Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goed idee of slecht idee? hulp gevraagd...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Goed idee of slecht idee? hulp gevraagd...

    Ik ben momenteel bezig met mijn website aan het opmaken omdat ik in bijberoep begonnen ben.

    maar nu twijfel ik over een bepaald item voor mijn site...
    de prijslijst...

    doe ik hier goed aan om de prijzen op mijn website te plaatsen of is dit een slecht idee?
    mensen en bedrijven kunnen altijd vrijblijvend een offerte aanvragen...

    maar ik twijfel nu om de prijzen er al dan niet op te plaatsen.

    hoe denken jullie hierover?

    grtz david

  • #2
    Re: Goed idee of slecht idee? hulp gevraagd...

    Ik zou die er wel op zetten, maar wel ruimte laten om speciale prijzen te maken voor speciale opdrachten.

    Belangrijk is wel dat je goed omschrijft wat er in zit, en wat niet.

    Een huwelijksreportage zegt niks.
    Maar wel. Huwelijksreportage, 4 uur aanwezigheid, 10 afdrukken op formaat x, fotoalbum met x paginas en een poster.

    Comment


    • #3
      Re: Goed idee of slecht idee? hulp gevraagd...

      Ik denk persoonlijk van niet. Als mensen de prijzen zien, gaan ze volgens mij al direct een oordeel hebben.
      Als ze er niet opstaan, bellen ze, of mailen ze, en zijn ze al een beetje in contact.
      Stel dat ze het dan misschien nog een beetje te prijzig vinden, heb je ze al een beetje warm gemaakt...
      Ik heb er geen ervaring in, maar ik zeg het vanuit mijn eigen denken, mocht ik een site bezoeken en er staan prijzen op...
      Maar ja elk is anders.
      facebook
      Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

      Comment


      • #4
        Re: Goed idee of slecht idee? hulp gevraagd...

        Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
        Ik denk persoonlijk van niet. Als mensen de prijzen zien, gaan ze volgens mij al direct een oordeel hebben.
        Als ze er niet opstaan, bellen ze, of mailen ze, en zijn ze al een beetje in contact.
        Stel dat ze het dan misschien nog een beetje te prijzig vinden, heb je ze al een beetje warm gemaakt...
        Ik heb er geen ervaring in, maar ik zeg het vanuit mijn eigen denken, mocht ik een site bezoeken en er staan prijzen op...
        Maar ja elk is anders.
        ik was ook van dat gedacht, maar begon te twijfelen.
        dacht ook eerst als mensen de prijzen al zien en ze gaan lopen heb je geen kans meer om het met uw eigen woorden te verkopen.

        ben er nog altijd mee bezig dus heb nog tijd om erover na te denken.

        @tommie,

        dank voor je rectie, maar ik ben eens gaan rondkijken op internet naar andere fotografen hun site, en daar zie je der toch bitter weinig die prijzen op hun site zetten.
        behalve dan de gammafotografen die prijzen naar uw hoofdsmijten zoals fotoshoot 25 euro en huwelijk 100 euro...

        grtz david

        Comment


        • #5
          Re: Goed idee of slecht idee? hulp gevraagd...

          Misschien kan je beginnen zonder de prijzen te plaatsen. Als je dan ''opdrachten'' hebt, kan je ook altijd eens navraag doen, achterna,
          aan die mensen hoe zij dat zien...? Denk die mensen die dus iemand nodig hadden het beste kunnen weten, achterna dan.

          Ik zou er wel iets opzetten over prijs, maar dan iets meer in de zin van. ''Prijzen bespreekbaar, ...'' (of zo) en dat een beetje charmant aan boord leggen.
          facebook
          Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

          Comment


          • #6
            Re: Goed idee of slecht idee? hulp gevraagd...

            Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
            dacht ook eerst als mensen de prijzen al zien en ze gaan lopen heb je geen kans meer om het met uw eigen woorden te verkopen.

            grtz david
            Ik ben van mening dat als je goede foto's plaatst waar mensen naar kunnen kijken,
            deze weinig verkoopspraat nodig hebben om mensen over de streep te trekken.
            't zijn de beelden die moeten verkopen niet jou uitleg er bij.
            Ik heb enkele basisprijzen op m'n site staan, prijzen voor een huwelijk zijn altijd op aanvraag.
            Afhankelijk van wat de mensen willen. een beetje ruimte geven dus op je site , zoals al aangehaald is.
            Dat lijkt me het beste.
            Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

            Comment


            • #7
              Re: Goed idee of slecht idee? hulp gevraagd...

              Voor mij persoonlijk, heb ik graag dat ik al iets van prijzen of basis prijzen kan zien op de site.
              Zodat ik al een idee heb van in welke prijsklasse je zit.
              Wij zijn zelf met trouwplannen bezig en als wij een site zien zonder enige prijs dan slagen wij die liever over en zien wij verder.
              Das natuurlijk voor ons persoonlijk, ni iedereen zal zo denken natuurlijk.
              Nikon D5000 AF-S DX NIKKOR 18-55mm f/3.5-5.6G VR|| Sigma DC 18-250mm f/3.5-6.3 OS HSM Nikon
              "Beginneling dus tips zijn altijd welkom"

              Comment


              • #8
                Re: Goed idee of slecht idee? hulp gevraagd...

