Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop- check canon40d + lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop- check canon40d + lenzen

    Hallo iedereen,

    Graag nog even een kleine checkup.

    Na veel lezen, uiteindelijk gekozen om toch te beginnen met een oudere body in occasie, en meteen goede objectieven te kopen.

    Wat denken jullie van de volgende set: body de canon 40d.
    Lenzen zijn de Tamron 17-50 mm f2.8 SP AF XR IF en canon 70-200L f4 IS.
    Materiaal ongeveer 4 jaar oud, maar alles in zeer goede staat (body heeft 5000 clicks). dozen en facturen zitten erbij. Battery-grip en accu's zijn er ook bij.

    Combinatie zou mij 1100 euro kosten. Is dit een correcte deal volgens jullie?

    Zijn er aandachtspunten waar ik op moet letten bij aankoop? Ben een absolute leek.

  • #2
    Re: Aankoop- check canon40d + lenzen



    op deze link vind je wat tweedehands richtprijzen. Als ik het zo bekijk is dit een redelijke deal.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop- check canon40d + lenzen

      Dit is al een serieuze combinatie en de prijs bederft het niet. Doen.
      Fotografie is leren kijken.
      http://johanluyckx.weebly.com

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop- check canon40d + lenzen

        Ik heb die Tamron lens voor mijn Sony camera, en die is echt wel goed!

        Ga het boeltje bekijken, test het, en als er geen str aan de knikker is, kopen!
        Prijs is redelijk denk ik.

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop- check canon40d + lenzen

          ik heb zelf ook deze body en lenzen... super om mee te starten...5.000 clicks lijkt me echter zeer weinig voor een body van 4 jaar oud....best checken met eosinfo (google maar eens daarop)
          nikon coolpix s9100

          Comment


          • #6
            Bedankt voor de reacties iedereen!

            5000 clicks is idd zeer weinig, ga dit zeker nakijken met EOSinfo.

            Ivm de keuze voor canon 40d; ik heb bezoek gebracht aan fotowinkel en daar raade men mij de 40d af ten nadele van de 50d. Omdat de 50d meer megapixels heeft een een cmos sensor van de tweede generatie. Is het verschil echt zo groot?

            Ik ben een beginner, en wil verstandig omgaan met het budget: ik kies bewust voor een ouder toestel, maar wel in uit het "prosumer"-gamma. Door veel lezen, merk ik immers dat beginners toch vaak niet de helft van de functies van hun toestel gebruiken.

            Winkel sprak ook van 175 euro waarde voor een 40d, maar voor die prijs vind ik ze niet hoor.

            Comment


            • #7
              Re: Aankoop- check canon40d + lenzen

              Oorspronkelijk geplaatst door FloR81 Bekijk bericht
              Bedankt voor de reacties iedereen!

              5000 clicks is idd zeer weinig, ga dit zeker nakijken met EOSinfo.

              Ivm de keuze voor canon 40d; ik heb bezoek gebracht aan fotowinkel en daar raade men mij de 40d af ten nadele van de 50d. Omdat de 50d meer megapixels heeft een een cmos sensor van de tweede generatie. Is het verschil echt zo groot?

              Ik ben een beginner, en wil verstandig omgaan met het budget: ik kies bewust voor een ouder toestel, maar wel in uit het "prosumer"-gamma. Door veel lezen, merk ik immers dat beginners toch vaak niet de helft van de functies van hun toestel gebruiken.

              Winkel sprak ook van 175 euro waarde voor een 40d, maar voor die prijs vind ik ze niet hoor.
              De sensor van de 50D heeft meer pixels en dus iets meer resolutie, maar op gebied van ruis of AF is er geen verschil (nada 2e generatie).
              Ook het display achteraan heeft meer pixels zodat je beter kan beoordelen of je foto echt scherp is.
              Hij heeft ook AF microadjust om evt afwijkingen tussen body en lens bij te regelen (maar hoogstwaarschijnlijk heeft de combinatie die je koopt geen probleem).

              Ik gebruik nog regelmatig een 40D naast een 7D en ik voel niet dat er slechtere fotos uitkomen (7D is wel beter van AF).

              De prijs is realistisch (zonder grip) en is nu zo laag dat je er volgend jaar nog wel 150 voor krijgt als je een nieuwe(re) body koopt.

