Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 70-200 L f4 is usm: versie 2?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 70-200 L f4 is usm: versie 2?

    Hallo iedereen,

    Voor de canon L 70-200 f2.8 is USM bestaat er ondertussen al een tweede versie; weet iemand of er ook plannen zijn voor de f4 in die richting?

    Ik wil namelijk eentje kopen, maar zou jammer zijn als er dan recent een nieuwe versie op de markt komt.

  • #2
    Re: Canon 70-200 L f4 is usm: versie 2?

    Er zijn geen geruchten. http://www.canonrumors.com

    Denk dat je voorlopig geen vervanger hoeft te verwachten
    objectief is uit November 2006. Objectieven heb een langere life cycle dan camera's ;-)

    Non IS versie van de f/4 - September 1999
    Non IS versie van de f/2.8 - March 1995

    Comment


    • #3
      Re: Canon 70-200 L f4 is usm: versie 2?

      Bedankt voor de info Apple.

      Ik wist niet dat de 2.8 vier jaar eerder uitgekomen is dan de 4, weer iets bijgeleerd.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 70-200 L f4 is usm: versie 2?

        Ik zou ook niet weten waarom ze een versie 2 zouden moeten uitbrengen trouwens. De huidige f4 IS is al een uitmuntende objectief, zowel qua scherpte als AF (snelheid) als IS systeem.

        Dan kan ik nog wel een aantal andere Canon objectieven bedenken die eerder toe zijn aan een vernieuwde versie...
        www.indetailfotografie.nl

        Comment


        • #5
          Re: Canon 70-200 L f4 is usm: versie 2?

          Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
          Ik zou ook niet weten waarom ze een versie 2 zouden moeten uitbrengen trouwens. De huidige f4 IS is al een uitmuntende objectief, zowel qua scherpte als AF (snelheid) als IS systeem.

          Dan kan ik nog wel een aantal andere Canon objectieven bedenken die eerder toe zijn aan een vernieuwde versie...
          ja, maar ik las toch ook dat de 2.8 een uitstekend objectief was, daar hebben ze versie II van uitgebracht?
          Of waren er voor de 2.8 toch bepaalde zaken die beter konden?

          Comment


          • #6
            Re: Canon 70-200 L f4 is usm: versie 2?

            Probleem met die versie II en III is dat die 'I' ook meestal staat voor de factor van vermenigvuldiging van de aankoopprijs

            Zie de5D I, II en III...

            Is de kwaliteit even veel veranderd? Verbeterd waarschijnlijk wel, maar prijs/kwaliteit?

            Met gevaar op veel commentaar: niet iedereen drukt zijn foto's op A3 en A2, A1 af, dus is zo een grote kwaliteit steeds nodig?

            Op mijn 22 inch scherm zijn mijn 7D foto's met 70-200 f/4 is en 17-55 f/2.8 is scherp met mooie achtergrond en met lightroom haal ik de kwaliteit van mijn RAW foto's nog een ferm stuk naar boven. Verleden jaar heb ik meegetrokken voor een huwelijksalbum in A3 en het verschil met mijn nog meer ervaren collega met zijn D700 was slechts in details op te merken. De mijne mochten er gerust tussen staan.
            Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

            Comment


            • #7
              Re: Canon 70-200 L f4 is usm: versie 2?

              Laten we het hier niet over de prijs hebben. TS heeft het hier niet over ;-)
              Of iemand het de prijs waard vind blijft voor ieder een persoonlijke keuze en voor ander een ellenlange discussie

              Zelf ben ik overgestapt van een f/4 IS naar een f/2.8 IS II. En ik merk wel degelijk veel verschil. En nee niet enkel in mijn beurs. Voor mij maakte de f/4 tegenover de f/2.8 toch een behoorlijk verschil. Ook dit is voor ieder persoonlijk of ze de f/2.8 nodig hebben.

              De f/4 IS blijft een top objectief !!

              Comment


              • #8
                Re: Canon 70-200 L f4 is usm: versie 2?

                Moest jij het verschil niet merken: 't zou spijtig zijn...

                Maar jij bent niet alleen overgestapt van een versie I naar II, maar ook van een f/4 naar f/2.8, dus dat is een dubbele upgrade

                Die prijsopmerking was trouwens niet alleen naar de TS gericht maar een algemene bedenking naar de 'nieuwe' versies: prijs gaat niet een paar honderd euro naar boven maar behoorlijk meer. Je moet je 'oude lens' al heel duur kunnen verkopen om de helft te hebben van de aankoopprijs van de nieuwe versie. Waarom is de prijssetting altijd zo hoog?

                Een professioneel zal zijn investering probleemloos verhalen op zijn klanten. Een amateur echter... zonder te spreken van een student!
                Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 70-200 L f4 is usm: versie 2?

                  Offtopic: Verschil van I en II vond ik persoonlijk ook aanzienlijk. Leende hiervoor vaak de versie I. De IS van de II is toch wel stuk beter scherpte is al stuk beter over het hele bereik en zeker ook aan de randen. Of een upgrade het waard is voor een amateur moet ieder voor zich zelf bepalen. Voor mij als hobbyist was het de upgrade wel waard (voor mij is het een beetje uit de klauwen gelopen hobby )

                  Verwacht op korte termijn binnen 1 a 2 jaar geen vervanger voor de f/4 IS, maar heb geen glazenbol en is altijd lastig te voorspelen wat een bedrijf zoals Canon gaat doen. Canon Rumors zit nog wel eens goed met haar geruchten.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 70-200 L f4 is usm: versie 2?

                    Er is niets mis met de Canon 70-200 f4 L IS, daarom heeft Canon ook niet echt een reden om nu al aan een nieuwere versie te werken.
                    Het is een lens die nog niet zo heel erg lang op de markt is.

                    De oude Canon 70-200 f2,8 L IS had wel een probleem, die was niet zo heel scherp met het diafragma volledig open, daar was dus wel een flinke verbetering mogelijk.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment

                    Working...
                    X