Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe lens 2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuwe lens 2.8

    ik wil een 2.8 prime lens aanschaffen voor grotere afstand
    ik denk dat mijn keuze tussen
    Sigma AF 70-200mm f/2.8 EX DG APO OS HSM Nikon
    is deze een goei alternatief voor
    Nikkor AF-S VR 70-200mm f/2.8 G IF-ED Type II Zwart
    of toch voor deze gaan

  • #2
    Re: nieuwe lens 2.8

    je spreekt over een prime voor grotere afstand
    de lenzen die je aanhaalt, zijn geen prime-lenzen maar zoomlenzen

    als je in dit bereik wilt blijven, zou ik nog even wachten om ook de vergelijking te kunnen maken met de nieuwe tamron die eraan komt
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: nieuwe lens 2.8

      snap het wel niet echt,
      je wilt een prime en je stelt een zoom voor ?
      je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
      www.korandoke.be

      Comment


      • #4
        Re: nieuwe lens 2.8

        Oorspronkelijk geplaatst door SVIS Bekijk bericht
        als je in dit bereik wilt blijven, zou ik nog even wachten om ook de vergelijking te kunnen maken met de nieuwe tamron die eraan komt
        iemand een idee wanneer deze lens in de winkels zou moeten liggen ?
        vind er weinig info over op het net (uiteraard :-) ze is enkel nog maar aangekondigd)

        Comment


        • #5
          Re: nieuwe lens 2.8

          Oorspronkelijk geplaatst door johanbicke Bekijk bericht
          iemand een idee wanneer deze lens in de winkels zou moeten liggen ?
          vind er weinig info over op het net (uiteraard :-) ze is enkel nog maar aangekondigd)
          ik vermoed dat dit in de loop van volgend jaar zal worden, in ieder geval hoop ik toch
          Website: http://www.svisimaging.be

          Comment


          • #6
            Re: nieuwe lens 2.8

            Het is misschien ook de moeite waard om te wachten op de Nikon AF-S 70-200 F4 VRII die waarschijnlijk binnenkort aangekondigd zal worden?
            2x Nikon D3 en wat glas :)

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door nikon. Bekijk bericht
              Het is misschien ook de moeite waard om te wachten op de Nikon AF-S 70-200 F4 VRII die waarschijnlijk binnenkort aangekondigd zal worden?
              Klopt,

              Maar ik vermoed dat die qua prijs tussen enerzijds de sigma/tamron en anderzijds de nikon 2.8 zal zitten. Op internet heb ik al vermoedelijke prijzen gelezen van rond de 1500 dollar. Ben benieuwd.

              Comment


              • #8
                Re: nieuwe lens 2.8

                Oorspronkelijk geplaatst door johanbicke Bekijk bericht
                Klopt,

                Maar ik vermoed dat die qua prijs tussen enerzijds de sigma/tamron en anderzijds de nikon 2.8 zal zitten. Op internet heb ik al vermoedelijke prijzen gelezen van rond de 1500 dollar. Ben benieuwd.
                Het zal inderdaad iets rond de 1200 euro liggen vermoed ik.

                Comment


                • #9
                  Re: nieuwe lens 2.8

                  Oorspronkelijk geplaatst door nikon. Bekijk bericht
                  Het is misschien ook de moeite waard om te wachten op de Nikon AF-S 70-200 F4 VRII die waarschijnlijk binnenkort aangekondigd zal worden?
                  Lijkt mij niet voor iemand die een 2.8 lens zoekt.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: nieuwe lens 2.8

                    Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    Lijkt mij niet voor iemand die een 2.8 lens zoekt.
                    Als TS al het verschil niet weet tussen prime en zoomlens,mischien maakt het dan ook niet veel uit

                    Comment


                    • #11
                      Re: nieuwe lens 2.8

                      moest je effectief een prime willen en geen zoom dan zou ik eens kijken voor een canon 135mm f2 of een 200mm f2.8
                      A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                      Comment


                      • #12
                        Re: nieuwe lens 2.8

                        Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
                        moest je effectief een prime willen en geen zoom dan zou ik eens kijken voor een canon 135mm f2 of een 200mm f2.8
                        Zal natuurlijk fantastisch werken op een Nikon body...

                        Comment


                        • #13
                          Re: nieuwe lens 2.8

                          Oorspronkelijk geplaatst door Gandalf Bekijk bericht
                          Zal natuurlijk fantastisch werken op een Nikon body...
                          De eerste wel en de tweede niet
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #14
                            Jeetje... Alleen gezever over een verkeerde vraagstelling, maar uitleggen: Ho maar!

                            @TS:
                            Een 'prime' betekend vnl. dat de lens (beter = objectief) een vast brandpuntafstand heeft. Dus een 24, of 50 of bijv. 200 mm

                            De obejectieven waar jij naar verwijst zijn zoom-objectieven, omdat je zelf kunt bepalen (zoomen) welk brandpuntafstand je vanuit gelijkblijvende positie kunt gebruiken.

                            Met een prime kun je dus alleen zoomen door je benen te gebruiken.

                            Verder denk ik dat TS alleen maar een 'prima' lens wilt bezitten! Maak eens gebruik van de zoekfunctie op BD. Daar kun je zeker meer van opsteken.

                            'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

                            Comment


                            • #15
                              Re: nieuwe lens 2.8

                              Oorspronkelijk geplaatst door nikonias Bekijk bericht
                              Jeetje... Alleen gezever over een verkeerde vraagstelling, maar uitleggen: Ho maar!

                              @TS:
                              Een 'prime' betekend vnl. dat de lens (beter = objectief) een vast brandpuntafstand heeft. Dus een 24, of 50 of bijv. 200 mm

                              De obejectieven waar jij naar verwijst zijn zoom-objectieven, omdat je zelf kunt bepalen (zoomen) welk brandpuntafstand je vanuit gelijkblijvende positie kunt gebruiken.

                              Met een prime kun je dus alleen zoomen door je benen te gebruiken.

                              Verder denk ik dat TS alleen maar een 'prima' lens wilt bezitten! Maak eens gebruik van de zoekfunctie op BD. Daar kun je zeker meer van opsteken.

                              bedankt voor de reacties en rechtzettingen , ik dacht dat prime en al dat niet zoom 2.8 en lager lenzen hetzelfde was
                              het gaat me vooral om het AF 2.8 en snelle focus aangezien ik meer indoor en bij minder licht wil fotograferen en vooral sport
                              het is pas voor volgend jaar , dus de tamron kan nog miskien mee doen

                              Comment

                              Working...
                              X