Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera met lensen gestolen en nu..........??????

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Camera met lensen gestolen en nu..........??????

    Twee weken geleden is er bij ons ingebroken en is er vanalles buit gemaakt, waaronder mijn Canon 60D met lensen en flitsers.

    Ik heb van de expert het schadebedrag gehoord en heb nu weer +/- 3000€ te besteden.

    Ik was over mijn spullen redelijk tevreden. Ik had de Canon 15-85 USM IS, de Tamron 70-300 VC USD, de Canon 50mm 1.8 en een Canon 85mm 1.8. Ik was de laatste tijd op zoek naar een iets lichtsterkere basis zoom ipv de 15-85 en een ultra groothoek in de trand van de 10-22 van Canon. Ik wilde ook graag een macrolens kopen maar was nog aan het oefenen met tussenringen voor de 50mm 1.8.

    Er was altijd 1 ding wat mij tegenviel en dat was het gesjouw met al die spullen.

    Nu zijn er de laatste tijd veel goede m43 systemen uitgekomen en begin ik te twijfelen over de overstap. Ik dacht aan de E-Pl5 of de OM-D beide van Olympus. Deze met bv 9-18 en 14-150 en 60mm F2.8 macro en misschien 45mm 1.8 of
    20mm 1.7 van panasonic.

    Een andere optie is juist het tegenovergestelde. Ik neem het sjouwen voor lief en ga voor full frame en begin gewoon weer langzaam om weer een nieuw lensenpallet samenstellen. Ieder jaar weer eentje erbij en zien wel waar we stranden.
    Ik wilde dan beginnen met de Canon 6D met 24-105 F4 of de Nikon D600 met 24-120 F4.

    Wie kan mij hier bij helpen. Ik fotografeer van alles. Geen snelle sporten of zo maar wel af en toe een vogeltje als zich dat voor doet. Strobist vind ik leuk en macro fotografie ook.
    "The important thing is not the camera but the eye..............

    but the camera helps "

  • #2
    Re: Camera met lensen gestolen en nu..........??????

    Of je moet overstappen is een keuze die je zelf moet maken , ik doe het alvast niet en als er iets is dat ik de moeite vind om te trekken op een uitstap sjouw ik met plezier.
    Ik kan enkel voor Nikon spreken en dan over de lens die je bedoelt, die 24/120 f4.0 heb ik ook en die vind ik heel goed. Heb ook de 24/70 f2.8 gehad en de deze is gebleven....
    Dat is op een D3, ik weet niet hoe ze presteert op de nieuwe FF's.
    In ieder geval veel plezier met kiezen
    D800 en een goed glasservies

    Comment


    • #3
      Re: Camera met lensen gestolen en nu..........??????

      Beide combinaties zijn gewoon weg goed. En net zoals mijn boven buurman doe ik geen uitspraak over de keuze. Die zul je zelf moeten maken ;-)

      waarom ga je niet naar de winkel probeer je ze beide. Welke vind je prettiger werken ?

      Comment


      • #4
        Re: Camera met lensen gestolen en nu..........??????

        24-120 f/4 is fantastisch, zelfde beeldkwaliteit als de 24-105 canon en met e 15mm extra (wat toch gewenst is hoor).
        Beeldkwaliteit van de D600 is fantastisch, bijna zo goed als de D800 volgens dxo-mark.
        6D moet zich nog bewijzen, maar daarbij staan de focuspunten NOG meer gecentreerd dan bij de D600 en je hebt er minder.
        D600 kan je ook nu onmiddellijk in je handen krijgen en hij staat nu aan 1899.

        Comment


        • #5
          Re: Camera met lensen gestolen en nu..........??????

          Voor een vogeltje zal je met 105 of 120mm niet ver komen.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
            24-120 f/4 is fantastisch, zelfde beeldkwaliteit als de 24-105 canon en met e 15mm extra (wat toch gewenst is hoor).
            Beeldkwaliteit van de D600 is fantastisch, bijna zo goed als de D800 volgens dxo-mark.
            6D moet zich nog bewijzen, maar daarbij staan de focuspunten NOG meer gecentreerd dan bij de D600 en je hebt er minder.
            D600 kan je ook nu onmiddellijk in je handen krijgen en hij staat nu aan 1899.
            Maar het middelste focuspunt van de 6D is wel nauwkeurig tot -3EV. Dat is 2 stops beter dan de D600 en ook 1 stop beter dan de 5D Mark III (en ik dacht ook 1 stop beter dan de D800). Uiteraard allemaal op papier, want zolang hij niet uit is, is niets zeker.
            550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

            Comment


            • #7
              Re: Camera met lensen gestolen en nu..........??????

