Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Betrouwbare winkel Kempen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Betrouwbare winkel Kempen

    Hallo,
    Heb paar jaar geleden bij Van Den Borre te Mol een draagbaar toestelletje gekocht.
    Toestel was kapot en reparatiekosten waren 90 procent vd aankoopprijs (en werd op een onvriendelijke manier te woord gestaan door de verkoper van dienst - moet zeggen dat ik enkel met deze verkoper zoiets heb meegemaakt).
    Ben van plan nu een nieuw toestel te kopen.
    Waar zou ik het beste gaan (prijs-kwaliteit-service) in de regio Mol ? Studio 73 te Geel ?
    Groetjes

  • #2
    Re: Betrouwbare winkel Kempen

    Ik heb met die winkel enkel positieve ervaringen. Wel Rubens maar dat is hetzelfde.
    Ze hebben zelfs voor mij al een Sigma probleem opgelost met een lens die ik daar niet gekocht had.
    D800 en een goed glasservies

    Comment


    • #3
      Re: Betrouwbare winkel Kempen

      Studio 73 en Fotokonijnenberg zijn twee winkels waar ik al fotomateriaal heb gekocht, en waarover ik helemaal geen klachten heb.

      Tegenwoordig is het wel normaal dat een toestel dat net buiten de garantie valt duurder is om het te laten repareren, dan wat het nog waard is...
      Daar kunnen de winkels ook niet veel aan doen, omdat die zelf ook geen reparaties uitvoeren.
      Vroeger kocht je een wasmachine of tv (of een ander elektrisch toestel) bij de elektrieker in het dorp, en dan zorgde die zelf voor de service.
      Op dit ogenblik zijn er niet veel meer die op die manier overleven, want omdat de omzet in die winkels veel kleiner is dan die van de grote ketens kunnen die niet aan de voordelige prijzen inkopen.
      Daardoor zal hun verkoopprijs hoger liggen dan bij de bekende ketens, en blijven de klanten weg.

      Er zullen nog wel een paar uitzonderingen zijn die toch nog alles zelf repareren, maar je zal daar wel naar moeten zoeken.
      De kans dat ze dan ook nog zelf camera's kunnen (of willen) repareren is dan nog veel kleiner omdat het voor hun te moeilijk is om aan onderdelen te geraken.

      Goedkopere apparaten worden helemaal niet meer gerepareerd, zelfs tijdens de garantieperiode worden die al vervangen door een nieuw omdat de verzendkosten naar de hersteldienst en terug + reparatiekosten dikwijls hoger zijn dan een nieuw toestel.
      Voor een aantal merken is er zelfs in Belgie geen hersteldienst meer, die moeten dan soms zelfs naar een of ander land waar de arbeidskosten lager zijn dan hier, en daar worden die dan gerepareerd.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Betrouwbare winkel Kempen

        Geen ervaring met Studio73, maar denk dat mijn volgende aankoop (waarschijnlijk de 6D) ook daar zal gebeuren gewoon omdat het redelijk dichtbij is en omdat ik heel dure zaken liever in een fotowinkel in de buurt koop.
        550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

        Comment


        • #5
          Re: Betrouwbare winkel Kempen

          Kamera-express.be, de winkel is gelegen in Antwerpen. Qua prijs zitten ze meestal goed en service is ook prima.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #6
            Re: Betrouwbare winkel Kempen

            Mercikes voor de info.
            Heb de prijzen van Studio 73 even vergeleken met die van Kamera-express en moet zeggen die van Kamera-express zijn wel merkelijk goedkoper.
            Bv Canon EOS 1100 D Body : K.E. 325 Euro, ST 73 399 Euro
            Canon EOS 600 D Body : 499 Euro - 579 Euro
            Canon EOS 1100 + EF-S 18-55 : 349 Euro - 489 Euro
            Vind dit wel serieuze prijsverschillen op zulke bedragen.

