Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto web album

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • foto web album

    hallo mensen
    was een hele tijd afwezig
    maar ondertussen heel en heel veel foto's genomen
    ik maak van alle foto's, foto boeken maar had graag ook een "online fotoalbum " gemaakt

    kan ik dit ?
    en hoe doe ik dit ?

    ik zag al prachtige albums

    maar ben beetje leek in het maken van " web albums"

    kunnen jullie mij verder helpen ?

    alvast hele erg bedankt

    caoline

  • #2
    Re: foto web album

    Ik heb mijn eigen webruimte geregeld. Voor het uploaden van mijn albums gebruik ik jalbum. Het heeft veel verschillende soorten albums. Je kan ze desgewenst nog naar eigen wens aanpassen. Ze bieden ook de mogelijkheid voor webruimte. Het kan gratis(met reclame) of tegen betaling.
    Ik ben vandaag aan het testen met een andere skin. ( zie test forum : exif ... )
    Ben er zeer tevreden mee.
    Website: cameraobschuura.nl
    Twitter: @CameraObSchuura
    FaceBook: Cameraobschuura

    Comment


    • #3
      Re: foto web album

      Als je zelf geen website wil maken, dan kan je bijvoorbeeld bij Smugmug terecht om je foto's online te zetten.
      Het goedkoopste abonnement kost 40 dollar per jaar, ik heb het abonnement van 60 dollar per jaar.
      Je kan er zoveel foto's zetten als je wil.

      Er zijn nog mogelijkheden, maar toen Fotopic er plots mee ophield heb ik wat gezocht en ben ik uiteindelijk bij Smugmug uitgekomen.
      Na een test (je kan Smugmug gratis uitproberen) heb ik vrij snel beslist om daarvoor te kiezen, en ik heb er nog geen spijt van gehad.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: foto web album

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Als je zelf geen website wil maken, dan kan je bijvoorbeeld bij Smugmug terecht om je foto's online te zetten.
        Het goedkoopste abonnement kost 40 dollar per jaar, ik heb het abonnement van 60 dollar per jaar.
        Je kan er zoveel foto's zetten als je wil.

        Er zijn nog mogelijkheden, maar toen Fotopic er plots mee ophield heb ik wat gezocht en ben ik uiteindelijk bij Smugmug uitgekomen.
        Na een test (je kan Smugmug gratis uitproberen) heb ik vrij snel beslist om daarvoor te kiezen, en ik heb er nog geen spijt van gehad.
        +1. Ook een liefhebber van smugsmug.
        [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

        Comment


        • #5
          Re: foto web album

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Als je zelf geen website wil maken, dan kan je bijvoorbeeld bij Smugmug terecht om je foto's online te zetten.
          Het goedkoopste abonnement kost 40 dollar per jaar, ik heb het abonnement van 60 dollar per jaar.
          Je kan er zoveel foto's zetten als je wil.

          Er zijn nog mogelijkheden, maar toen Fotopic er plots mee ophield heb ik wat gezocht en ben ik uiteindelijk bij Smugmug uitgekomen.
          Na een test (je kan Smugmug gratis uitproberen) heb ik vrij snel beslist om daarvoor te kiezen, en ik heb er nog geen spijt van gehad.
          hallo

          dank jullie

          heb even naar jalbum gaan en naar smugmug

          zal eens smugmug uitproberen

          heb wel nog een vraagje
          misschien stom, maar oké, zal maar vragen

          bedoeling is ook een beetje dat mensen , zoals familie ,eens naar mijn online foto album gaan zien

          kan ik dit vlot op die manier ?
          zonder ingewikkelde toestanden
          en kan onze bijvoorbeeld onze dochter niet meer inwoont gemakkelijk die link van mijn fotoalbum openen
          zonder ingewikkelde toestanden

          en wat als smugmug of eventueel jalbum er mee stopt

          is dan alle werk voor niets geweest?want tenslotte maak je van dit alles toch werk van
          ik bedoel: je kiest de mooiste foto's , je maakt een album
          bijvoorbeeld over de zee, ik heb prachtige foto's over de zee en zou dit willen in een album zetten en dan online zetten
          ik weet wel
          wie kijkt er daar naar ?
          maar bedoeling is om dit op een gemakkelijke manier te delen en op een manier die mooi oogt ...een manier die iets verteld...die mensen boeit, eventueel met tekst er bij

          oei
          veel vragen vrees ik

          alvast bedankt

          Comment


          • #6
            Re: foto web album

            Als Smugmug of Jalbum er mee stopt, en je hebt daar foto's online staan, dan zijn ze weg...
            Het is niet de bedoeling dat je zo'n album als back-up gebruikt.

