Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

agfa geveart

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • agfa geveart

    Ik woon vlakbij de fabriek in Mortsel, en vroeg me af of ik film kan kopen in Mortsel zelf. Op de website vind ik absoluut niets. Zijn er mensen met ervaring met Agfa? Ik zoek dus een adres of een webpagina waar ik meer info kan vinden over het kopen van 35mm film.
    facesofecuador.com

  • #2
    Re: agfa geveart

    gewoon bij de fotovakhandel. Antwerpen heeft een heel goeie analoge vakhandel grobet weet wel niet of ze specifiek agfa hebben. Of online: agfa is agfaphoto geworden: http://www.agfaphoto.com tja, ik weet dat agfa op zich nog bestaat, maar ik dacht dat hun films/fotopapier nu door anderen gegoten werden. Adox? als je dat wil weten zal je iets dieper moeten graven, laat dan maar iets weten, dan kijk ik even mee. analoge film is verre van dood hoor!!!

    Tom
    De gustibus et coloribus non est disputandum
    Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

    Comment


    • #3
      Re: agfa geveart

      De filmafdeling van Agfa is morsdood. Het is eigenlijk een ingewikkelde zaak:

      Agfa zelf verkoopt geen fotografische film meer. Het schijnt dat ze nog steeds film maken voor luchtfotografie (dat was alleszins een aantal jaren geleden nog zo). Die film wordt door andere firma's nog tot 35mm versneden. Zo zijn heel wat films van Rollei eigenlijk van Agfa.

      Films met daarop 'Agfaphoto' hebben helemaal niets met Agfa-Gevaert te maken. Fujifilm maakt die.

      Dus als je op zoek bent naar de echte Agfa emulsies, dan moet je bij Rollei zijn.

      Zelf mis ik meer het papier van Agfa. De huidige beschikbare films van Ilford en Kodak zijn kwalitatief niet slechter.

      Comment


      • #4
        Re: agfa geveart

        ADOC MCC 110 en de ADOX MCP310/312 zouden het oude Agfa Multicontrast Classic moeten zijn, het is te zeggen, zelfde machines, zelfde "recept" (in de ruime zin van het woord) En ik dacht ook dat het adox was die de films verder maakte. Maar waar dan he? En wie giet ze, onder welke naam? Met welke basis emulsie? Zoveel plaatsen waar film gemaakt word zijn er niet meer
        De gustibus et coloribus non est disputandum
        Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

        Comment


        • #5
          Re: agfa geveart

          Dat film niet dood is weet ik goed genoeg. Ik schiet zelf nog heel wat filmrolletjes vol maandelijks, die ik dan ook zelf ontwikkel. Ik had het gewoon leuk gevonden als ik film kon schieten die hier om de hoek gemaakt word. Blijkbaar niet dus. Wel leuk om de "historie" van agfa te weten. Thx
          facesofecuador.com

          Comment

          Working...
          X