Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe lens Canon 450D (vervanging kit lens)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe lens Canon 450D (vervanging kit lens)

    Ik bezit op heden volgende lenzen voor mijn Canon 450D:
    - Canon kit lens 18-55
    - Canon 50mm F1.8
    - Canon 10-22mm

    Ik wens mijn kit lens nu te vervangen door een nieuwe lens van superieure kwaliteit. Wat denken jullie dat de beste optie is:
    - 17-55 f2.8
    - 24-70 f2.8 L
    - 24-105 f4 L

    Voorlopig neig ik naar de 17-55, gezien de 24-70 blijkbaar zeer zwaar is (ik gebruik camera voornamelijk op reis). Verder lees ik overal dat deze lens voor crop camera's eigenlijk 'beter' is dan de 2 L-lenzen.

    Of denken jullie dat ik eigenlijk perfect verder kan met alleen de 10-22mm en 50mm?

    Bedankt voor jullie feedback!

  • #2
    Re: Nieuwe lens Canon 450D (vervanging kit lens)

    Zelf zou ik kiezen voor de Canon 17-55 f/2.8 IS.

    De 24-70 f/2.8 (versie 1) heb ik zelf nooit echt geweldig gevonden. Dan zou ik zelf eerder kiezen voor de 24-105, maar persoonlijk blijft mijn voorkeur toch gaan naar de Canon 17-55 op een crop body. (neem aan dat je niet de nieuwe versie bedoeld van de 24-70 II deze vind ik persoonlijk erg goed, maar toch voor crop de 17-55)

    Gebruikte de 24-105 eigenlijk nooit meer op de crop body (7D) nadat ik de 17-55 had gekocht.

    Of je perfect verder kunt met de combinatie 10-22 en 50 kun alleen jij zelf beantwoorden. Wij kunnen alleen aangeven of wij het zelf prettig vinden werken, maar jij moet er goed mee uit de voeten kunnen. Ik zou het zelf niet prettig vinden. Ik vind juist het bereik van 17 t/m 200 mm prettig werken op een crop body.

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe lens Canon 450D (vervanging kit lens)

      Ter vervanging van mijn kitlens heb ik de 15-85 lens gekocht van Canon, naar mijn mening de perfecte walkaround lens. De lenzen die je zelf aanhaalt zou ik de 24-... lenzen niet nemen, je gaat naar mijn mening je huidige bereik tussen 18 en 24mm missen of je moet regelmatig willen wisselen met de 10-22mm. De 17-55 zou een alternatief kunnen zijn maar ik had wat minder behoefte aan een heel erg lichtsterke lens plus ik wilde graag net wat meer bereik aan beide uiteinden.

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe lens Canon 450D (vervanging kit lens)

        Ik zou zeker ook eens kijken naar de Sigma 17-50 f/2.8 OS HSM, het verschil in prijs met de Canon is groot, maar het verschil in kwaliteit is heel wat kleiner.
        70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe lens Canon 450D (vervanging kit lens)

          De Canon 15-85 is ook een mooie optie. Deze helemaal vergeten.
          De Sigma vind ik persoonlijk toch wel een stuk minder dan de Canon. Dit betekend niet dat die slecht is trouwens ;-)

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe lens Canon 450D (vervanging kit lens)

            Voorlopig neig ik naar de 17-55, gezien de 24-70 blijkbaar zeer zwaar is (ik gebruik camera voornamelijk op reis).
            Zonder discussie een goede lens, maar het is al een redelijk groot beest.

            Ben je zeker dat je op reis niet meer tele nodig hebt dan 55mm ?

            85mm is al een stuk beter, tenzij je er bv een 70-200 f:4 bij neemt.

            Comment

            Working...
            X