Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Graag commentaar op aankoopplan zoomlens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Graag commentaar op aankoopplan zoomlens

    Mijn Canon 350D wordt kortelings vervangen door een 650D. (Canon CF kaart slot is kapot en is te duur om te vervangen; ik hou het toestel wel als 2-de toestel waar de kinderen mee mogen experimenteren).
    Ik heb een Sigma f1.4 50 mm, een 18-55 kitlens (die ik niet zo goed vind) en een Canon 90-300 f 4.5-6.3.
    Ik denk er aan om een Canon 15-85 mm f 3.5 - 5.6 bij te kopen.
    Ik had even getwijfeld voor een Tamron 18-270 maar vrees dat de beeldkwaliteit zal tegenvallen in vergelijking met de 15-85.
    Mijn onderwerpen zijn gevarieerd; niet op een specifiek doel gericht. Landschap (panorama's), vakantie (plonsacties aan het zwembad of riviertjes), huisdieren (katten en paarden), familiefeestjes, ... .
    Budget is niet onbeperkt maar het mag wel een goede lens zijn.
    Iemand commentaar ? Tegenvoorstel voor de 15-85 ? Positieve of negatieve ervaring met de 15-85 ?
    Dank voor uw tijd.

  • #2
    Re: Graag commentaar op aankoopplan zoomlens

    Ik heb hem zelf nooit gehad, maar wel in de winkel uitgetest, en ik vond hem stukken beter dan de 17-85 die ik eerst had. Ook de reviews zijn er zeer positief over.
    En ik weet niet of het iets voor jou is, maar ik zou ook de 17-55 2.8 eens bekijken.
    Last edited by MikeNeyens; 28 oktober 2012, 18:34.
    Canon 50D, Sigma 17-50 2.8, canon 70-300 IS, 430EXII, Cactus triggers en wat filters...
    Panasonic GH3 met 14-140

    Comment


    • #3
      Re: Graag commentaar op aankoopplan zoomlens

      Heb je de 18-55 met of zonder IS ? De gene met IS is eigenlijk zo slecht nog niet. Hier zijn echt goede resultaten mee te behalen, maar neemt niet weg dat de 15-85 van een totaal ander level is als je deze goed gebruikt.

      Mijn keuze zal ook zijn Canon 15-85 of de 17-55

      de 18-2** serie heeft mij altijd teleur gesteld of dit nu Canon Tamron of Sigma is.

      Door zoek het forum eens voor ervaringen. En je zult er heel veel vinden ;-)

      Comment


      • #4
        Re: Graag commentaar op aankoopplan zoomlens

        Omdat je al een lichtsterke prime hebt ben je beter met het grote bereik van de 15-85.
        15mm is een stuk breder dan 18, en 85 een handige tele.
        Voor vakanties zal je geen probleem hebben met f:5.6 en voor familiefeestjes geeft bouncen met een externe flitser dikwijls veel betere resultaten dan met beschikbaar licht.

        Comment


        • #5
          Re: Graag commentaar op aankoopplan zoomlens

          Ik heb een aantal maanden geleden mijn kitlens 18-55 IS vervangen door de 15-85 IS USM en heb er geen moment spijt van gehad. De lens is snel en stil en levert zeer mooie afbeeldingen. Reden van aankoop was mede vanwege het mooie bereik waardoor hij een ideale walkaround lens is. Het verschul van 15mm tov18mm is echt opvallend groot (had ik niet verwacht) en 55-85 is met name tijdens de vakantie erg goed bevallen. Veel mensen wijzen naar mijn mening te snel naar de 17-55 die zeer goed is en lichtsterker maar ik vind de 15-85 toch veel meer allround.

          Comment

          Working...
          X