Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

camera verkopen, onderhoudsbeurt zinnig?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • camera verkopen, onderhoudsbeurt zinnig?

    Na wat sparen, wikken en wegen heb ik een Canon 5D mkII gekocht. De filmfunctie van die camera gaf de doorslag. En Mediamarkt had een goede btw-actie.
    Ik had (heb eigenlijk nog steeds) de oude 5d. Die camera is nog steeds goed. Mijn zusje (studente, 23) wil graag mijn oude camera overnemen, over de prijs zijn we het eens, maar ik wil natuurlijk zorgen dat de camera tiptop is als ze hem uiteindelijk overneemt (ze heeft pas volgende maand geld, dat vind ik prima). Ik heb zelf de camera tweedehands gekocht, in 2009, via een fotozaak. Ik heb er niet absurd veel foto's mee gemaakt (20.000 ofzo) de camera is niet in extreme omstandigheden gebruikt, en de sensor is schoon etc.
    Nu vraag ik me af of ik de camera nog moet opsturen voor een onderhoudsbeurt naar Canon. Is dat de moeite waard? Wat doen ze bij zo'n beurt? Iemand ervaring?
    Ik hoor het graag.

  • #2
    Re: camera verkopen, onderhoudsbeurt zinnig?

    Voor de meeste apparaten geldt: "als het niet stuk is, probeer het dan niet te repareren".
    Met andere woorden, als je er afblijft, dan kan er ook niets stuk gaan terwijl je er aan begint te prutsen.

    De camera werkt zoals die moet, de sensor is zuiver, wat kan een hersteldienst dan nog verbeteren?
    Ze zullen wel een rekening maken om alles na te zien, want dat is wat je vraagt.
    Maar of de camera daar werkelijk beter van wordt, dat is een andere zaak...
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: camera verkopen, onderhoudsbeurt zinnig?

      dank je Black Bandit, dat is eigenlijk wat ik me ook afvroeg. Lopen ze de boel na, vinden ze misschien iets? daarom dacht ik eraan. Niet om de camera te verbeteren, dat is niet nodig, omdat ie goed is. Ik zou het vervelend vinden als er binnen nu en wat maanden toch een probleem mee zou ontstaan.

      Comment


      • #4
        Re: camera verkopen, onderhoudsbeurt zinnig?

        Oorspronkelijk geplaatst door Leetje Bekijk bericht
        dank je Black Bandit, dat is eigenlijk wat ik me ook afvroeg. Lopen ze de boel na, vinden ze misschien iets? daarom dacht ik eraan. Niet om de camera te verbeteren, dat is niet nodig, omdat ie goed is. Ik zou het vervelend vinden als er binnen nu en wat maanden toch een probleem mee zou ontstaan.

        dan zou het mij ten sterkste verwonderen dat het probleem nog uw schuld is...

        Comment


        • #5
          Re: camera verkopen, onderhoudsbeurt zinnig?

          Als er iets stuk moest gaan (niet door de schuld van je zusje), kan je toch nog altijd bijspringen in de kosten, het is niet dat je aan een wildvreemde verkoopt he...

          Comment

          Working...
          X