Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alles leren over digitale fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Alles leren over digitale fotografie

    Hoi,
    Ik heb me onlangs een Canon 1100d aangeschaft.
    Aangezien ik een quasi echte leek ben in digitale fotografie kocht ik ook het boek 'Fotograferen met Canon 1100d' van Jeroen Horlings.
    Nu vind ik dit boek een beetje tegenvallen.
    Ik had nèt iets meer uitleg verwacht omtrent het manueel gebruik van dit toestel.

    Nu ben ik op zoek naar alle mogelijke info/cursussen-on-line/en dergelijke omtrent digitale fotografie.
    Belichting, witbalans, ISO, ... allemaal begrippen waar ik wel al van gehoord heb, die me soms iets meer zeggen, maar de ècht finesse, helaas neen.

    Alle tips voor een 'beginneling' zijn welkom

    Groetjes van een

  • #2
    Re: Alles leren over digitale fotografie

    "Alles" leren is wel héél ambitieus hè!! ;-)

    Ghoh, de handleiding van het toestel kan ook al heel verhelderend werken, maar eerlijk gezegd en ik heb ondertussen wel al ervaring met verschillende cursussen en opleidingen, het meeste leer je door het zélf te doen. Tijdens cursussen en opleidingen wordt er te weinig ingegaan op de techniek, men gaat ervan uit dat je de basis wel al hebt. Het enige voordeel dat ik van mijn studie heb is het feit dat je opdrachten krijgt en dus wel de praktijk in moet en je leert veel door je eigen fouten. Dus zelfstudie.
    Over online-dingen kan ik weinig raad geven, ik heb zelf al veel rondgeneusd op het net voor bepaalde info en die is wel goed te vinden.
    Ergens hier op BD staat wel een mooie uitleg over het verband tussen diafragma, sluitertijd en iso-waarden, maar ik weet vanbuiten niet direct waar.
    Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

    Comment


    • #3
      Re: Alles leren over digitale fotografie

      Ga eens op D-town TV kijken, daar 127 afleveringen over fotografie. Weliswaar veel over Nikon, maar sluitertijd, diafragma, iso en wb verschillen niet zoveel. Mogelijk moet je met de handleiding nog een vertaalslag maken.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment

      Working...
      X