            Je kan bij Smugmug aparte albums beveiligen met een wachtwoord, je kan ze zelfs "verstoppen" zodat ze niet te zien zijn in je album.
            Dan moet je wel elke keer die link doorsturen naar de familieleden.
            Er is zelfs een mogelijkheid om een online-album te maken waarbij je naam niet mee in de link staat, en die volgens Smugmug ook niet opgespoord wordt door Google en andere zoekmachines.
            Die optie heb ik onlangs gebruikt om een album met huwelijksfoto's online te zetten.
            De foto's van die huwelijksreportage staan dus niet gewoon op mijn website, de link moeten ze zelf doorsturen naar hun familieleden en kennissen.
            Voor de familiefoto's gebruik ik een wachtwoord zodat niet iedereen die zomaar kan bekijken (niet dat dat zo'n speciale foto's zijn, maar het leek mij toch beter om er een wachtwoord voor te gebruiken).

            Wie kijkt er naar die foto's?

            Als niemand weet dat je een online-foto-album hebt, dan komt er ook niemand kijken.
            Je moet er dus wel wat reclame voor maken.
            Als je hier bijvoorbeeld een foto van een bepaald onderwerp laat zien, en je hebt daar een album van gemaakt, dan moet je die foto's niet allemaal hier op het forum zetten, zet er dan gewoon bij dat ze nog meer foto's over dat onderwerp kunnen bekijken op je website als ze dat willen.
            Als je ergens foto's maakt, zorg er dan ook voor dat je kaartjes bij hebt met de link naar je website.
            Het gebeurt wel dat je tijdens het maken van de foto's iemand tegenkomt die interesse heeft in je werk, als je dan kaartjes kan uitdelen komen ze misschien wel kijken.

            Naar de familieleden stuur je gewoon een mailtje als je nieuwe familiefoto's online hebt gezet.

            Ik fotografeer hier in de buurt jaarlijks verschillende evenementen, elke keer dat ik daarvan foto's online zet zie ik dat duidelijk terug in de statistieken (ze kennen mij ondertussen wel).
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: foto web album

              Flickr of 500px, gratis tot een bepaald volume.
              70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

              Comment


              • #8
                Re: foto web album

                Hallo,

                Ik heb jAlbum aangeschaft en heb 'n eigen webruimte.
                Dat ziet er dan zo uit: albums
                jAlbum kan je volledig instellen zoals je zelf wil en als je de betalende versie neemt komt er nergens reclame in je albums ...
                Maar ik denk dat dit voor iedereen persoonlijke keuzes zijn.

                Jaja
                Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                Comment


                • #9
                  Re: foto web album

                  Caroline,

                  Zowel jaja ( van het voorgaande bericht) als ik hebben onze eigen webruimte. We werken beide met Jalbum en toch hebben wij een totaal verschillende site. Allen maar om aan te geven hoe Jalbum naar je eigen wensen is in te richten.
                  Website: cameraobschuura.nl
                  Twitter: @CameraObSchuura
                  FaceBook: Cameraobschuura

                  Comment


                  • #10
                    Re: foto web album

                    hallo mensen

                    dank je voor jullie goede uitleg en tips

                    allez, ben benieuwd hoor wat het zal worden als ik zo een online album maak en zie het al zitten

                    enkel nog één vraagje
                    moet ik een website hebben als ik smugmug of jalbum gebruik? ( moet nog eens goed uitzoeken wat ik zal gebruiken
                    want ik heb geen website
                    bedoeling is gewoon een online album te hebben

                    thanks hoor
                    en alhoewel ik heel veel foto's heb hier op mijn pc en al mooie albums heb gemaakt via Albelli is dit voor mij een nieuwe uitdaging en wie weet vinden er mensen bepaalde foto's mooi ..dat zou wel leuk zijn ..!
                    Last edited by carooootje; 28 oktober 2012, 22:12.

                    Comment


                    • #11
                      Re: foto web album

                      Smugmug is een website waar je alleen maar de foto's op moet zetten.
                      Er zijn heel wat mogelijkheden om je eigen pagina aan te passen.

                      Jalbum is een programma waarmee je zelf een website kan maken en onderhouden, je hebt dan wel een eigen webruimte nodig.

                      Ga naar de website van Smugmug, en probeer het gratis uit.
                      Als Smugmug niet naar je zin is, dan zoek je een andere oplossing.

                      Klik op "try us free" http://www.smugmug.com/
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: foto web album

                        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        Smugmug is een website waar je alleen maar de foto's op moet zetten.
                        Er zijn heel wat mogelijkheden om je eigen pagina aan te passen.

