Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Student zoekt hulp en tips voor een shoot.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Student zoekt hulp en tips voor een shoot.

    Hey allemaal,

    Ik ben student op het RITS in Brussel (voor cameraman) en ik zou een fotoreeks moeten maken met het onderwerp 'verwondering'.
    Nu, ik heb mijn idee maar er komen een paar 'technische' dingetjes bij kijken waar ik nog niet over beschik.

    - Om te beginnen zoek ik een bruine foto achtergrond (vloer inclusief dus muur is geen optie) waar ik de foto's op kan maken.
    (een vriend van mij heeft een flits studio waar we waarschijnlijk gebruik van kunnen maken)

    - Ten 2de zoek ik modellen.. nu dat moeten geen fashion types zijn (het is mijn eerste shoot), gewoon mensen die met plezier
    even willen poseren voor de foto, en die dus wel hun gelaatsuitdrukking goed weten te controleren.
    • Belangrijk om te weten:
    • Er word kritiek geuid op godsdienst. meer bepaald op de onverdraagzaamheid tussen sommige Moslims en Joden.
    • Kinderen spelen een belangrijke rol in het verhaal. (een Joods en islamitisch kindje zijn vrinden met elkaar) zwaar tegen de zin van de ouders.
    • Ik zoek nog 2 mensen die Arabische roots hebben. (een kindje + een jongeman)


    - Als laatste zoek ik vooral tips; waar moet ik op letten (bij kindjes).
    Waar kan ik eventueel nog attributen vinden (typische kleding),...
    • Joodse gebedsriemen (tefilin)
    • Joodse kledij
    • Islamitische kledij


    U kan me indien je dat wil steeds een pm sturen of mij contacteren via volgende mail: dimitri.vdv@hotmail.com
    Dagen die ik vrij ben voor persoonlijk contact/shoot:
    25/10/na de middag - 26/10 - 27/10 - 28/10 - 1/11 - 2/11 - 3/11 - 4/11

    Ik zou het fijn vinden als iemand mij hier mee kon helpen.
    Alvast bedankt, Dimitri Van de Velde

  • #2
    Re: Student zoekt hulp en tips voor een shoot.

    Succes met deze RITS klassieker
    Heb die opdracht vorig jaar ook gedaan, meegeholpen voor mijn vriendin. Was niet zo complex als wat jij in gedachten hebt en toch zeer goed beoordeeld.
    Zorg vooral dat je de basisprincipes van 'over de as' gaan en zo niet over het hoofd ziet, de rest is minder belangrijk.
    Goeie shots zijn uiteraard ook noodzakelijk, maar dat moet niet meteen topfotografie zijn.

    Comment


    • #3
      Re: Student zoekt hulp en tips voor een shoot.

      Vraag eens aan vriendinnen of ze model willen zijn. Meestal veel leuker dan een zogenaamd "professioneel" model die je niet kent .

      Comment


      • #4
        Re: Student zoekt hulp en tips voor een shoot.

        Moderator Note: Verplaatst van Accessoires () naar Algemeen.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Student zoekt hulp en tips voor een shoot.

          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          Moderator Note: Verplaatst van Accessoires () naar Algemeen.
          Tja, sommige fotografen zien hun model als een accessoire

          Comment


          • #6
            Re: Student zoekt hulp en tips voor een shoot.

            @ Jeroen; het is eigenlijk wel waar wat je zegt maar ik zou heel graag iets 'interessantere' shoot willen houden. Gewoon voor mezelf.
            ik zou graag eens met licht spelen enzo.. en het verhaal dat ik wil weergeven is vind ik ook wel sterk en das moeilijk omdat zo te laten vallen he

            @ Jensdh; Ik zoek geen professioneel model hoor,... Ik heb mensen uit mijn vriendenkring voor de shoot, alleen dus 2 van Arabische afkomst niet.
            Dus ben jij of ken jij iemand met die looks en jij of zij staat graag op de foto laat me dan maar gerust iets weten.

            En om dan te reageren op Lesc en Jensdh nog eens... NEEN ik vind modellen geen accessoires. Het is ook door mijn hoofd geschoten dat ik het
            bericht verkeerd had geplaatst (nadat ik het verzonden had). Dus als een moderator het kan verplaatsen naar het gepaste forum; graag.

            Als er me dus nog iemand kan helpen.. Ik zou het appreciëren.
            Groetjes Dimitri

            Comment

            Working...
            X