Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens voor een D5100 en D7000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens voor een D5100 en D7000

    Ik ben me al een poosje aan het verdiepen in een nieuwe camera. Hier op het forum krijg ik het advies om een Nikon D7000 aan te schaffen. Dit kost me nogal een lieve duit. De Nikon D5100 zou ook kunnen. In combinatie met de D7000 kreeg ik het advies om b.v. deze lens aan te schaffen.

    Om niet al te lang te hoeven sparen heb ik de volgende gedachte:
    Ik schaf een D5100 aan met oa. bovengenoemde lens. Als alles heel erg lekker loopt kan ik over 1 of 2 jaar de D5100 weer verkopen en een D7000 body aanschaffen en met mijn "oude" lenzen verder gaan.

    Kan dat?
    Website: cameraobschuura.nl
    Twitter: @CameraObSchuura
    FaceBook: Cameraobschuura

  • #2
    Re: Lens voor een D5100 en D7000

    Ja, dat kan.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Lens voor een D5100 en D7000

      Waarom wil je een 70-300 lens?
      Een goeie lens, zeker voor die prijs, maar welke foto's neem je?
      http://www.flickr.com/photos/timpirotte/ commentaren welkom !

      Comment


      • #4
        Re: Lens voor een D5100 en D7000

        Oorspronkelijk geplaatst door mottiti Bekijk bericht
        Waarom wil je een 70-300 lens?
        Een goeie lens, zeker voor die prijs, maar welke foto's neem je?
        Onder andere wil ik er autosport foto's mee gaan nemen. Maar ook wat natuur foto's. Een vogeltje in de boom.
        In ieder geval geen portretten.
        Website: cameraobschuura.nl
        Twitter: @CameraObSchuura
        FaceBook: Cameraobschuura

        Comment


        • #5
          Re: Lens voor een D5100 en D7000

          In uw geval zou ik ook een 18-105 of 16-85 kopen, want enkel een telezoom zal je snel beu worden .

          Comment


          • #6
            Re: Lens voor een D5100 en D7000

            De lens die je voorstelt is een telezoom en met een cropcamera zoals de d5100 of d7000 zal je er weinig mee kunnen doen als je binnen staat, of je moet een heel grote living hebben
            De eerste lens die je normaal nodig hebt is een standaardzoom, type 18/55, 18/105, 16/85 enz, daar doe je 75% van je foto's mee.
            D800 en een goed glasservies

            Comment


            • #7
              Re: Lens voor een D5100 en D7000

              Mmm vrees een beetje dat de AF op een D5100 te traag gaat zijn voor autosport.
              M'n dochter heeft ook een D5100 met 18-105 een mooie combi maar met een niet al te snelle AF
              Ik vrees dat de Tamron ook geen snelheidsmonster is.
              De D7000 daar en tegen is een heel ander verhaal
              70 mm op een APS-C camera is een heel eind. Playerofwar zou wel eens gelijk kunnen hebben
              eventueel een kidlensje er bij?? of de 16-85 dan heb je een mooi bereik.
              Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

              Comment


              • #8
                Re: Lens voor een D5100 en D7000

                De voor gestelde 70-300 lens is bedoeld als 1 van de 2 lenzen. De andere lens is idd iets van 18-105. (Nog nader te bepalen)
                Dit draadje is vooral bedoeld om te weten of de lensen uitwisselbaar zijn tussen de D5100 en de D7000.

                Ik merk dat in met mijn powershot sx20 niet alles kan wat ik wil. Daarom heb ik op het forum al een aantal topics gestart om advies te krijgen over de aanschaf van een camera. Ik krijg, en zie in ander topics, heel vaak het advies voor een D7000. Ik ben dus ernstig in twijfel of ik dat extra geld wel uit wil geven ( op dit moment). Mede omdat ik nog maar een beginnend fotograaf ben. Vandaar dat ik nu informeer om eerst een D5100 aan te schaffen en later de D7000.

                Ik weet ook dat het een tik van mij is om zoiet op voorhand goed uit te zoeken(arsperger?).

                Maar zoals hjansen zegt : het kan. Dat is al weer een geruststelling. Maar ook de andere tips zijn zeer welkom.
                Website: cameraobschuura.nl
                Twitter: @CameraObSchuura
                FaceBook: Cameraobschuura

                Comment


                • #9
                  Re: Lens voor een D5100 en D7000

                  TS,
                  je geeft aan een vogeltje in een boom te willen gaan fotograferen.

                  Je geeft niet aan hoe groot dat vogeltje afgebeeld moet worden. Maar voor vogeltjes fotografie is 300 mm wel erg kort. Je kan eerder denken aan 400 of 500 mm.
                  Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lens voor een D5100 en D7000

                    Oorspronkelijk geplaatst door H@rm Bekijk bericht
                    De voor gestelde 70-300 lens is bedoeld als 1 van de 2 lenzen. De andere lens is idd iets van 18-105. (Nog nader te bepalen)
                    Dit draadje is vooral bedoeld om te weten of de lensen uitwisselbaar zijn tussen de D5100 en de D7000.
                    Dit zal zeker geen enkel probleem zijn. De D5100 gebruikt trouwens de sensor van de D7000.

                    De D7000 heeft wel enkele voordelen. Onder andere meer AF punten. Dit kan helpen bij het focussen op snelle onderwerpen, zoals auto's.

                    Echter de D5100 kan dit ook wel aan. Ik heb op Zolder al foto's gaan nemen. En dit ging heel goed. Ik heb wel de Nikon AF-S 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR DX lens. Deze kost trouwens ongeveer hetzelfde als de Tamron lens die jij aanhaalt.

                    Foto's Zolder: Belgian First Races (Zondag)
                    Foto's Waterski: EK Waterski 2012 (Genk)

                    Ik hoop dat je aan deze informatie iets hebt.
                    Mvg,
                    Rudy Mas
                    Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lens voor een D5100 en D7000

                      Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
                      TS,
                      je geeft aan een vogeltje in een boom te willen gaan fotograferen.

                      Je geeft niet aan hoe groot dat vogeltje afgebeeld moet worden. Maar voor vogeltjes fotografie is 300 mm wel erg kort. Je kan eerder denken aan 400 of 500 mm.
                      Als ik Deze foto bekijk dan spreekt mij dat ook zeer aan en is dat (denk ik) met dezelfde lens gemaakt. Ik zal het in ieder geval in mijn achterhoofd houden dat wellicht 400 of 500 beter is.
                      Website: cameraobschuura.nl
                      Twitter: @CameraObSchuura
                      FaceBook: Cameraobschuura

                      Comment

                      Working...
                      X