              beste is eerst even goed jezelf af te vragen waar je speerpunten liggen bij fotografie, is het voor alledaags gebruik met uitzonderlijk eens een shootje links en rechts, maar wil je wel een uitstekende kwaliteit dan zijn (bv) de Om-D of de Pen seie goed voor je, wel met goed glas ervoor wat op dit moment ruimschoots voorhande is, maar heb je echt specifiekere fotografie, zoals sport, studio en meer van dit soort fotografie dan is deze keuze mischien niet de juiste (kan wel, maar vergt iets meer aanpassingen).
              Ik heb zelf nog in mijn achterzak een 5D mark 2 met goed glas, maar sinds ik de OM-D heb en daarbij wat mooi glas, zoals een Leica 25 mm komt deze mijn achterzak niet meer uit, steker nog zit opgesloten in een kast op dit moment, de OM-D geeft zoveel meer aan plezier, zoveel minder aan gewicht, dat ik er zelfs over aan het denken ben om alles waar Canon opstaat in te ruilen en deze mirrorloze weg in te slaan, wat denk ik ook nog eens de toekomst is.

              Voor de fotografie die ik op dit moment beoefen, beetje natuur, beetje city, beetje familie, is dit meer dan voldoende. Verschil lijkt allemaal niet zo groot, totdat je de twee (canon 5D in dit geval) naast elkaar hebt met bijbehorende lenzen. Ik heb nu alles van Oly in een tasje zitten waar normaal alleen een body plus 24-105 in past, nu zitten er :
              Body Om-D plus grip
              12-50 mm lens (24-100 in fulframe termen)
              14 mm pancake lens (24 mm in ff)
              25 mm 1.4 lens (50 mm in FF)
              45 1.8 lens (90 mm in FF)
              en
              45-200 lens (90-400 in FF)

              dit alleem in ditzelfde tasje.

              Dus wandelen wordt ineens een stuk prettiger.
              Mijn beste Foto moek nog trekke.

              Comment


              • #8
                Re: Camera met lensen gestolen en nu..........??????

                Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                Maar het middelste focuspunt van de 6D is wel nauwkeurig tot -3EV. Dat is 2 stops beter dan de D600 en ook 1 stop beter dan de 5D Mark III (en ik dacht ook 1 stop beter dan de D800). Uiteraard allemaal op papier, want zolang hij niet uit is, is niets zeker.
                Met een Nikon kan je Altijd focussen (zelfs als je zelf niets ziet) als het onderwerp niet verder weg is dan 10meter. Dit door het kleine af-hulplichtje dat je kan aanzetten bij het focussen (en ook af kan zetten), dit lijkt belachelijk, maar je snapt het als je af en toe 's avonds foto's neemt. Gewoon simpel en geniaal.

                Comment


                • #9
                  Re: Camera met lensen gestolen en nu..........??????

                  Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                  Met een Nikon kan je Altijd focussen (zelfs als je zelf niets ziet) als het onderwerp niet verder weg is dan 10meter. Dit door het kleine af-hulplichtje dat je kan aanzetten bij het focussen (en ook af kan zetten), dit lijkt belachelijk, maar je snapt het als je af en toe 's avonds foto's neemt. Gewoon simpel en geniaal.
                  Dat is het eerst ewat ik uitschakel als ik een nieuwe camera koop, het werkt als een soort signaallamp met de mededeling: "kijk naar mij, ik ga een foto maken".

                  Overigens kan ik met 2.8 lenzen scherpstellen totdat je moet gaan flitsen en dan zit ik toch al op 25600 iso bij een 1/60 ofzo, kost soms wel wat moeite maar het werkt altijd.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Camera met lensen gestolen en nu..........??????

                    Recent alle Nikon spullen opzij geschoven en overgeschakeld op Olympus OMD; nog geen seconde spijt gehad!
                    Als ik naar je wenslijst lenzen kijk, zou ik de Pany 7-14 verkiezen boven de Oly 9-18: op diverse fora wordt de Pany als iets beter afgeschilderd.
                    Voor macro "zo eens af en toe" is de kitlens 12-50 behoorlijk goed: heeft een 43mm macrostand. Voor "serieuze" macro is de nieuwe Oly 60 mm zeer geschikt.
                    De Pany 20 1.7 heb ik niet, maar er worden problemen gemeld (trage autofocus, bepaald probleem met "banding").
                    Denk ook eens aan de Oly 100-300 als telezoom.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Camera met lensen gestolen en nu..........??????

                      Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                      Met een Nikon kan je Altijd focussen (zelfs als je zelf niets ziet) als het onderwerp niet verder weg is dan 10meter. Dit door het kleine af-hulplichtje dat je kan aanzetten bij het focussen (en ook af kan zetten), dit lijkt belachelijk, maar je snapt het als je af en toe 's avonds foto's neemt. Gewoon simpel en geniaal.
                      Grappig dat je dat zegt want tegenover ons huis ligt een maïsveld. Ik wou dit veld onlangs fotograferen vanuit mijn voordeur toen het al donker was (enkel een straatlamp in de buurt van het maïsveld). Ik gebruikte het centrale focuspunt van m'n 550D omdat dit gevoeliger is dan de overige punten. Wel, het lukte me NIET om te focussen, de lens bleef maar hunten. Zelfs met een LED lamp op het veld schijnen hielp niet (logisch aangezien ik zo'n 20-30m ervan verwijderd was). Ik heb toen het geluk gehad dat er een auto passeerde die even op het veld scheen met z'n lichten et voila meteen prijs.

