • #4
        Wel even vermelden dat zij onaangekondigd een andere stijl van kaften gebruiken en daar is op hun site niets van vermeld.
        Werk er al een tijdje mee maar overlaatst had ik foto’s naar hun site gestuurd voor het album 30x30 en ik kreeg een mail terug zie……..
        Geachte heer Van Ginkel,
        allereerst onze excuses voor de late beantwoording van uw vraag; uw
        e-mail was - onterecht - in de mailbox 'spam' beland.
        Wat betreft de keuze van het omslag van uw album: we kunnen op dit
        moment helaas geen bordeauxrode omslagen meer leveren. We hebben deze
        covers in bestelling, maar de levertijd bedraagt circa zes weken.
        Omdat we een ander systeem aan hanteren voor de omslagen kunnen we uw
        album leveren in een ringband die blauw of zwart is. Dit is echter
        geen erg mooie oplossing. Vanaf 7 mei kunnen we weer 'semi-lederen'
        covers leveren, zij het voorlopig uitsluitend in zwart zonder
        goudopdruk. Dit type cover is echter wel mooier dan de covers die we tot nu toe gebruikten.
        Onze excuses voor deze gang van zaken. Kunt u ons laten weten of u
        een ringband wenst of wilt wachten tot het nieuwe type cover
        beschikbaar is? U krijgt uw album dan zsm na 7 mei toegestuurd.
        Met vriendelijke groeten,
        AlbumPrinter ServiceTeam
        Ik vind dit wel geen manier van werken. Want ik had die personen van die gouden jubileum al een voorbeeld laten zien van een bestaande kaft hoe hun reportage ging worden.
        En nu heb ik die album nog wel niet aangekregen. Maar ik ben er al zeker van dat dit niet zo mooi zal zijn voor af te geven. Nu hoop ik wel dat ze snel inzien dat ze zo geen klantenbestand blijven behouden en dat ze zo misschien op korte termijn wat meer verdienen aan een album omdat hun kostprijs zakt. Maar volgens mij gaat hun goede naam die ze zo opgebouwd hebben snel de dieperik in.
        Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
        Hier op dit forum.

        Comment


        • #5
          @Jan Van Ginkel

          Heb je ooit eerder foto's laten printen in een album en ben je tevreden over die kwaliteit?
          In hun software worden reeds verscherpte foto's blijkbaar nog verder verscherpt. Ik ben wat ongerust over het resultaat.
          Een minpunt is wel dat de beelduitsnede niet overeenstemt met die van mijn camera, waardoor ik wel veel moet inleveren op het vlak van beeldcompositie.

          Het is wel tof dat je een album op deze wijze kan samenstellen.

          Kent iemand een alternatief?

          MVG Hugoke


          Comment


          • #6
            Ik, doe al mijn reportages zo. Ik laat niks los meer afdrukken.
            Omdat het zo goedkoop is want in een album 30x30 daar steek ik toch ongeveer 300 foto's in en die gaan van 16 foto's tot één grote per blad een beetje gespreid en weloverwogen geschikt.De foto's worden op zijde glans papier afgedrukt aan 180 dpi en je mag van mij aannemen het is wel geen fotopapier maar ze zijn mooi te noemen van print en papierkwaliteit. Als je er foto's inlaad in het album dat je maakt dan kan je zelf de foto's bijsnijden en hoe ver je daar in kan gaan hangt natuurlijk af van hoe veel megapixels je toestel heeft. als gans het album gemaakt is dan neemt de firma Albumprinter maar juist de nodige MB voor te printen,. BV. als alles van foto's samen 300MB is dan is te versturen maar 30 MB. Zo werkt het ongeveer . ik hoop dat je er aan uit kan.
            Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
            Hier op dit forum.

            Comment


            • #7
              vorig jaar eens geprobeerd en resultaat vond ik persoonlijk niet denderend.
              Het duurder bijna 14 dagen tegen dat ik m'n album ontving en 3/4 van de foto''s waren van iemand anders. Na een mailtje heb ik uiteindelijk (en terug meer dan 14 dagen later)
              m'n juist albumtje ontvangen .Kwaliteit vond ik ook niet goed maar dat is iets persoonlijk en mischien is het nu beter.
              daVinci
              www.pbase.com/davinci/ die spijtig genoeg niet meer ge-update wordt (tijd ....)

