Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Valse advertenties op 2dehands.be lokken klanten naar oplichter poelectro.com

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Valse advertenties op 2dehands.be lokken klanten naar oplichter poelectro.com

    Denkelijk niks nieuws onder de zon maar pas nu valt mij dit op:
    - Op 2dehands.be verschijnt een advertentie voor een D7000 (of andere product). Het toestel is vrij nieuw en de vraagprijs ligt 50 tot 100 euro onder de gebruikelijke marktprijs. Er kan niet geboden worden.
    - Als je een mailtje stuurt krijg je een bericht terug dat het toestel net verkocht is. De verkoper raadt echter aan eens op poelectro.com te kijken want daar kocht hij en er loopt nu een tijdelijke promotie.
    - Als je zo onvoorzichtig bent daar te kopen ben je je geld kwijt zonder ooit een camera te zien.
    - Na enkele dagen verdwijnt de advertentie maar een andere versie met andere foto's en een andere naam van verkoper duikt op.
    - Na enkele weken recycleert men de advertentie. Ik heb inmiddels al 3 keer dezelfde foto van een D7000 op een vensterbank op de tweede verdieping van een huis gezien. 'Bonita' uit Wijnegem vraagt momenteel 600 euro voor haar D7000 via variant 2 van die advertentie.

    Blijkbaar doet de oplichter dit voor een aantal producten - andere voorbeelden van de werkwijze staan op deze pagina.

    Zelf heb ik me niet laten vangen maar er zijn volgens bovenstaande site wel al wat mensen bedrogen. BD pagina's staan dikwijls hoog in de Google zoekresultaten. Hopelijk vinden anderen dit bericht vóór ze tot een aankoop overgaan.
    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

  • #2
    Re: Valse advertenties op 2dehands.be lokken klanten naar oplichter poelectro.com

    Op z'n minst melden aan ecops als je het mij vraagt.
    http://www.myricreaties.be

    Comment


    • #3
      Re: Valse advertenties op 2dehands.be lokken klanten naar oplichter poelectro.com

      Klassieke oplichting die in deze vorm al zeer lang mee gaat. Alleen de namen en URL veranderen. Camera's, smartphones e.d. zijn prima lokkertjes.
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

      Comment


      • #4
        Re: Valse advertenties op 2dehands.be lokken klanten naar oplichter poelectro.com

        Oorspronkelijk geplaatst door Rikkie Bekijk bericht
        Op z'n minst melden aan ecops als je het mij vraagt.
        vindt ik ook
        groetjes Ingrid

        Comment


        • #5
          Re: Valse advertenties op 2dehands.be lokken klanten naar oplichter poelectro.com

          Je moet maar eens kijken naar de D700 en 800 op aanbod.be.
          De 2e hands markt wordt gewoon verziekt, een tiental jaar geleden kocht en verkocht ik wel eens wat.
          Maar dat is nu niet leuk meer.
          De helft is oplichting. Dit ook al meerdere malen gemeld maar dat is dweilen met de kraan open.

          Ruud
          Met de vriendelijke groeten, Ruud.

          Comment

          Working...
          X