Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Party Photography

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Party Photography

    Ik ben momenteel in het bezit van een Nikon D90, een 18-200 mm 3.5 - 5.6 f lens en een Yongnuo YN 460-II manuele flits. Ik ben gevraagd foto's te nemen op een feestje, ik ben al eens in de zaal geweest en het is daar heel donker tijdens de feestjes. (Spoed in Wilrijk voor de mensen die het kennen, standaard zaal voor fuiven +- 500 man)
    Ik twijfel nu of dat ik met de spullen die ik heb goede foto's ga kunnen afleveren. Heeft er iemand tips voor mij (via google vind ik niet veel nuttigs), het mag een aanbeveling zijn voor een nieuwe lens/accessoire(diffuser misschien), of eventueel tips/boeken die ik zeker moet lezen.

    Alvast bedankt,
    MJ

  • #2
    Re: Party Photography

    Misschien een 35mm 1.8 om veel meer licht te krijgen. Welk kleur heeft het plafond/muren?
    Wat is het richtgetal van je flitser?
    (dan kunnen we weten als het niet zeer goed mogelijk is om gewoon te flitsen)

    Comment


    • #3
      Re: Party Photography

      mss een 35 of 50 f1.8 gaat een mooie lens zijn!
      tamron 17-50 f2.8 ook

      in principe moet het lukken met je flitser! voor het gemak kan je bv een nikon Sb700 kopen (of 2de hands Sb600) dan heb je TTL meting wat zal helpen.
      flitsers van de merken sigma en metz, zijn iets goedkoper dan de nikons en bieden ook goede ondersteuning naar TTL enzo

      zoek hier eens naar't partyfotografie draadje en je wordt veel wijzer.
      nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: Party Photography

        Zelf gebruik ik slechts 2 lenzen op feestjes in een zaal/jeugdhuis/tent
        Dat is de Tokina 11-16 f/2,8 & af en toe de Sigma 10 fisheye f/2,8.
        Groothoek kan heel handig zijn aangezien je soms in een dichtgepakte zaal zit, en dan ist een meter achteruit gaan nogal moeilijk.

        De 35mm f/1,8 is zeker een goede lens voor weinig geld

        Comment


        • #5
          Re: Party Photography

          Tip: een externe flits, naar voren richten, sluitertijd op 1/4 of 1/8 ofzo, en dan juist voor je de foto trekt wat bewegen met je camera. Indien goede combinatie van flits en omgevingslicht kan je zo een leuke party sfeer krijgen.

          Qua lenzen; breedhoek is leuk en hoe lichter hoe beter.

          Voorbeelden van deze techniek: http://www.jokko.be/party

          Comment


          • #6
            Re: Party Photography

            ffkes kort en cru mss maar met hetgeen je hebt, zal je toch veel moeilijkheden ondervinden.

            die flits kunde al amper gebruiken aangezien het een manuele flits is.
            5.6 moet je eigenlijk als diafragma gaan gebruiken om niet in de problemen te komen qua licht over verschillende brandpunten.

            dit wil dus al zeggen: ISO op het hoogste, en leven met de bijhorende ruis.
            sluiters kan je nog deels mee spelen maar als je niet teveel beweging wenst op je foto's, mag je het sowieso zo goed als vergeten want met een sluiter van een 100 of 125ste zal je sowieso een deel beweging van de mensen zien ten allen tijde en dus 'onscherpte' hebben en op F5.6 zal je background zo goed als donker zijn

            kort door de bocht: investeren in lichtsterk glas & eventueel een TTL-flits
            Website: http://www.svisimaging.be

            Comment


            • #7
              Re: Party Photography

              Bedankt allemaal, hier kan ik wel wat mee.

              Comment


              • #8
                Re: Party Photography

                Oorspronkelijk geplaatst door SVIS Bekijk bericht
                ffkes kort en cru mss maar met hetgeen je hebt, zal je toch veel moeilijkheden ondervinden.

                die flits kunde al amper gebruiken aangezien het een manuele flits is.
                5.6 moet je eigenlijk als diafragma gaan gebruiken om niet in de problemen te komen qua licht over verschillende brandpunten.

                dit wil dus al zeggen: ISO op het hoogste, en leven met de bijhorende ruis.
                sluiters kan je nog deels mee spelen maar als je niet teveel beweging wenst op je foto's, mag je het sowieso zo goed als vergeten want met een sluiter van een 100 of 125ste zal je sowieso een deel beweging van de mensen zien ten allen tijde en dus 'onscherpte' hebben en op F5.6 zal je background zo goed als donker zijn

                kort door de bocht: investeren in lichtsterk glas & eventueel een TTL-flits
                Dit vind ik nu persoonlijk net iets té kort door de bocht

                Manuele flits: Perfect te gebruiken, ik zet zelf mijn flits altijd op manueel. Het is niet de zwaarste flits, en ik zou later gaan investeren in een iets betere, maar valt voorlopig wel te gebruiken!
                Diafragma: Oké, niet echt bepaald lichtsterk, ideaal is een 2.8 of 1.8 prime.
                ISO: zeker niet op het hoogste, zelf werk ik 90% van de tijd op 400, af en toe 800.

                Dus buiten de lens met vrij kleine diafragmaopening, is je materiaal wel geschikt om eens mee te experimenteren denk ik!
                Gewoon veel uitproberen, eigen stijl zoeken en je materiaal daar naar aanpassen!

                Als je nog vragen moest hebben, laat gerust iets weten!
                Jannes Bollen
                Website / Facebookpagina

                Comment

                Working...
                X