                      Op sommige plaatsen is zo'n AF Assist Beam ook verboden/niet gewenst en een bereik van amper 10m stelt mijn inziens niet zoveel voor. Nee, geef mij dan maar een focuspunt dat nauwkeurig is tot -3EV.
                      550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                      Comment


                      • #12
                        Re: Camera met lensen gestolen en nu..........??????

                        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        Dat is het eerst ewat ik uitschakel als ik een nieuwe camera koop, het werkt als een soort signaallamp met de mededeling: "kijk naar mij, ik ga een foto maken".

                        Overigens kan ik met 2.8 lenzen scherpstellen totdat je moet gaan flitsen en dan zit ik toch al op 25600 iso bij een 1/60 ofzo, kost soms wel wat moeite maar het werkt altijd.
                        Zet ik ook meestal af, maar heb het al enkele keren aangezet voor opnamen 's avonds laat en was dolgelukkig dat dit er was! Vooral wordt de focus iets minder accuraat bij donkere omstandigheden en dan helpt dit lampje wel op perfecte scherpte te bekomen, ik werk ook niet met de professionele camera's zoals de D4/D700/D800 of zo, waarbij focussen in die omstandigheden nog veel beter werkt, maar ik heb de aanwezigheid ervan wel al enkele keren op prijs kunnen stellen (zelfs met primes met f/1.8 heb ik het al nodig gehad, heb het gevoel dat mijn 70-200 zelfs nog beter focus in het donker dan deze, dit vond ik wat vreemd aangezien er toch een stop en een half verschil in zit. Hunten is bijna onbestaande op de 70-200 vrII terwijl de 85 1.8D toch wel in de problemen komt).
                        Een SB-900/910 erop zetten is ook prachtig, deze helpt je focus met van die rode lijntjes .

                        Comment


                        • #13
                          Re: Camera met lensen gestolen en nu..........??????

                          Als je het "sjouwen" met een 60D al een probleem vond, ga je van een FF toestel alleen gelukkig worden als je er enkele lichte primes bij koopt. Dan nog komt het gewicht van je tas met spullen stukken zwaarder uit dan met m43 materiaal.
                          Momenteel gebruik ik zelf als lichte optie de Panasonic GX1. De E-PL5 zou qua sensor nog iets beter kunnen zijn. Een LCD dat je kunt aantikken voor het juiste focuspunt werkt in ieder geval erg plezierig. Ook zijn er uitstekende lenzen voorhanden. Zelf heb ik er inmiddels alweer zo veel dat ze nooit allemaal mee gaan. Persoonlijk vind ik de prime lenzen geweldig en enkele zijn ook redelijk betaalbaar: voorbeelden de Panasonic 14mm en 20mm en de Olympus 45mm. De Oly 9-18mm is ook mooi compact en goed te gebruiken.
                          De Panasonic/Leica 1.4 25mm is ook een erg mooie lens voor m43 maar helaas wat duurder en de Samyang 7,5mm fisheye presteert voor weinig geld ook uitstekend.
                          Macro doe ik zelf liever met de D800, maar als dat niet je eerste belangstelling is zou ik rustig beginnen met een m4/3.
                          Sony en Olympus
                          Fotoseries

                          Comment


                          • #14
                            Re: Camera met lensen gestolen en nu..........??????

                            Alvast bedankt voor jullie reacties, geeft stof tot nadenken. Misschien toch voor m4/3 gaan. Ik zag in "aangeboden" ook een aantal mensen die van de 60D naar de OM-D waren overgestapt. Dus schijnbaar een overstap zonder spijt.
                            "The important thing is not the camera but the eye..............

                            but the camera helps "

                            Comment


                            • #15
                              Re: Camera met lensen gestolen en nu..........??????

                              Trouwens wel straf zeg,
                              Ik had de Canon 15-85 USM IS, de Tamron 70-300 VC USD, de Canon 50mm 1.8 en een Canon 85mm 1.8. Ik was de laatste tijd op zoek naar een iets lichtsterkere basis zoom ipv de 15-85 en een ultra groothoek in de trand van de 10-22 van Canon. Ik wilde ook graag een macrolens kopen maar was nog aan het oefenen met tussenringen voor de 50mm 1.8.
                              Bovenstaand lijstje (+ 60D en laten we zeggen 200 euro voor een flitser) komt neer op zo'n 2500 euro. knappe verzekering die daar 3000 voor geeft!
                              portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
                              Nikon D610 - glas - licht - pootjes - Facebook

                              Comment

                              Working...
                              X