              Comment


              • #8
                inderdaad het is wel veranderd tegen vroeger er word nu aan een hogere dpi geprint en het papier is nu iets dikker en iets witter.
                Dat is wel tenkoste van de buitenkaft want die is nu minder van kwaliteit.
                Maar ze hebben begrepen dat ze verkeerd bezig zijn en ze gaan terug de oude kaften gebruiken. Wat ik wel spijtig vind dat ze de gebruiker niet laten kiezen tussen echt fotopapier of zijde-glanspapier want ik ben wel bereid meer te betalen voor een album moest dat op echt fotopapier zijn geprint.
                Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
                Hier op dit forum.

                Comment


                • #9
                  Quote:
                  "De nieuwste versie van de Album Editor "(nu nog alleen voor Windows PC's)
                  BD0235BE

                  http://www.pbase.com/macchap

                  We do what we can with what we have and where we are

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Macchap
                    Quote:
                    "De nieuwste versie van de Album Editor "(nu nog alleen voor Windows PC's)

                    Inderdaad
                    ***Canon 300D * kitlens * ...

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Macchap
                      Quote:
                      "De nieuwste versie van de Album Editor "(nu nog alleen voor Windows PC's)

                      Ook van hieruit stevig protest !!!


                      Kariboe
                      * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                      Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                      Comment


                      • #12
                        Ik ben even aan het testen, bij elke foto kan je tekst plaatsen, dat is voor mij niet nodig. Wat gebeurt er als je de tekstvakken niet benut???? Wordt daar dan toch een leeg kadertje geplaatst of helemaal niets???
                        MDB-VL
                        Canon 350D - EF 28/80 - EF 75/300

                        Comment


                        • #13
                          daar staat dan helemaal niets. Ik heb vandaag mijne album ontvangen. en 100 procent tevreden ben ik niet had de album stijl satijn gekozen en dat is de kleur roze rood en al de foto's hebben precies een teveel aan rood dat komt volgens mij omdat ze er overgedrukt hebben en dat rood van die stijl komt er door. Spijtig dat dit zo is.
                          Ga de album toch afgeven en de klant laten beslissen of ik ga reclameren of niet.
                          Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
                          Hier op dit forum.

                          Comment


                          • #14
                            7 mei weer rode covers???

                            Ik kon op de site geen album met een rode cover bestellen. Heb daarom een zelfde vraag als Jan van Ginkel gesteld.
                            Het antwoord:

                            Geachte heer van Waardenburg,

                            onze excuses voor de late beantwoording van uw vraag, maar uw e-mail
                            was - onterecht - in de mailbox 'spam' beland.

                            Wat betreft uw vraag: we hebben even nagevraagd bij de drukkerij,
                            maar helaas is een cover in bordeauxrode uitvoering niet meer
                            leverbaar. Aangezien deze kleur slechts mondjesmaat werd besteld, is
                            besloten geen rode covers meer te laten maken. het spijt ons zeer -
                            we zullen dit zsm aanpassen op de website.

                            Eind deze week zijn nieuwe, zwarte covers leverbaar. Wellicht wilt u
                            daarop wachten?

                            Met vriendelijke groeten,

                            AlbumPrinter ServiceTeam
                            Album: http://www.webmeester.com/

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Kariboe
                              Originally posted by Macchap
                              Quote:
                              "De nieuwste versie van de Album Editor "(nu nog alleen voor Windows PC's)

                              Ook van hieruit stevig protest !!!


                              Kariboe
                              Ach, wij MAC-ers hebben IPhoto en in de nieuwe versie kan het ook al!
                              Ga het binnenkort eens uitproberen....niet goedkoop maar ziet er wel goed uit (stond ook een heel positieve review in Mac-fan over)
                              ***Canon 300D * kitlens * ...

                              Comment

                              Working...
                              X