            Comment


            • #7
              Re: Betrouwbare winkel Kempen

              Maar Kamera-Express is van oorsprong een Nederlandse winkel. Net zoals Fotokonijnenberg of Coolblue met al hun shops (bvb Digicamshop). Bij garantie moet het toestel dan terug naar Nederland neem ik aan?
              550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

              Comment


              • #8
                Re: Betrouwbare winkel Kempen

                Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                Coolblue met al hun shops (bvb Digicamshop). Bij garantie moet het toestel dan terug naar Nederland neem ik aan?
                Ik heb ooit een product van Coolblue moeten terugbrengen dat ik online gekocht heb, ik ben gewoon naar de winkel in Antwerpen gereden en daar ter herstelling binnengebracht.
                en aangezien dit topic over een winkel gaat en niet over een type camera, verplaatst naar geschikter forum onderdeel....
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                  Ik heb ooit een product van Coolblue moeten terugbrengen dat ik online gekocht heb, ik ben gewoon naar de winkel in Antwerpen gereden en daar ter herstelling binnengebracht.
                  en aangezien dit topic over een winkel gaat en niet over een type camera, verplaatst naar geschikter forum onderdeel....
                  Wel, ik bedoelde eigenlijk dat coolblue het terug moet sturen naar Nederland om daar te laten repareren door Canon Nederland. Ik neem aan dat dit iets langer duurt dan een product laten repareren dat afkomstig is van Canon België. Los daarvan heb ik al vaak producten bij coolblue gekocht en ben ik altijd erg tevreden geweest over hen.
                  550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                  Comment


                  • #10
                    Re: Betrouwbare winkel Kempen

                    Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                    Wel, ik bedoelde eigenlijk dat coolblue het terug moet sturen naar Nederland om daar te laten repareren door Canon Nederland. Ik neem aan dat dit iets langer duurt dan een product laten repareren dat afkomstig is van Canon België. Los daarvan heb ik al vaak producten bij coolblue gekocht en ben ik altijd erg tevreden geweest over hen.
                    Canon Belgie heeft geen eigen reparatiedienst.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Betrouwbare winkel Kempen

                      Studio 73 en Bastiaens in Berlaar.
                      konijn: no way anymore
                      Last edited by Guest13; 2 november 2012, 10:06.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        Canon Belgie heeft geen eigen reparatiedienst.
                        Waar wordt Canon apparatuur dan gemaakt?
                        550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                        Comment


                        • #13
                          Re: Betrouwbare winkel Kempen

                          Ik dacht Nederland en/of Frankrijk
                          Albums
                          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Betrouwbare winkel Kempen

                            Vandaag dus eens langs geweest bij Studio 73.
                            Moet zeggen dat de aanwezigheid van camera's in de winkel zeer miniem was.
                            Ben maar een beginneling en ben niet van plan direct een toestel aan te schaffen van 700 - 800 euro.
                            Zei de verkoopster dan ook dat een toestel genre Nikon D3100 - Nikon D3200 - Canon EOS 1100 Body iets is wat ik voor mij zou geschikt vinden.
                            Ok zei ze en ze komt af met een Nikon toestel van bijna 700 euro. Was het goedkoopste toestel dat in de winkel aanwezig was.
                            Een Canon EOS 1100 Body (en soortgelijke toestellen) bijvoorbeeld hebben ze nagenoeg nooit in de winkel en kun je dus enkel op bestelling kopen.
                            Om eerlijk te zijn, ik zie liefst wel graag het produkt vooraleer ik het zou kopen.
                            Vond het eerder een teleurstellende situatie. De uitleg die ik kreeg was voldoende maar er was dus praktisch niks om te laten zien.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Betrouwbare winkel Kempen

                              Oorspronkelijk geplaatst door jankovic Bekijk bericht
                              Vandaag dus eens langs geweest bij Studio 73.
                              Moet zeggen dat de aanwezigheid van camera's in de winkel zeer miniem was.
                              Vond het eerder een teleurstellende situatie. De uitleg die ik kreeg was voldoende maar er was dus praktisch niks om te laten zien.
                              Het is me inderdaad ook opgevallen dat ze bij Studio 73 na de verhuis een veel kleiner aanbod hebben. Je moet eigenlijk al elders gaan kijken naar een toestel dat je wil en daarna de prijs vergelijken met Studio 73.
                              Konijnenberg heeft meer keuze in de winkel.
                              Je kan natuurlijk ook naar de online shop van Studio73 gaan.
                              Fuji X-t2, Fuji X-t10, Fuji X-M1 en wat lenzen

                              Comment

                              Working...
                              X