                Een ex-collega van mij is fotograaf in bijberoep, geloof ik. Ik heb heb al een paar jaar niet meer gesproken maar ik weet dat hij daar toch nog altijd mee bezig is.

                Hij heeft ook een website en heeft toch enkele standaard pakketjes met prijs vermeld op zijn website.

                Ik zal je even de link geven naar zijn website, dan kun je altijd even gaan kijken om ideeën op te doen. (http://www.ct-photography.be/)
                Mvg,
                Rudy Mas
                Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                Comment


                • #9
                  Re: Goed idee of slecht idee? hulp gevraagd...

                  Ik vergelijk internet met de werkelijke wereld.
                  Een winkeltje is dan ook niet anders zoals een echte winkel qua "inrichting"
                  Je moet producten aanbieden die ze kennen, en laten weten dat ze voor speciaaltjes ook bij jou terecht kunnen.
                  Ook moet je tijdelijk promoties aanbieden aan aantrekkelijke prijzen of je word zo uit de markt gesmeten.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Goed idee of slecht idee? hulp gevraagd...

                    Prijzen erbij. Plus mooie foto's. Zodat de mensen denken: zulke prachtige
                    foto's voor zo weinig geld. Zelfs al is dat veel. Want tussen al die rommel,
                    zijn er nog steeds heel veel mensen op zoek naar een goed, mooi product.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Goed idee of slecht idee? hulp gevraagd...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Capri84 Bekijk bericht
                      Voor mij persoonlijk, heb ik graag dat ik al iets van prijzen of basis prijzen kan zien op de site.
                      Zodat ik al een idee heb van in welke prijsklasse je zit.
                      Wij zijn zelf met trouwplannen bezig en als wij een site zien zonder enige prijs dan slagen wij die liever over en zien wij verder.
                      Das natuurlijk voor ons persoonlijk, ni iedereen zal zo denken natuurlijk.
                      Heeft zijn voor-en nadelen.
                      Bij hele dure merken staan vaak ook geen prijzen en als je een prijs vraagt, weet je waarom. Dus geen prijs zal zeker bepaalde mensen afschrikken.
                      Anderzijds als je een prijs vermeld, moet je je er ook aan houden. Als je door allerhande onkosten (verre verplaatsing, langere tijd aanwezig, duurdere afwerking van een fotoboek, ...) aan een veel hoger kostenplaatje zit, kunnen mensen toch wat teleurgesteld zijn.

                      Zeg eventueel iets in 't genre dat ge prijzen maakt aan de hand van de opdracht, waarbij elke shoot als iets unieks bekeken wordt.

                      Het belangrijkste is denk ik een goed portfolio die regelmatig geupdated wordt. Als je een potentiele klant hiermee kan boeien, zal hij sowieso de prijs wel vragen - zo zou ik toch zijn.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Goed idee of slecht idee? hulp gevraagd...

                        Oorspronkelijk geplaatst door Capri84 Bekijk bericht
                        Voor mij persoonlijk, heb ik graag dat ik al iets van prijzen of basis prijzen kan zien op de site.
                        Zodat ik al een idee heb van in welke prijsklasse je zit.
                        Wij zijn zelf met trouwplannen bezig en als wij een site zien zonder enige prijs dan slagen wij die liever over en zien wij verder.
                        Das natuurlijk voor ons persoonlijk, ni iedereen zal zo denken natuurlijk.

                        Dít idee is voor mij ook reden geweest om wel prijzen te vermelden op mijn site. Soms twijfel ik echter wel eens of dit de juiste keuze is. Heb laatst namelijk weer een client aan de telefoon gehad die toch wel liet doorschemeren dat ze voor mij koos, onder andere (vooral?) vanwege de gunstige prijs. Nu ben ik op zich natuurlijk blij dat ik haar bruidsshoot mag doen maar ik heb toch eigenlijk liever cliënten die mij puur en alleen kiezen op basis van mijn kwaliteit/ stijl dan een (in hun ogen) gunstige prijsstelling.

                        Toch laat ik het voorlopig nog maar zo staan omdat ik toch ook vrees dat het niet vermelden van prijzen leidt toch gemiste kansen...
                        www.indetailfotografie.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: Goed idee of slecht idee? hulp gevraagd...

                          Mmm ja er valt wat voor te zeggen Mark
                          misschien moet ik er toch ook nog maar eens een nachtje over slapen.
                          Je portfolio is gewoon het belangrijkste natuurlijk,
                          maar als een paar richtprijzen daar een aanvulling bij kunnen zijn dan is dat natuurlijk zo gedaan.
                          Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

                          Comment

                          Working...
                          X