Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Algemene voorwaarden.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Algemene voorwaarden.

    binnenkort begin ik als fotograaf in bijberoep,
    ik ben momenteel alles aan het opstarten... website is in de maak, btwnummer in aanvraag, facturen enzovoort.

    maar nu struikel ik over die algemene voorwaarden en contracten.

    kun je die ergens verkrijgen zodat deze deftig opgesteld zijn volgens de wet?
    of moet je deze naar je eigen hand zetten (wat ik betwijfel).

    heb al eens op het internet gezocht maar ik kom telkens uit bij de federatie van fotografen in nederland... daar kun je zo'n formulier afhalen maar das dan met een nederlandse wet en dergelijke.

    grtz david

  • #2
    Re: Algemene voorwaarden.

    klikkerdeklik
    je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
    www.korandoke.be

    Comment


    • #3
      Re: Algemene voorwaarden.

      Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht

      juh dit had ik ook gevonden, maar zoals je ziet zijn dit allemaal contracten en voorwaarden van andere fotografen... moet ik dan serieus gaan stelen op hun website om aan zo'n documenten te geraken? :S

      grtz david

      Comment


      • #4
        Re: Algemene voorwaarden.

        nee hoor, maar door veelvoud deze contracten te bekijken.
        krijg je wel een idee, waar ge soms zelf niet aan denkt.


        grts
        je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
        www.korandoke.be

        Comment


        • #5
          Re: Algemene voorwaarden.

          Hallo David,

          Jij staat net iets verder dan ik... Ik ben erover aan het denken om te starten in bijberoep. Ben jij bij een ondernemingsloket geweest, welk dan? Is het een grote papierwinkel en hoeveel kost de inschrijving en de kwartaalbijdragen?

          Thx
          Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

          Comment


          • #6
            Re: Algemene voorwaarden.

            Hang niet te veel waarde aan die algemene voorwaarden. Niemand leest dat, en dat wordt pas van belang als je in de rechtbank staat.

            Hecht véél meer belang aan een deftige bestelbon, waarin je de echte klantafspraken noteert, en bv wat je doet als je ziek bent op de dag van een afgesproken reportage.

            De meeste problemen krijg je bij onduidelijke afspraken, en niet leveren wat je belooft.

            Comment


            • #7
              Re: Algemene voorwaarden.

              Beroepsfotografen v.z.w. is de beroepsorganisatie voor de professionele fotografen uit de sectoren portret, reportage, huwelijk, publiciteit, industrie en handel.


              Daar krijg je, ook als aspirant-lid, modelcontracten en dergelijke...
              www.135mm.be
              @135mm_leuven
              info@135mm.be

              Comment

              Working...
              X