Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

!!Gezocht : Partner in crime!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • !!Gezocht : Partner in crime!!

    Hallo,

    ik ben 25j en beginnend amateur fotograaf.
    ik heb momenteel een nikon D70s met een lens van
    18-70mm en 70-300mm.
    Ik ben op zoek naar personen die samen willen meegan
    "urbexen" of dergelijke fotos gaan nemen. Nu ga ik meestal
    elk weekend alleen op stap in belgie op zoek naar unieke plaatsen.
    Ik moet zeggen op bepaalde plaatsen ben je toch liever niet alleen...
    Ik probeer me goed voor te bereiden wanneer ik op stap ga , het is niet
    evident met kostelijk materiaal alleen onveilige plaatsen op te zoeken.
    Ik ben woonachtig in west-vl (kortrijk) maar verplaats me in hans het land
    Ik wil binnenkort misschien eens een dagje naar nederland of duitsland gaan om
    wat coole plaatsen te fotograferen.
    Personen die zich aangesproken voelen of dit herkennen neem gerust contact
    op met me via pm of reageer op deze topic.


    Greets
    Fr3ak

  • #2
    Re: !!Gezocht : Partner in crime!!

    Als beginner moet je niet ver gaan, leert eerst kijken in je omgeving. Het sta soms naast je!
    Test eerst de mogelijkheden van je toestel, een mooi oefening is tablet fotografie om te starten, met wat fantasie een stil-leven tot stand brengen en met kleine hulpmiddelen wit karton als reflectiescherm, een gepaste gekleurde blad als achtergrond.
    Dit in de buurt van een raam plaatsen, die als lichtbron zal fungeren, ik ben er vast van overtuigd dat je prachtige beelden kan toveren.
    Eerst stappen voor je loopt. succes en laat wat zien op de forum
    Groeten
    Efex

    Comment


    • #3
      Re: !!Gezocht : Partner in crime!!

      Oorspronkelijk geplaatst door efex Bekijk bericht
      Als beginner moet je niet ver gaan, leert eerst kijken in je omgeving. Het sta soms naast je!
      Ik denk dat als zijn interesse bij urbex ligt en hij de ritjes ervoor over heeft dat hij dit zeker moet doen. Heb nog nooit urbex gedaan, maar lijkt me wel tof om eens te doen. Heb alleen geen tijd om een dag vrij te maken vrees ik
      maar ik denk dat er kwa urbex-fotografie wel verschillende mensen interesse hebben om dit in kleine groep te gaan doen.

      Comment


      • #4
        Re: !!Gezocht : Partner in crime!!

        Oorspronkelijk geplaatst door efex Bekijk bericht
        Als beginner moet je niet ver gaan, leert eerst kijken in je omgeving. Het sta soms naast je!
        Test eerst de mogelijkheden van je toestel, een mooi oefening is tablet fotografie om te starten, met wat fantasie een stil-leven tot stand brengen en met kleine hulpmiddelen wit karton als reflectiescherm, een gepaste gekleurde blad als achtergrond.
        Dit in de buurt van een raam plaatsen, die als lichtbron zal fungeren, ik ben er vast van overtuigd dat je prachtige beelden kan toveren.
        Eerst stappen voor je loopt. succes en laat wat zien op de forum
        Ik snap deze "tip" niet zo goed...
        Als iemand een marathon wilt lopen, ga je hem toch ook niet aanraden om te gaan fietsen?

        Als iemand specifiek Urbex-fotografie wilt beoefenen, en zich hierop toespitsen...
        Waarom zou hij dan eerst iets anders moeten doen?
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

        Comment


        • #5
          Re: !!Gezocht : Partner in crime!!

          @ koeno Zowat het meest verstandige wat ik vandaag heb gelezen.
          Persoon vraagt A maar men raad B aan begrijp het niet wat ts daar aan zou kunnen hebben ?

          Comment


          • #6
            Re: !!Gezocht : Partner in crime!!

            Ik zie dat er verschillende meningen zijn , iedreen heeft zo zijn voorkeuren voor bepaalde fotografie.
            Mij spreekt het urbex aan omdat er meestal een hele history of verhaal achter de foto schuilt die niet
            vast te leggen valt, maar je voelt die wel als je op die plaats aanwezig bent.
            Ik moet mss eens wat dichter rond mijn deur kijken der zijn zovele plaatsen maar het liefst wil ik
            ze allemaal zien . In ieder geval bedankt voor de verscheidene reacties aan allen, nu nog personen
            vinden die wel eens een "uitstap" willen maken naar het onbekende ....

            grtz Fr3ak

            Comment


            • #7
              Re: !!Gezocht : Partner in crime!!

              Meegaan wil ik zeker doen.
              Je mag via pb altijd iets laten weten...
              Als ik kan, ga ik met veel plezier mee...
              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

              Comment


              • #8
                Re: !!Gezocht : Partner in crime!!

                Een ideetje dat velen over 't hoofd zien bij 't zoeken naar urbex dingen (de meeste zoeken de spectaculairste gebouwen maar waar je enkel 'illegaal' binnen kan): hou gewoon in de krant openbare verkopen in 't oog.

                OK meestal zijn 't gewone lege woningen maar soms staat er wel iets interessant (groter domein/villa) oid tussen, waar je dan tijdens de bezoekuren binnen kan (soms gewoon bij de notaris de sleutel gaan vragen).
                Zeker wanneer je pas met urbex begint, kan je zo op veilige en legale manier oefenen en leren fotograferen, leren om snel te werken, ..
                Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

                Comment


                • #9
                  Re: !!Gezocht : Partner in crime!!

                  Of ga bij een boer vragen of je zijn oude opslagplaatsen of zolders eens mag fotograferen.

                  Comment

                  Working...
                  X