              Het gebruiksgemak, de snelheid en de grootte van de zoeker van een prosumer is inderdaad groter dan van een consumerbody.

              Je kan natuurlijk ook beginnen met een minimale set 1100D met 18-55 IS en 55-250 IS.
              Dat kost je ong 450 EUR minder en daar kan je perfect gelukkig mee zijn, maar het is op vlak van lichtsterkte, bouw, beeldkwaliteit minder dan wat je wordt aangeboden.
              Alleen de 70-200 f:4 IS kost al bijna zoveel nieuw.
              Doe het alleen als je daarvoor gaat (en het plan hebt later uit te breiden).

              let op: L-lenzen kunnen tot verslaving leiden
              Last edited by palombian; 26 oktober 2012, 13:00.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                De sensor van de 50D heeft meer pixels en dus iets meer resolutie, maar op gebied van ruis of AF is er geen verschil (nada 2e generatie).
                Ook het display achteraan heeft meer pixels zodat je beter kan beoordelen of je foto echt scherp is.
                Hij heeft ook AF microadjust om evt afwijkingen tussen body en lens bij te regelen (maar hoogstwaarschijnlijk heeft de combinatie die je koopt geen probleem).

                Ik gebruik nog regelmatig een 40D naast een 7D en ik voel niet dat er slechtere fotos uitkomen (7D is wel beter van AF).

                De prijs is realistisch (zonder grip) en is nu zo laag dat je er volgend jaar nog wel 150 voor krijgt als je een nieuwe(re) body koopt.

                Het gebruiksgemak, de snelheid en de grootte van de zoeker van een prosumer is inderdaad groter dan van een consumerbody.

                Je kan natuurlijk ook beginnen met een minimale set 1100D met 18-55 IS en 55-250 IS.
                Dat kost je ong 450 EUR minder en daar kan je perfect gelukkig mee zijn, maar het is op vlak van lichtsterkte, bouw, beeldkwaliteit minder dan wat je wordt aangeboden.
                Alleen de 70-200 f:4 IS kost al bijna zoveel nieuw.
                Doe het alleen als je daarvoor gaat (en het plan hebt later uit te breiden).

                let op: L-lenzen kunnen tot verslaving leiden
                Prachtig die laatste zin ik moet bekennen dat ik gisteren al het gevoel had dat dit wel eens een nieuwe verslaving kon worden. Begin al aardig mijn weg te vinden in het lenzen-verhaal, en de verleiding is er idd snel om beter en beter (dus ook duurder) te gaan.

                De verkoper raadde ook aan om naar 2.8 te gaan voor de tele, maar die zijn ook wel stukken duurder. Zijn voorstel was een sigma. Nu goed, later kan er nog altijd uitgebreid worden. Ik wil die tele vooral overdag gebruiken, dus ga beginnen met 4.0, bovendien heb ik nu ook IS.

                Bedankt voor info ivm vergelijking 40d en 50d. Er blijkt dus wel verschil in display, maar idd later kan ik nog uitbreiden naar betere body, mijn focus ligt nu vooral op de lenzen (die kan ik overzetten).

                Ivm het nemen van eos1100: heb er nu zo eentje in mijn handen gehad, en het verschil met een xxxd valt nog mee, maar het gevoel tov een xxd is toch wel groot en voor mij de moeite waard!

                Comment


                • #9
                  Re: Aankoop- check canon40d + lenzen

                  OK jongens, ik ben blij dat ik kan zeggen dat ik vandaag de deal heb afgerond: heb een canon 40d met 6000 clicks (eosinfo), 8GB kaart, battery-grip, tamron 17-50 2.8 en de canon 70-200 met IS in bezit.

                  Nu aan de slag! :-)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aankoop- check canon40d + lenzen

                    proficiat met je aankoop. deze zal je jezelf zeker niet gaan beklagen!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aankoop- check canon40d + lenzen

                      Oorspronkelijk geplaatst door FloR81 Bekijk bericht
                      OK jongens, ik ben blij dat ik kan zeggen dat ik vandaag de deal heb afgerond: heb een canon 40d met 6000 clicks (eosinfo), 8GB kaart, battery-grip, tamron 17-50 2.8 en de canon 70-200 met IS in bezit.

                      Nu aan de slag! :-)
                      Proficiat hoor. Ikke jaloers .Moet nog wat sparen om te kunne upgraden..
                      perman
                      canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                      Comment

                      Working...
                      X