Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 5DII of Nikon D600

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 5DII of Nikon D600

    Heb nu ongeveer 8jaar een canon 400D met 50 1.8 en de 55-250 objectieven in gebruik.
    Men 17-55 2.8 is geneuveld en niet meer te herstellen.
    Intresse fotografie is landschappen, natuur en panorama's.
    Daarom zou ik willen overstappen naar een FF en wel een canon 5DII of een Nikon D600 met kit lens 24-85.
    Graag wat raad welk toestel het beste is voor mijn intesses in fotografie.

    Alvast bedankt voor opbouwende commentaar.

    Groetjes @

  • #2
    Re: canon 5DII of Nikon D600

    Ik ga je niet adviseren welk merk je moet kopen. beide zijn gewoon weg goed ;-)
    Wel kan ik je adviseren om ze eens vast te houden en door het menu heen te scrollen. En wat foto's te maken. Welke vind jij het prettigste werken ?

    Comment


    • #3
      Re: canon 5DII of Nikon D600

      Dit zegt zeker niet alles, maar tegelijk toch veel:

      Voor alle duidelijkheid, ik zou de D600 nemen.
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

      Comment


      • #4
        Re: canon 5DII of Nikon D600

        Persoonlijk hecht ik weinig waarde aan dit soort testen. Het gaat immers om je eigen ervaring met een camera !!
        Zelf heb het geluk gehad dat ik een D800 een lang weekend heb mogen testen tegen de 5D III. En dit heeft mij wel overtuigd dat dit soort cijfers mij niks meer zeggen.

        Alhoewel de 5D II toch wel een verouderd AF systeem heeft voor landschap voldoende. Houd er wel rekening mee dat je voldoende budget over houd voor een goed objectief. Bij mij persoonlijk gaat het glaswerk boven de camera.

        Comment


        • #5
          Re: canon 5DII of Nikon D600

          Oorspronkelijk geplaatst door Apple Bekijk bericht
          Persoonlijk hecht ik weinig waarde aan dit soort testen. Het gaat immers om je eigen ervaring met een camera !!
          Zelf heb het geluk gehad dat ik een D800 een lang weekend heb mogen testen tegen de 5D III. En dit heeft mij wel overtuigd dat dit soort cijfers mij niks meer zeggen.

          Alhoewel de 5D II toch wel een verouderd AF systeem heeft voor landschap voldoende. Houd er wel rekening mee dat je voldoende budget over houd voor een goed objectief. Bij mij persoonlijk gaat het glaswerk boven de camera.
          Verschil voor landschappen in dynamisch bereik en ruis tov de 5D mk2 is toch wel groot. De focus is ook beter op de D600.
          De beelden uit de D600 zullen dus beter uitzien (maar dat zegt natuurlijk niets over het beeld zelf hé ).

          Weet ook dat je altijd gewoon zal moeten worden aan een camera, de plaats van de knopjes, de opbouw van de menu's, enz.

          Comment


          • #6
            Re: canon 5DII of Nikon D600

            Dubbelpost..

            Comment


            • #7
              Re: canon 5DII of Nikon D600

              Bedankt voor jullie reacties.
              Heb wat rond gekeken en de beide camera's uitgeprobeerd, de Nikon D600 vind ik wel prettig om mee te werken.
              Niet te klein niet te groot, ligt me wel goed in de hand, daarom zou de Nikon men voorkeur zijn.
              Op aanraden van een verkoper de Nikon D7000 eens vast gehouden en bekeken lijkt me ook wel wat, met een lens van Nikon de AF-S DX 10-24 mm 3,5-4,5 G ED zou wel kunnen voor landschap en panorama's.
              D600 met kit lens 2439€, D7000 met de 10-24mm lens 1518€.
              Wat wel een verschil is van 921€ waar van ik een goed object extra kan aanschaffen.
              Men vraag daarom is dat ook zo, maar welk object er dan bij nemen?

              groetjes,

              Comment


              • #8
                Re: canon 5DII of Nikon D600

                Nikon 17-55 2.8! 2e hands nog goedkoper en zeer degelijk.
                D600 met 24-70 zou ideaal zijn , maar prijskaartje ken je wel .

                Comment

                Working...
                X