Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BD Challenge-Verlies van kleur?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • BD Challenge-Verlies van kleur?

    Dag allemaal, ik heb de volgende vraag, ik weet alleen niet of ze in dit forumonderdeel past. Ik poste vorige maand een foto voor de BD Challenge en plots was deze foto bijna volledig kleurloos en zeer grauw in vergelijking met de foto op mijn computer. Wanneer ik mijn foto's upload via bijvoorbeeld dropbox zijn de foto's hetzelfde als op mijn pc. De foto's voor de BD Challenge komen rechtstreeks van de pc met het bedroevende resultaat. Kan ik dit verhelpen?

    groeten, Tigor
    Geniet van het leven, want dood zijn we altijd en leven doen we maar even...

  • #2
    Re: BD Challenge

    Niemand een idee?
    Geniet van het leven, want dood zijn we altijd en leven doen we maar even...

    Comment


    • #3
      Re: BD Challenge-Verlies van kleur?

      Moderator Note: Ik ga deze topic verplaatsen van Fotobewerking, naar Challenge-of-the-Month. Gek genoeg ben jij de enige die dergelijke problemen meldt. Wij hebben wel melding gehad van scherpteverlies, maar het volstaat op de grote foto te klikken (als je aangemeld bent) om het origineel te zien. Geldt dat ook voor jouw 'kleurverlies'? Persoonlijk vond ik jouw foto ook nogal grauw, maar ik dacht dat dit opzettelijk was.
      Ik heb ook jouw titel een beetje aangepast, en hoop dat je vraag nu meer aandacht trekt.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: BD Challenge-Verlies van kleur?

        Plaats eens hier in het forum Uw Challengefoto van Okt. Op die manier kan men een vergelijk maken of er een kleur verlies is tussen een Challenge foto en een foto geplaatst in een forum. Pas dan kan men eventueel gaan zoeken naar de oorzaak indien er een verschil is.
        Spookys Fotoweb
        BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

        Comment


        • #5
          Re: BD Challenge-Verlies van kleur?

          Oorspronkelijk geplaatst door spooky Bekijk bericht
          Plaats eens hier in het forum Uw Challengefoto van Okt. Op die manier kan men een vergelijk maken of er een kleur verlies is tussen een Challenge foto en een foto geplaatst in een forum. Pas dan kan men eventueel gaan zoeken naar de oorzaak indien er een verschil is.
          Dacht ook net te suggereren de versie die je hebt opgeladen hier ook eens via dropbox te tonen dan kunnen we zelf al eens vergelijken want nu heeft niemand ook maar enig idee hoe het er dan wel zou moeten uitzien hé
          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

          Comment


          • #6
            Re: BD Challenge-Verlies van kleur?

            Ik heb eens de Challenge foto van mijn vrouw Lolooke met haar originele foto vergeleken. Bij haar foto is er geen kleurverlies waar te nemen.

            Gezien blijkbaar geen klachten komen van andere deelnemers vermoed ik dat de oorzaak mogelijk moet te zoeken zijn bij U zelf.

            Mijn vrouw Lolooke gebruikt om haar foto's te verkleinen BD-sizer. Welk programma gebruikt U om Uw foto's te verkleinen naar de toegelaten foto- en bestandsgrote voor de Challenge ?
            Last edited by spooky; 4 november 2012, 13:19.
            Spookys Fotoweb
            BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

            Comment


            • #7
              Re: BD Challenge-Verlies van kleur?

              Wat ik vroeger (en nu nog altijd trouwens) voorhad, was dat de foto's donkerder waren waneer ik ze op mijn PC bekeek dan op de challenge of een andere internetsite. Vooral waneer deze bekeken werden door gewoon het bestand te openen met "windows-viewer" (het standaardprogramma van windows). Ik vermoed dat er een groot verschil kan zijn met welk programmatje de foto (bestand) bekeken wordt. (Internet explorer of andere webbrowser, windows-viewer, photoshop enz.. ). Misschien kan het probleem daar gezocht worden.
              Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

              Comment


              • #8
                Re: BD Challenge-Verlies van kleur?

                Jullie hebben gelijk, had er niet aan gedacht om de foto hier ook eens te posten. De foto is nu geplaatst via dropbox. Ik verklein mijn foto's met photoshop

                Geniet van het leven, want dood zijn we altijd en leven doen we maar even...

                Comment


                • #9
                  Re: BD Challenge-Verlies van kleur?

                  Een serieus kleurverschil: links de Challenge, rechts het beeld van hierboven:
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re: BD Challenge-Verlies van kleur?

                    Dat is wat ik bedoel, ik heb niets aan de foto veranderd, bedankt om de vergelijking te plaatsen trouwens
                    Geniet van het leven, want dood zijn we altijd en leven doen we maar even...

                    Comment


                    • #11
                      Re: BD Challenge-Verlies van kleur?

                      Er is allesinds een heel groot verschil in bestandsgrootte. Namelijk 66.910bytes (wat veel te weinig is volgens mij) voor de challengefoto en 453.344bytes (wat normaal is volgens mij)voor de dropboxfoto. Maar daarmee weet je de oorzaak nog niet.
                      Last edited by Erven; 4 november 2012, 14:24.
                      Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

                      Comment


                      • #12
                        Re: BD Challenge-Verlies van kleur?

                        Die afbeeldingsgrootte is ook iets dat voor iedereen geldt. Ik houd een en ander bij in een Excel-spreadsheet, en zie toch vele afbeeldingsgroottes <100KB (terwijl wij hier op het forum doorgaans hoger posten). Ik ga de ontwikkelaars op deze topic wijzen, maar blijf erbij dat niet iedereen hier last van heeft. Dus wat is er aan de hand?
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: BD Challenge-Verlies van kleur?

                          Bedankt om hier aandacht aan te schenken, ik hoop dat ik het bij de volgende challenge niet meer aan de hand heb en ben natuurlijk benieuwd wat de oorzaak kan zijn
                          Geniet van het leven, want dood zijn we altijd en leven doen we maar even...

                          Comment


                          • #14
                            Re: BD Challenge-Verlies van kleur?

                            De foto heeft een ProFoto RGB kleurruimte ... Ik vermoed dat de Challenge software hier niet mee om kan. Omzetten naar sRGB kleurruimte alvorens te posten is denk ik de oplossing. (In Photoshop krijg je dezelfe "ontkleuring" als je sRGB assigned ipv. convert to profile.)

                            Comment


                            • #15
                              Re: BD Challenge-Verlies van kleur?

                              Oorspronkelijk geplaatst door KoRi Bekijk bericht
                              De foto heeft een ProFoto RGB kleurruimte ... Ik vermoed dat de Challenge software hier niet mee om kan. Omzetten naar sRGB kleurruimte alvorens te posten is denk ik de oplossing. (In Photoshop krijg je dezelfe "ontkleuring" als je sRGB assigned ipv. convert to profile.)
                              Kan dat in Photoshop?
                              Geniet van het leven, want dood zijn we altijd en leven doen we maar even...

                              Comment

                              Working...
                              X