Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Glas voor fotokaders

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Glas voor fotokaders

    Iemand een idee waar ik ergens in Gent, Antwerpen of ergens daartussenin, een zaak kan vinden die glas voor fotokaders, op maat gesneden, verkoopt?

    Ik weet dat het glas van de hoogste kwaliteit ("archivering", "museumkwaliteit") enkel in een aantal standaardmaten beschikbaar is, maar ik veronderstel, dat eenzijdig ontspiegeld glas met laag ijzergehalte (niet groen dus), toch ergens, op maat gesneden, te krijgen moet zijn.

    Kaders kan ik zelf maken in alle mogelijke en onmogelijke formaten, maar glas is momenteel dus nog een probleem.

  • #2
    Re: Glas voor fotokaders

    Lucas creativ.

    DPaul
    DPaul - A.FIAP
    D810, nikkors and other stuff

    Comment


    • #3
      Re: Glas voor fotokaders

      Zelf glas snijden is een koud kunstje hoor eens je weet hoe het moet en met goed materiaal.
      Nu nog je glas vinden natuurlijk.

      Comment


      • #4
        Re: Glas voor fotokaders

        @ DPaul: dank u. Lucas creativ heeft inderdaad een aantal soorten glas voor inlijstingen in stock en snijdt op maat. Ik ga straks even langs hun winkel in Temse.

        @xafke: zelf glas snijden is inderdaad niet moeilijk, maar vervoeren, manipuleren en stockeren van glas in grotere formaten is voor mij wel een probleem(pje).

        Aangezien mijn kaders me verder toch vrijwel niets kosten (vb: 30 * 40cm, in vurenhout 18 * 27mm, geschilderd en al ca. €2,00), besteed ik het snijden van het glas liever uit. Zoveel extra zal dat niet kosten. Al de rest doe ik zelf, inclusief het in vacuum opkleven van de foto's, snijden van passe-partouts enz.
        Last edited by Yvan_be; 3 november 2012, 01:06.

        Comment


        • #5
          Re: Glas voor fotokaders

          Er is ook een winkel aan schijnpoort ter hoogte van het premetrostation in Antwerpen. Zij leveren alle soorten glas op maat. Ongeveer vijfhonderd meter van de afrit sportpaleis aan de rechterkant als je richting stad rijdt, net aan de binnenkant van de singel.
          Albums
          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

          Comment


          • #6
            Re: Glas voor fotokaders

            @ LazyCharles: dank u. Dat zou dan deze moeten zijn: Glas-Service BVBA - Antwerpen (2060), Schijnpoortweg 17-21. Ik contacteer hen maandag.

            @ DPaul: ik heb gisteren een bezoekje gebracht aan Lucas Creativ in Temse. De prijzen van eenzijdig ontspiegeld glas vallen dik tegen en ik heb het vermoeden dat dat niet aan de winkel ligt. Een plaatje ca. 29,8cm * 39,8cm zou me zo'n €25 kosten. Dat is een poco boven budget. "Gewoon" kaderglas in dat formaat kost een € 5.

            Verder niets dan lof over de zaak: de jongedame die me bestelde wist duidelijk waarover ze het had (zeldzaam dezer dagen) en kon me prima adviseren i.v.m. de aankoop van karton voor passe-partouts enzo.

            Terzijde: enkele modellen passe-partoutsnijders van Logan zijn daar nu in promotie (ca. de helft van de normale prijs). Ik heb een Logan Team System Plus 424-1 gekocht voor een Euro of 35, geschikt voor het snijden van passe-partouts tot zo'n 55cm. Fantastisch dingetje: ik ben er nu al verliefd op! Gedaan met de slordige, rafelige passe-partouts.

            Je krijgt er gratis wat stukjes passe-partoutkarton bij "om eerst wat te oefenen". Dat zegt iets over de klantgerichtheid van de zaak.

            Comment

            Working...
            X