Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 24-105 zoomprobleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 24-105 zoomprobleem

    Hallo,

    Ik heb hier een Canon 24-105 lens waarvan de "zoomring" behoorlijk zijn grip verloren is. Ik bedoel daarmee: als je de camera naar de vloer richt gaat de lens vanzelf inzoomen door... de zwaartekracht.

    Nog mensen die dit probleem hebben? En wat is er aan te doen?

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Canon 24-105 zoomprobleem

    Dit is vrij normaal dat dit optreed na verloop van tijd. Ik had hier ook last van met de 24-105. Je kunt het objectief naar een Canon repair center brengen. Indien er nog garantie op zit is de kans aanwezig dat het hersteld word onder garantie (hier durf ik geen concrete uitspraak over te doen) Bij mij is het gebeurd onder garantie en CPS voorwaarden.

    Tegenwoordig heeft men de 24-70 voorzien van een lock knop, zodat objectief niet zomaar meer kan uitschuiven. (zoals Sigma ook heeft op aantal van haar objectieven)

    Comment


    • #3
      Re: Canon 24-105 zoomprobleem

      Heb hetzelfde probleem , en probeer er mee te leven tot ik geld genoeg heb gespaard voor een nieuwe lens.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 24-105 zoomprobleem

        Bedankt voor jullie reactie.

        Het Canon Repair Center heeft ze recent onder handen genomen ivm een haperend diafragma. Aan dit soort probleem "konden zij niets doen", toch niet zonder het vervangen van een aantal onderdelen, wat meestal nogal duur uitvalt...

        Ik vroeg mij af, misschien zit hier wel een handige harry die met een of ander truukje dit probleem kan verhelpen? Anders moeten we zelf creatief wezen?

        Comment


        • #5
          Re: Canon 24-105 zoomprobleem

          Een zware brede elastiek


          of eentje snijden van een binnenband van een brommer ... te krijgen bij een rijwielhandelaar

          Comment


          • #6
            Re: Canon 24-105 zoomprobleem

            Tjah ik ken die lens vanbinnen en vanbuiten en dat is gewoon slijtage. Je kan ze opengooien maar het is niet dat je dan iets kan 'aanspannen', plastic geleidertjes zijn gewoon wat gesleten.

            Comment


            • #7
              Re: Canon 24-105 zoomprobleem

              Hmm... iets met elastiek zou idd kunnen werken. Ga ik eens mee experimenteren!

              Wat ik nu vaak gebruik is doodeenvoudig een stukje papiertape, maar dat werkt echt niet prettig. Hooguit twee keer bruikbaar en dan moet er een nieuw stukje op...

              Eens kijken of er "budget" is voor zo'n rekker!

              Comment


              • #8
                Re: Canon 24-105 zoomprobleem

                Ik zou eerst eens contact opnemen met een Canon repair center. En vragen of dit onder garantie valt of eventueel coulance, zoals al geschreven bij mij viel het onder garantie voorwaarden van CPS.

                Comment

                Working...
                X