Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke monitor...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke monitor...

    Na een fototoestel en lenzen, de monitor.

    Graag zou ik een monitor kopen om mijn foto's te bewerken (budget 200 euro, eventueel tweedehands).
    Momenteel werk ik op een Toshiba laptop met LCD scherm maar ik heb last van reflexties bij veel zon, bij een ietsje meer kanteling wordt het te donker of te licht en hij mag iets groter.

    Het lijkt me een hele zoektocht, welk merk, wat zijn de minimum vereisten (lcd, tft, tpi, resolutie, hoog?contrast, aantal kleuren, S-PVA, TN panel, met of zonder kalibratietool...).

    Kan iemand me een monitor aanraden of hierin advies geven?

    zijn dingen zoals hieronder de moeite om aan te schaffen:



    mvg ,

    Stijn.

  • #2
    Re: welke monitor...

    Dell ultrasharp (zelfs de oudere versies) is waar je zeker naar moet zoeken, gebruik ze al sinds mijn kindertijd en werkelijk fantastisch, zeer goede weergave.
    Denk er ook aan dat je op langere termijn goedkoper af bent met een nieuwe dat enkele honderden euro's meer kost, meestal veel zuiniger en nog veel beter.

    Comment


    • #3
      Re: welke monitor...

      Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
      Dell ultrasharp (zelfs de oudere versies) is waar je zeker naar moet zoeken, gebruik ze al sinds mijn kindertijd en werkelijk fantastisch, zeer goede weergave.
      Denk er ook aan dat je op langere termijn goedkoper af bent met een nieuwe dat enkele honderden euro's meer kost, meestal veel zuiniger en nog veel beter.

      dit

      die Dell ultrasharps zijn ongeloofelijk voor hun geld, had ik geen vrouw die continue aan mijn oren zaagt omdat ik teveel geld uit geef aan mijn fotografie dan stonder er hier ook al 2 van die schermen

      Comment


      • #4
        Re: welke monitor...

        Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
        dit

        die Dell ultrasharps zijn ongeloofelijk voor hun geld, had ik geen vrouw die continue aan mijn oren zaagt omdat ik teveel geld uit geef aan mijn fotografie dan stonder er hier ook al 2 van die schermen
        Kopen van je eigen centjes hé en vrouwen merken dat toch niet als er ineens 2 grote schermen staan in plaats van eentje.

        Comment


        • #5
          Re: welke monitor...

          200€... Dan mag je die ultrasharps al vergeten. Wel vreemd dat hier iemand als voordeel van die dingen het verbruik aanhaalt, want dat is nu net een van de punten waar ze niet sterk in zijn...
          Je kan misschien eens bladeren in de IPS-panel lijn van LG (bv.), en om het goed te doen koop je daar dan ook een calibrator bij om die kleuren echt goed te krijgen. Denk dat die LG's de goedkoopte IPS'en zijn die redelijk hun ding doen. Ze halen niet de kwaliteit van die Dells, maar voor die prijs kan dat ook moeilijk.
          Vergeet in elk geval alle goedkope TN-schermen, want die zijn voor kleurweergave niet goed. Heb er zelf zo eentje, naast mijn laptop (die uiteraard ook een TN heeft), en beide schermen beginnen me steeds meer op de zenuwen te werken...
          Als calibrator heb ik eentje van datacolor (zo'n spyder III Pro (nu zitten ze aan de 4)). Dat ding is heel makkelijk in gebruik, maar naar verluid bestaat er wel nog beter gerief. Maar zoals gewoonlijk hangt dat ook samen met de prijs...
          Groeten,

          Polleke

          Comment


          • #6
            Re: welke monitor...

            De 23" IPS monitors van LG kosten zo'n 200 euro, en zijn heel goed (voor die prijs hebben ze toch een heel goede beeldkwaliteit).
            Maar de kleuren zijn standaard niet zo goed ingesteld, om de best mogelijke kleurweergave te krijgen zal je de monitor moeten kalibreren.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: welke monitor...

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              De 23" IPS monitors van LG kosten zo'n 200 euro, en zijn heel goed (voor die prijs hebben ze toch een heel goede beeldkwaliteit).
              Maar de kleuren zijn standaard niet zo goed ingesteld, om de best mogelijke kleurweergave te krijgen zal je de monitor moeten kalibreren.
              De 22" staat hier EUR 149. Of bedoel jij een ander beeldscherm Bart? Ik heb dit en ben er zeer tevreden over.
              Mvg.
              Robert
              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

              Comment


              • #8
                Re: welke monitor...

                Met de 22" heb ik geen ervaring, ik heb deze http://www.webstore.be/product/ips23...s-dvi-hdmi-blk (maar die is niet meer in voorraad, waarschijnlijk is die ondertussen vervangen door een ander model).
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: welke monitor...

                  Bedankt voor de info, ik ben er wat mee...en nu op zoek.

                  Groetjes,


                  Stijn.

                  Comment

                  Working...
                  X