                        Jalbum is een programma waarmee je zelf een website kan maken en onderhouden, je hebt dan wel een eigen webruimte nodig.

                        Ga naar de website van Smugmug, en probeer het gratis uit.
                        Als Smugmug niet naar je zin is, dan zoek je een andere oplossing.

                        Klik op "try us free" http://www.smugmug.com/
                        Aanvulling op Black B@ndit: Jalbum bied ook de mogelijkheid voor webruimte http://jalbum.net/abonnement

                        Verder is het raadzaam om eerst te bedenken hoe je jouw plekje op het web wilt noemen.
                        www.caroootje.be ? Dan zit er imho niets anders op dan zelf web ruimte te kopen.
                        https://www.caroootje.webalbumaanbie...lijknummer.com ? Dan kan je bij Jalbum of smugsmug terrecht.

                        Wil je alleen je foto's laten zien en stel je geen prijs op eigen identiteit dan is Flickr.com of picasa.com ook nog een optie.

                        Bedenk van te voren ook hoeveel foto's je wilt plaatsen. (zowel in totaliteit als aantal per maand) Ik weet dat Flickr een beperkt aantal per maand toelaat.

                        Bedenk ook hoeveel geld je uit wilt geven aan het web album. Er zijn gratis oplossingen maar die hebben hun beperkingen of in aantal of reclame op je site.
                        Website: cameraobschuura.nl
                        Twitter: @CameraObSchuura
                        FaceBook: Cameraobschuura

                        Comment


                        • #13
                          Re: foto web album

                          ik las hier dat flickr en picasa ook een oplossing kan zijn
                          ik ken deze

                          is picasa onbeperkt ?

                          wat bedoel je met : " als je geen prijs stelt op eigen identiteit"? dat je geen eigen naam hebt?

                          maar kan je via deze ook albums online zetten zodat mensen je foto's zien?

                          ben naar alles eens gaan zien...veel mogelijkheden , veel keuzes

                          ik wil ook niet al te veel geld uit geven ..dat kan ik niet

                          dus wordt het ergens een keuze tussen gratis of weinig betalen en toch een web album maken zodat mensen mijn werk kunnen zien
                          of ik mijn werk naar mensen kan doorsturen in boeiende vorm

                          Comment


                          • #14
                            Re: foto web album

                            Oorspronkelijk geplaatst door carooootje Bekijk bericht
                            ik las hier dat flickr en picasa ook een oplossing kan zijn
                            ik ken deze

                            is picasa onbeperkt ?

                            wat bedoel je met : " als je geen prijs stelt op eigen identiteit"? dat je geen eigen naam hebt?

                            maar kan je via deze ook albums online zetten zodat mensen je foto's zien?

                            ben naar alles eens gaan zien...veel mogelijkheden , veel keuzes

                            ik wil ook niet al te veel geld uit geven ..dat kan ik niet

                            dus wordt het ergens een keuze tussen gratis of weinig betalen en toch een web album maken zodat mensen mijn werk kunnen zien
                            of ik mijn werk naar mensen kan doorsturen in boeiende vorm
                            Met eigen identitei bedoel ik da je je site zelf kan in delen qua kleur, groote van je foto, of je een slide show wilt, etc.

                            Via flickr en picasa zetnje de foto's ook online en kan (in principe) iedereen ze zien. Je kan het ook afschermen en prive zetten.

                            Als je niets uit wilt geven zou je eerst eens een flickr of picasa account kunnen aan maken. Ik ben zelf met flickr begonnen maar gestopt omdat ik niet genoeg foto's kwijt kon. Maar dat kwam omdat ik in 1keer (maand) veel foto's wilde posten.
                            Je kan dan via mail, facebook, twitter, etc. de linkjes delen van je nieuwe foto's.
                            mijn flickr

                            It's up to yours
                            Website: cameraobschuura.nl
                            Twitter: @CameraObSchuura
                            FaceBook: Cameraobschuura

                            Comment


                            • #15
                              Re: foto web album

                              hmmm

                              eens een album met één foto aangemaakt op picasa en een album met één foto aangemaakt op smugmug
                              toch verschil hoor
                              en ben beetje verkocht door die smugmug ) heel mooie presentatie en niet eens moeilijk

                              nog wat andere mogelijkheden bekijken
                              maar die smugmug is toch wel héél tof

                              en 60 dollar is nu ook zo veel niet

                              allez
                              nog even nadenken en uitzoeken )
                              want ben beetje twijfelaar

                              Comment

                              Working...
                              X