Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ideale combinatie voor Myanmar ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ideale combinatie voor Myanmar ???

    Voor volgend jaar heb ik een reis naar Myanmar in het vooruitzicht.
    Ik zou daar landschappen maar VOORAL de kleurrijke bevolking willen fotograferen.
    Hiervoor ben ik op zoek naar een goede lens of een combinatie van lenzen.
    Wat raden jullie mij aan ongeacht rekening te houden met enig budget?
    Ik ben nu in het bezit van een Nikon D7000 + 18-200mm II VR.
    Zou eventueel een 50mm 1.8 of 1.4 me daar van pas komen?

  • #2
    Re: Ideale combinatie voor Myanmar ???

    De 50mm 1.8 heb ik op mijn laatste reis (Indonesië) uitsluitend gebruikt voor portretten.
    Mijn cropfactor x1.5 zorgde ervoor dat ik niet té dicht bij de personen moest staan.
    De lichtgevoeligheid zorgde ervoor dat je de sfeer goed weet te pakken in minder goede lichtomstandigheden, bvb ergens binnen.
    Het feit dat het zo'n klein lensje is, zorgt er ook voor dat de mensen zich niet overdonderd voelen.
    De 1.4 zal natuurlijk nog beter zijn

    Comment


    • #3
      Re: Ideale combinatie voor Myanmar ???

      Ik heb bij mijn D7000 een nikon 35mm 1.8 gekocht.
      Ik ga regelmatig op uitstap met uitsluitend deze lens. Kun je binnen gebruiken, kan je bijna alles mee fotograferen, is licht & klein, ...
      Nikon D700 ; D7000 ; Sigma 17-35 2.8-4 ; Nikon 50mm 1.8 ; Sigma 70-200 2.8

      Comment


      • #4
        Re: Ideale combinatie voor Myanmar ???

        Je gaat ook een serieuze breedhoek nodig hebben; veel tempels zijn vrij groot en niet overal kan je achteruit.
        Voor Myanmar heb je een vrij volledig gamma aan lenzen nodig: landschap, portret, architectuur...
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #5
          Re: Ideale combinatie voor Myanmar ???

          Ik zat zelf ook te denken aan de combinatie Nikkor AF-S 17-55mm 2.8 + Nikkor 70-300mm.
          Gaat dit mij aanzienlijk meer kwaliteit opleveren t.o.v. de 18-200mm ??
          Is het in dit geval dan nog nodig om een 50mm aan te schaffen ??

          Comment

          Working...
          X